Ei käynnisty kirveelläkään (avaintakin kokeiltu)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Ei käynnisty kirveelläkään (avaintakin kokeiltu)
MY01 kolkki "Biopower" 2.0t (T7). Pitkä sepustus lähinnä välttääkseni "vaihda DI-kasetti" tms. normikommenttien tulvaa...
Ryytyi Hämeenlinnan motarin tietyömaan kohdille cruisella n. 60km/h ajaessa (=pintakaasulla rullaillen, ei siis putki punasena polkiessa ryytynyt). Veto pätkäisi, ei ottanut kierroksia ja kun rullatessa painoi kytkimen pohjaan sammui lopullisesti. Vikakoodiksi tarjosi P1105 (imuputken paineanturi / imuvuoto). Tuo on nollattu, sittemmin ei ole tullut muita koodeja eikä tuokaan koodi siis enään ole palannut. Välillä vähän lupailee, saattaa jopa käynnistyäkin n. sekunniksi kunnes stumppaa, ei vastaa kaasuun käynnistyessään. Öljyt sun muut nesteet ihan normaalit ja pysyneet omilla paikoillaan, viinaakin on tankissa joku 40-50 litraa ainakin (tankattu about 150km ennen ryytymistä).
Tehtyä:
Imuputkessa ja imusarjassa olleet paineanturit irroitettu ja asennettu toiseen autoon, jossa toimivat moitteetta eivätkä aiheuttaneet vikakoodeja. SID infossa kaikki painearvot järkeviä (ei siis varmaankaan johtosarjavika?), startatessa Pinl menee ~900 ja Pair on karvan yli 1000, kun ei starttaa, ovat kaikki painearvot yhteneväisiä.
Kokeiltu toista DI-kasettia ja tulppia.
Irroitettu imuputki IMMulta, tulpattu se ja laskettu paineilmaa imupuolelle. Ei havaittu vuotoja, alipainelerssit uudenkarheita ja vähänkin epäilyttävät vaihdettu uusiin. IC-koeponnistettiin erikseen 0,5bariin, ei vuoda.
Bensakiskolle tulee tavaraa. Suutintukki ja suuttimet kaivettu esiin ja todettu, että startatessa tulee myös sumua. Pilttipurkkien pohjalle kertyneestä tavaran määrästä päätellen vieläpä aikalailla saman verran joka suuttimesta.
DI-kasetti ja tulpat irroitettu sekä maadoitettu ja omin silmin todettu että kivannäkönen sähkönsininen kipuna tulee kun starttailee.
SID infossa rpm-signaali n. 200 startilla ja pompsahtaa sinne reiluun tonniin jos kone sattuu edes hetkeksi hörähtämään. Myös rundimittari osoittaa elonmerkkejä sekä järkeviä arvoja.
Puristukset mitattu, 1,2 ja 4 pytyissä tasainen 10,5 ja kolmospytyssä 8,0 (voiko aiheuttaa mukamas kokonaan käymättömyyttä jos vaikka kolmospytty onkin vähän "väljä"?)
Bensapumppu vaihdettu n. 5000km (Henko) sitten ja ämpärissä irronut pumpun paineletku laitettu takaisin paikoilleen n. 1500km sitten, jolloin pumpun vaihdon yhteydessä asennettu letku todettu olevan hyvässä kunnossa (Gates viinan- ja upotuksen kestävä).
Mreq ja Mair arvot hiukan ihmetyttää, pyynti n. 300 kun starttia pyörittää (kylmä kone), Mair luokkaa 70 max startatessa.
IMMu putsattu, sekin on uusittu vissiin edellisen omistajan toimesta (arviolta ehkä 3 vuotta sitten?).
Kampuran asentotunnistinta EI ole vaihdettu, mutta tosiaan ihan validi rpm signaali tulee SID infoon ja kipinää antaa ja suuttimistakin tulee tavaraa...Eli niinQ että mitä vittuuu??? Paaliin vaan koko roska? Vaiko kenties jotain muita ideoita? Oma niksipakki on nyt tyhjä.
