Käynnistysongelma: 900 -96 2.0L (ei turboa)

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Al-Saab
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ti Heinä 24, 2012 12:01

Käynnistysongelma: 900 -96 2.0L (ei turboa)

Viesti Kirjoittaja Al-Saab »

Auto lähti eilen normaalisti käyntiin niin kuin aina. Kaupan pihalla auto ei käynnistynyt ensiksi ollenkaan. Pienen odottelun jälkeen lähti taas käyntiin normaalisti. Kotipihalle saavuttuani, auto sammui parkkiruutuun, eikä ole sen jälkeen käynnistynyt.

Saab hörähtää käyntiin, kun ilmansuodattimen ottoaukkoon suihkuttaa starttipilottia, mutta sammuu kohta taas.

Moottori jauhaa pirteästi, mutta tyhjänkuuloisesti (ei lupaile).
Otin CPS:n irti ja mittasin liittimen (V) ja itse sensorin (ohmi) Liittimestä tuli 1.3 volttia käynnistäessä ja sensori näytti 860 ohmia.

I love :saab:
Al-Saab
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ti Heinä 24, 2012 12:01

Re: Käynnistysongelma: 900 -96 2.0L (ei turboa) lisäys

Viesti Kirjoittaja Al-Saab »

Imusarjan lähellä on jonkinlainen huohotinventtiili, joka surisee, kun avaimen kääntää ON-asentoon.

Bensapumpun voisi vielä kurkata tuolta penkin alta.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Käynnistysongelma: 900 -96 2.0L (ei turboa)

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

veikkaan bensapumppua jos saat käymään tuolla suihkuttelulla. Tankin pohjan paukuttamimen samalla kun virrat kääntää päälle saatta auttaa pumpun pyörimään mutta samalla todistaa että se on finaalissa
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Al-Saab
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ti Heinä 24, 2012 12:01

Re: Käynnistysongelma: 900 -96 2.0L (ei turboa)

Viesti Kirjoittaja Al-Saab »

Penkin alta löysin luukun, josta pääsen käsiksi pumpun johtoihin. Niihin ei tule käynnistyksen aikana virtaa ollenkaan. Pumppu ei myöskään tee normaalia esipaineistusta, ennen käynnistystä.

Ratin alapuolella oleva pumpun rele on identtinen muiden releiden kanssa. Niiden paikkaa vaihtamalla ei tapahdu mitään.
Al-Saab
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ti Heinä 24, 2012 12:01

Re: Käynnistysongelma: 900 -96 2.0L (ei turboa)

Viesti Kirjoittaja Al-Saab »

http://www.2carpros.com/questions/saab- ... -fuel-pump


Tämän threadin neuvot olen suorittanut.

Toinen kysymys kuuluu, kummasta tuon sinisen plugin johdoista se jännite pitää mitata käynnistyksen aikana, naaraasta vai koiraasta?
Oma sähkömiehen järkeni sanoo, että naaras on syöttö ja mittaus tulee tehdä siitä.
Al-Saab
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ti Heinä 24, 2012 12:01

Re: Käynnistysongelma: 900 -96 2.0L (ei turboa)

Viesti Kirjoittaja Al-Saab »

Tietääkö kukaan, missä immobilizer -moduuli sijaitsee ym. autossa?
Löysin netistä tietoa, että tämä moduuli katkaisee jänniteen pumpulle ja neuvot sen ohittamiseen.
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1522
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: Käynnistysongelma: 900 -96 2.0L (ei turboa)

Viesti Kirjoittaja ippe »

Oletko kokeillut pakkosyöttää sähköä bensapumpulle ja startata?
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04 X1/9
äölkjhgf
"Aero"
Viestit: 364
Liittynyt: Pe Marras 04, 2011 14:54

Re: Käynnistysongelma: 900 -96 2.0L (ei turboa)

Viesti Kirjoittaja äölkjhgf »

Al-Saab kirjoitti: Toinen kysymys kuuluu, kummasta tuon sinisen plugin johdoista se jännite pitää mitata käynnistyksen aikana, naaraasta vai koiraasta?
Yleismittarilla kun mittaat molempien johtojen välistä, niin selviää myös että pumpulle tulee miinus plussan lisäksi.
Al-Saab
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ti Heinä 24, 2012 12:01

Re: Käynnistysongelma: 900 -96 2.0L (ei turboa)

Viesti Kirjoittaja Al-Saab »

No, koirashan se syöttö oli. Se on niin helppoa tökätä yleismittarin piikit naaraaseen, ja saada nollaa :)

Konehuoneessa on samanlaisia liittimiä ja niissä syöttö tulee naaraisiin.
Eli pumpulle tuli virrat ja se oli rikki. Nyt on uusi pumppu paikallaan, ja johan toimii.

Pumpun vaihodon tein ei-perinteiseen tapaan leikkaamalla penkin alla olevaa aukkoa isommaksi. Sieltä nostin pumpun pois. Motonetista hain uuden pumpun ja vaihdoin siihen yhden uuden letkun (pumpulta tulevan T-liittimeen. vehkeet pakettiin ja menoksi.
Al-Saab
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ti Heinä 24, 2012 12:01

Re: Käynnistysongelma: 900 -96 2.0L (ei turboa)

Viesti Kirjoittaja Al-Saab »

Korjauksen aikana rikoin tietysti Bensatankin polttoaineletkun liittimen. Viikin Mekonomenilta hain uuden.

Siellä on töissä kaveri, joka tuntuu tietävän Saabeista aika lailla.


Kiitos kaikille hengessä mukana eläneille, Case Closed.

En menettänyt uskoa Saabeihin vieläkään, mutta on Volvokin auton. :)
Vastaa Viestiin