Ahdot seilaa..

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Anterom
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 17:54
Paikkakunta: Etelä-savo

Ahdot seilaa..

Viesti Kirjoittaja Anterom »

Tuollaisen huomasin tuossa omassa 98vuoden turbo Ng900:ssa että ahdot alkaneet seilaamaan täyskaasu vedätyksessä.. Souttaa 0.7-0.9 väliä ees taas..

Eli kiihdyttäessä nousee mittarin mukaan 0.9 ja sitten alkaa edes takaisin heittämään 0.7-0.9 välillä.. Sama mikä vaihde tahansa nii tekee aina tuota niin missä mahtaisi olla syypää??
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2471
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: Ahdot seilaa..

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Onko Venäjän bensaa tankissa?
Anterom
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 17:54
Paikkakunta: Etelä-savo

Re: Ahdot seilaa..

Viesti Kirjoittaja Anterom »

Eip ole Naapurin bensoja tankissa..
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2471
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: Ahdot seilaa..

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Onkos magneettiventtiili vielä alkuperäinen T5?
Anterom
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 17:54
Paikkakunta: Etelä-savo

Re: Ahdot seilaa..

Viesti Kirjoittaja Anterom »

Kaiken jären mukaisesti on alkuperäinen T5 manku.. ei ainakaan näy mitään johto muutoksii tai muuta.. Mankuko se paskana? uusi samanlainen tilalle vai jotain muuta??
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4454
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Ahdot seilaa..

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Suosittelen kyllä T7 modausta. Voit testata saatko ahdot pysyyn tasaisemmin jos irrotat hukkaportin kellolta letkun ja varvaskaasulla kiihdyttelet ja tuijotat sitä ahtomittaria miten toteutuu ja pysyy. Varovasti vaan sitten koska letkun irrotus ei rajoita ahtoja ollenkaan vaan mennään fuelcuttiin melko helposti
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, ng9-3 1.8tA -03, Opel Ampera -12

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Anterom
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 17:54
Paikkakunta: Etelä-savo

Re: Ahdot seilaa..

Viesti Kirjoittaja Anterom »

Pitää huomenna koittaa tuo letku irti testaus.. Mites tuo T7 modi tapahtuu ja tuleeko hintaa paljon?
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4454
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Ahdot seilaa..

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

itse tekien ohjeet:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 34&start=0

tai sitten teettämällä esimerkiksi meikäläisellä, YV:llä jatkokeskustelut
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, ng9-3 1.8tA -03, Opel Ampera -12

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2471
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: Ahdot seilaa..

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Se tuo Vesa hoitaa sen varsin edukkaasti ja voi samalla laittaa vaikka vähän lisää voi*köh*maa :P
Uusi T7 vena maksaa vähemmä kuin käytetty T5 8)
Ajele sitten TOOSII varovasti se W-leku irti, ainakin 1 ja 2 vaihteilla ahdot on tapissaan melkein heti kun kaasua polkaiset syvempään :idea:
Anterom
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 17:54
Paikkakunta: Etelä-savo

Re: Ahdot seilaa..

Viesti Kirjoittaja Anterom »

Njuu kiitos vinkeistä.. pitää varovasti huamenna koittaa se letku irti ettei paikat hajoa..
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2471
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: Ahdot seilaa..

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Yksi vaihtoehto on löysä hukkaportinkellon jousi, mutta sen kyllä pitää sitten olla tosi löysä...tosin sulla taitaa olla jo vähän viriä mutta kuitenkin. Mankulta johto irti pitäisi ahtojen olla vedätyksessä n.keltaisen puolivälissä omalla mittarilla ja asteikkomittarilla n.0,4-0,5, riippuen mittarin laadusta ja sen viritysasteesta (halppismittari voi näytää vaikka 1bar tuossa tilanteessa :roll:).
Anterom
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 17:54
Paikkakunta: Etelä-savo

Re: Ahdot seilaa..

Viesti Kirjoittaja Anterom »

Nyt sitten testattu piuha irti mankulta ja keltaisen puoleen väliin suuripiirtein vetää ahto viisarin ja sitten koitettu myös letku irti hukkaportilta niin pitää hyvin ahdot tasaisena varovasti kun koitin
Tomsson
"Hirsch"
Viestit: 725
Liittynyt: Ti Heinä 31, 2007 17:59
Paikkakunta: Nakkila

Re: Ahdot seilaa..

Viesti Kirjoittaja Tomsson »

Nostellaampas tuoreinta vanhaa aihetta.

Onko hukkaportti/kello oikea osoite alkaa ihmettelemään sellaista vikaa, että ahtaa yhtäkkiä ainakin 1.5bar, kunnes jossain kohtaa ajoa tuntee ahtojen terävästi katoavan/tippuvan jossain kevyessä kiihdytyksessä. Tehot siis katoavat mutta fuelcuttia ei ole näkynyt. En toki ole rääkännytkään, koska epänormaalia ahtamista.
Tämän nykäisyn jälkeen ahtaa todella laiskasti ehkä 0.4bar, kunnes auto on jäähtynyt ja alkaa uusi reissu ja taas on yliahdot takaisin.
Parin päivän tuntemuksia vain, mutta tuollaista kaavaa havaittavissa.
Normi ahdot siis luokkaa ~1.2bar. Garretin GT17 hyrränä.

Vai olisiko mankkuvena?
Bypassia olen jo imenyt, eikä falskaa.

Mitsu on odottamassa jo asennusta, mutta odottelen mossemieheltä putkistoa samaan remonttiin.
9-3 2.0t | Talvilook BSR stg2 #3630 Soita ihmeessä, jos kysyttävää Saab-projekteistani 050-3428322
The green in the grass and the red of our Saab's, are the colours of stardust.
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ahdot seilaa..

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

T7? Immu paskana?
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1638
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Ahdot seilaa..

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Immun tsekkailuun pari referenssivideota:

- Vanha immu, ahtoi 1.5bar eikä pyydettyä ilmamassaa tahtonut muka saavuttaa:
https://www.youtube.com/watch?v=9rwcV13pfqQ

- Uusi immu, 1.2bar-1.3bar riittää hienosti pyydettyyn:
https://www.youtube.com/watch?v=rW7_d_-jMZM
Vastaa Viestiin