Vaihdekepin ranetusta

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Vaihdekepin ranetusta

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Olis tällainen keissi edessä: Ng-satkussa on vaihteistona Getragin f28. Myös koko vaihdevivusto keppeineen on Opelista. Nyt saappiin tarttis saada mekaaninen ajonesto eli vaihdelukko. Opelin keppi on nivelöity alapäästä ja konehuoneeseen menevä tanko liikkuu eteen ja taakse sitä mukaa kun keppiä työntää ja vetää. Saapin keppi taas on nivelöity keskeltä ja konehuoneeseen menevä tanko liikkuu päinvastaiseen suuntaan kepin liikkeeseen nähden. Nyt tuli sellainen kuningasidea, että voisin väsätä sellaisen keinuvipuhommelin, joka muuttaa saapin kepin liikkeet päinvastaisiksi. Idea on päässä hyvinkin selkeänä, mutta osaisiko joku avustaa toteutuksessa? Lähinnä mietiskelen sitä, että millainen nivelöinti tuossa tarttis olla?
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Jarno
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Heinä 05, 2004 11:14

Re: Vaihdekepin ranetusta

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Opelin vaihdevivustohan muuttaa liikkeen konehuoneen puolella päinvastaiseksi eli Saabin vivustolla ja kepillä pitäisi toimia ihan oikein päin ilman mitään nivelöintejä.
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: Vaihdekepin ranetusta

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Joo tässä nyt oliskin tarkoituksena päivittää koko vivusto Saabin kamoihin. Nythän mulla on vaan Saabin keppi hankittuna. Jos sen nyt sais katsastuskuntoon tuolla tankosysteemillä ja vois myöhemmin päivittää sinne ng9-3:n vaijerisysteemin.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Vastaa Viestiin