
9-3 aeron ajettavuudesta taas
-
- "Viggen"
- Viestit: 683
- Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 07:44
- Paikkakunta: Vaasa
9-3 aeron ajettavuudesta taas
Aikaisemmin on spekuloitu 9-3 aero -01 ajettavuutta. Nyt alkaa pikkuhiljaa hahmottua. Kun ajaa suoraan ja painaa kaasun pohjaan auto kampeaa ojan puolelle ja kun päästää se kampee vastaantulijan kaistalle. Tulee mieleen raidetangon jompi kumpi pää / ohjaustehostajalta lähtevät tangot. Autossa on uretaanipuslat, uudet renkaat alkuperäistä kokoa. Autoon on tehty "perusviritykset" cooler, putki, softa yms. Näin on ja näillä mennään! 

Re: 9-3 aeron ajettavuudesta taas
Kuulostaa tutulta 
omaan vaihdettu eteen polyuretaanit kaikkialle paitsi laatikon tuet ja moottorin tuet. Dieselin jäykempi moottorin takatuki vain.
Takana orkkispuslat vuodelta 2001.
Vakiojouset, edessä Bilstein sport ja takana Koni sport iskareilla. Laatikossa Quaife.
Ei ole ns. clamppia.
Varsinkin 3 vaihteella tulee tota repimistä, jos esim painaa kaasun pohjaan täytyy pitää ratista kunnolla kiinni tai auto käy viereisellä kaistalla kurkkaamassa.

omaan vaihdettu eteen polyuretaanit kaikkialle paitsi laatikon tuet ja moottorin tuet. Dieselin jäykempi moottorin takatuki vain.
Takana orkkispuslat vuodelta 2001.
Vakiojouset, edessä Bilstein sport ja takana Koni sport iskareilla. Laatikossa Quaife.
Ei ole ns. clamppia.
Varsinkin 3 vaihteella tulee tota repimistä, jos esim painaa kaasun pohjaan täytyy pitää ratista kunnolla kiinni tai auto käy viereisellä kaistalla kurkkaamassa.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
Re: 9-3 aeron ajettavuudesta taas
Onko myös hammastangon kiinnityspuslat vaihdettu? Noilla, etenkin oikeanpuoleisella on todella iso merkitys. Tai sitten clamppi, mutta puslienkin kanssa ero on todella iso.Autossa on uretaanipuslat
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: 9-3 aeron ajettavuudesta taas
Eikö riitä käsivoima pitämään ruoria suorassa?
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: 9-3 aeron ajettavuudesta taas
Vaikka ylläoleva kommentti on trolli ja enkä tiedä kenelle osoitettu, niin en malta olla kommentoimatta.
Siinä on yksi syy miksi käyn salilla rautaa vääntämässä että saapilla voi ajaa
Siinä on yksi syy miksi käyn salilla rautaa vääntämässä että saapilla voi ajaa

9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: 9-3 aeron ajettavuudesta taas
Trolli ja trolli...
Jos tarpeeks laitetaa vääntöä etuvetoiseen niin se tulee vetelee sinne sun tänne muunmuassa sen takia että tien pinta ei ole tasainen vasemman ja oikean eturenkaan alla, tasauspyörästö ei ole täydellinen, renkaat eivät ole kiihdytyksen alkaessa aivan suorassa, renkaat kuluneet epätasaisesti.
Vaikka kehittäis puslia mistä tahansa über uretaanista tai muusta paskasta niin vetelis.
Jos tarpeeks laitetaa vääntöä etuvetoiseen niin se tulee vetelee sinne sun tänne muunmuassa sen takia että tien pinta ei ole tasainen vasemman ja oikean eturenkaan alla, tasauspyörästö ei ole täydellinen, renkaat eivät ole kiihdytyksen alkaessa aivan suorassa, renkaat kuluneet epätasaisesti.
Vaikka kehittäis puslia mistä tahansa über uretaanista tai muusta paskasta niin vetelis.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: 9-3 aeron ajettavuudesta taas
Tien kallistus antaa sekin osansa vetelyyn.
Vanteiden ET vaikuttaa paljon, mitä enemmän pyörän keskilinjaa tuodaan kääntöpisteen ulkopuolelle, sitä enemmän auto vetelee, toki tätä voi jonkin verran kompensoida lisäämällä aurausta.
Vanteiden ET vaikuttaa paljon, mitä enemmän pyörän keskilinjaa tuodaan kääntöpisteen ulkopuolelle, sitä enemmän auto vetelee, toki tätä voi jonkin verran kompensoida lisäämällä aurausta.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04 X1/9
-
- "Viggen"
- Viestit: 683
- Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 07:44
- Paikkakunta: Vaasa
Re: 9-3 aeron ajettavuudesta taas
Itse itselleni vastaten. Tutkin auto tarkemmin. Tärinä ja vispaus ratissa johtuu vasemman puolen sisemmästä vetonivelestä, siellä on klappia 5-10 ylös-alas-sivulle, tähän auttaa holkkiremontti.
Suuntavakaus taas paranee kun autoon laitetaan ns clamppi.
Näin on ja näillä mennään!
Suuntavakaus taas paranee kun autoon laitetaan ns clamppi.
Näin on ja näillä mennään!
