Rupesin tuossa miettimään kun aika vaimeasti lähtee tuo auto
käyntiin, että olisikohan laturissa tai akussa vikaa.
Mittasin auton käydessä akusta ja tulos oli 13.4v
Virrat kun ottaa pois näyttää mittari akulta 12.4v
Myös torquen obd softa näyttää 12.5 (ad)volteiksi, kun auto on käynnissä.
Eikös noi ole hieman matalat tulokset? Jostain muistelisin, että
pitäisi tulla jopa 14v tuloksia laturista. Akku on n.2v vanha bosch 5
ja motonetin hyllyltä tietenkin... Laturilla on ajeltu 244 tuhatta, joten
voi siinäkin vikaa olla. Auto meinaa sammua kun kääntää ratin ihan tappiinsa
oikealle tai vasemmalle, mutta kumminkin kerää sitten kierrokset takas 900rpm
Jos nuo on liian alhaiset lukemat, kummasta kannattaa lähteä päivitystä
tekemään? Akusta vaiko laturista. Voiko laturin teho "hiipua" vai hajooko se samantien ilmottamatta.
Latausjännite?
Latausjännite?
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Re: Latausjännite?
Kyllä latausjännitteen pitää olla vähintään 14V, latauspuolella on jotain vikaa. Tuskinpa akku voi moista aiheuttaa, todennäköisimmin vika on laturissa. Voi se hiljalleenkin hiipua jos hiilet alkavat loppua.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Latausjännite?
Lataus säädin ensin vaihtoon, sivustolta ohjeet löytyy, nopea ja työläämpi ohje, lopputulos molemmissa sama 

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Latausjännite?
Eikö 14V latausjännite jo ole hieman liian korkea?SS kirjoitti:Kyllä latausjännitteen pitää olla vähintään 14V, latauspuolella on jotain vikaa. Tuskinpa akku voi moista aiheuttaa, todennäköisimmin vika on laturissa. Voi se hiljalleenkin hiipua jos hiilet alkavat loppua.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Latausjännite?
14...14,5V on lyijyakulle ihan oikea latausjännite, muuten akku ei lataudu täyteen.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Latausjännite?
O_o 14.4V kuulostaa kyl melko paljolta.
ite asensin tos AutoGaugen volttimittari ja vähän vaihtelee 13.2-13.8V ja akut ( 2x 72Ah ) pysyy hyvin siinä 12.8V.
Latausjännitettähän pitäs mittaa ilman mitään muita sähköhärpäkeitä päällä. Valot,stereo,flektit yms.
ite asensin tos AutoGaugen volttimittari ja vähän vaihtelee 13.2-13.8V ja akut ( 2x 72Ah ) pysyy hyvin siinä 12.8V.
Latausjännitettähän pitäs mittaa ilman mitään muita sähköhärpäkeitä päällä. Valot,stereo,flektit yms.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Latausjännite?
OBD-portista katsottuna itselläni juurikin tuossa 14…14,5V haarukassa. Eka akku kesti yli 8v, joten ei tuo ainakaan akulle hallaa tee. Löysin juuri hyvän taulukon:
http://www.miljoonalaatikko.com/dokumen ... jyakku.pdf
Tuosta tulkattuna alle 14v riittää kesällä, mutta talvella saa olla enemmän jännitettä. Onkohan Saabin lataussäätimessä muuten lämpötilakompensointia?
http://www.miljoonalaatikko.com/dokumen ... jyakku.pdf
Tuosta tulkattuna alle 14v riittää kesällä, mutta talvella saa olla enemmän jännitettä. Onkohan Saabin lataussäätimessä muuten lämpötilakompensointia?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2