Viggeniä pitävemmät kytkimet

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
testing1
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Re: Viggeniä pitävemmät kytkimet

Viesti Kirjoittaja testing1 »

Mulla on Viggenin asetelma Maptunin 5 lapasella jousitetulla, jolle ilmoittivat kyseisellä kokoonpanolla 600Nm keston.
T19/#6 E85:lla tais olla jotain 2500rpm luokkaa kun antaa väännöt ja putoo ennen 4000rpm.
Kytkin on omasta ja yhden täällä olevan klupilaisen mielestä kaupungissa aika kamala, joutuu keskittyyn aina lähtemiseen paikaltaan ettei nykäse. Joskus ulvahtelee ja saattaa hiukka täristää, kun pakittelee. Tottuis varmaan jos ajaisi jokapäivä, mutta kun on kaksi autoa, niin pääsee vähän unohtuun oppiminen.
Ehkä pahin on paikaltaan lähtö ja sitten kakkoselle vaihto, isommille menee jo huomaamattomammin.
En tiedä sitten onko Moposportin jousitettu yhtään pehmeämpi vai samanlainen.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Viggeniä pitävemmät kytkimet

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

tomipee kirjoitti:Ahdin on tommonen pieni garretin hybridi, Jak Stollin tekemä. JZW jota noi jenkit paljon käyttää, puhui mulle et e85:lla 380hp/550nm, luulisin kyllä että todellisuudessa jää alle ton, että kyllä kait se viggenin kytkin riittää jos sen 500nm pitäisi kestää, välttää vaa niitä racing lähtöjä liikennevaloista :lol: Ja kyllähän se sintteri tehoja kestää, puhuin kestoiästä.

noh, jos noilla väännöillä saat kykän pitämään ja ahdin antaa noi väännöt jossain 2500-3000rpm niin voi rupee laatikkoa vituttamaan jossain vaiheessa... 1. ja 2. vaihteella revittämiset tappaa laatikon kans tehokkaasti...
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: Viggeniä pitävemmät kytkimet

Viesti Kirjoittaja tomipee »

Niin, no sit vaihdetaan ku hajoaa :D 2:ellehan voi ihan hyvin vähän rajata ahtoja pienemmäksi, se että pelastaako se laatikkoa, en tiedä. Varmaankin parempi laittaa suoraan vaikka spec 2 levy sen viggenin asetelman kanssa, harmittaa sit ruveta heri irroittamaan laatikkoa uudestaan kun uusi kytkin ei pidäkkään. Stage 5 bensasoftalla tuo viggen joillakin antautuu, joillakin pitää, riippuuu raudasta ja käytöstä yms, mutta nyt on kyseessä stage 5 e85, joten uskoisin että se viggen ei pidä, ainakaan pitkään.
Ng900
testing1
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Re: Viggeniä pitävemmät kytkimet

Viesti Kirjoittaja testing1 »

Ei käyny selville onko kysyjällä vakiolaatikko.
Jos Quaife laatikossa ni sudittelu ei pahemmin tapa lootaa ja vielä parempi jos lukon lisäksi Genuine saapin tyyppiset vahvistukset jota käyttivät jenkkilässä varttimailiautossa.
Sitten jos on rahamiemiä ja laittanu askiin Maptunin myymän 6 vaihteisen setin alkaa lootan hajottaminen vaatia jo oikein taitoa.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: Viggeniä pitävemmät kytkimet

Viesti Kirjoittaja tomipee »

Mulla on vakio laatikko
Ng900
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Viggeniä pitävemmät kytkimet

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Ei vielä ole mittauksien valossa tullu yhtään kolkin viri asetelmaa vastaan missä ois enempi jousivoimaa mitä viggenin orkkis astelma tarjoaa... Ja se asetelma sopivan levyn kanssa kestää kyllä 650+ Nm väännöt, niin että vääntöä myös käytetään.
Jousittamaton hiilarilevy kesti viggeissä taannoin 100tkm ja vaihtohetkellä oli vielä kunnossa, mutta vaihdoin toiseen kun paketti oli muuten irti. Ajettavuus ol hyvä jos ei ny ruhkassa käyttäny kykää niin että lämpes, kun tuli si aika teräväski, mutta äänet oli vähän toinen rasti... Tämä http://www.racestuff.se/koppling-saab-9 ... c-183.aspx peketti on sinisessä ja kokeiltu on ettei sliiraa mainituilla väännöillä.Ajettavuus liki orkkis ja ei myöskään pidä ääntä.
#1730
500whp.net member
exclusive
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Su Heinä 17, 2011 11:56
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Viggeniä pitävemmät kytkimet

Viesti Kirjoittaja exclusive »

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 13#p811013 elikkä tähän pirssiin kytkin..mutta mikä?? http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=4212 onko kellään kokemuksia noista kytkimistä? tuossa olisi hinta ihan siedettävä.
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Vastaa Viestiin