Ryytyi Hämeenlinnan motarin tietyömaan kohdille cruisella n. 60km/h ajaessa (=pintakaasulla rullaillen, ei siis putki punasena polkiessa ryytynyt). Veto pätkäisi, ei ottanut kierroksia ja kun rullatessa painoi kytkimen pohjaan sammui lopullisesti. Vikakoodiksi tarjosi P1105 (imuputken paineanturi / imuvuoto). Tuo on nollattu, sittemmin ei ole tullut muita koodeja eikä tuokaan koodi siis enään ole palannut. Välillä vähän lupailee, saattaa jopa käynnistyäkin n. sekunniksi kunnes stumppaa, ei vastaa kaasuun käynnistyessään. Öljyt sun muut nesteet ihan normaalit ja pysyneet omilla paikoillaan, viinaakin on tankissa joku 40-50 litraa ainakin (tankattu about 150km ennen ryytymistä).
Tehtyä:
Imuputkessa ja imusarjassa olleet paineanturit irroitettu ja asennettu toiseen autoon, jossa toimivat moitteetta eivätkä aiheuttaneet vikakoodeja. SID infossa kaikki painearvot järkeviä (ei siis varmaankaan johtosarjavika?), startatessa Pinl menee ~900 ja Pair on karvan yli 1000, kun ei starttaa, ovat kaikki painearvot yhteneväisiä.
Kokeiltu toista DI-kasettia ja tulppia.
Irroitettu imuputki IMMulta, tulpattu se ja laskettu paineilmaa imupuolelle. Ei havaittu vuotoja, alipainelerssit uudenkarheita ja vähänkin epäilyttävät vaihdettu uusiin. IC-koeponnistettiin erikseen 0,5bariin, ei vuoda.
Bensakiskolle tulee tavaraa. Suutintukki ja suuttimet kaivettu esiin ja todettu, että startatessa tulee myös sumua. Pilttipurkkien pohjalle kertyneestä tavaran määrästä päätellen vieläpä aikalailla saman verran joka suuttimesta.
DI-kasetti ja tulpat irroitettu sekä maadoitettu ja omin silmin todettu että kivannäkönen sähkönsininen kipuna tulee kun starttailee.
SID infossa rpm-signaali n. 200 startilla ja pompsahtaa sinne reiluun tonniin jos kone sattuu edes hetkeksi hörähtämään. Myös rundimittari osoittaa elonmerkkejä sekä järkeviä arvoja.
Puristukset mitattu, 1,2 ja 4 pytyissä tasainen 10,5 ja kolmospytyssä 8,0 (voiko aiheuttaa mukamas kokonaan käymättömyyttä jos vaikka kolmospytty onkin vähän "väljä"?)
Bensapumppu vaihdettu n. 5000km (Henko) sitten ja ämpärissä irronut pumpun paineletku laitettu takaisin paikoilleen n. 1500km sitten, jolloin pumpun vaihdon yhteydessä asennettu letku todettu olevan hyvässä kunnossa (Gates viinan- ja upotuksen kestävä).
Mreq ja Mair arvot hiukan ihmetyttää, pyynti n. 300 kun starttia pyörittää (kylmä kone), Mair luokkaa 70 max startatessa.
IMMu putsattu, sekin on uusittu vissiin edellisen omistajan toimesta (arviolta ehkä 3 vuotta sitten?).
Kampuran asentotunnistinta EI ole vaihdettu, mutta tosiaan ihan validi rpm signaali tulee SID infoon ja kipinää antaa ja suuttimistakin tulee tavaraa...Eli niinQ että mitä vittuuu??? Paaliin vaan koko roska? Vaiko kenties jotain muita ideoita? Oma niksipakki on nyt tyhjä.
Viimeksi muokannut V.J.S, To Elo 02, 2012 14:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ei käynnisty kirveelläkään (avaintakin kokeiltu)
Täysin hajonnut läppäkotelo oireili itsellä samalla tavalla, tosin se antoi vikakoodin (eikä sitäkään heti). Auton nollaamisen jälkeen hörähti aina pariksi sekunniksi ja sammui.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ei käynnisty kirveelläkään (avaintakin kokeiltu)
Juu, tämä käynyt mielessä, kiitoksia kokemusperäisestä tuesta tälle teorialle. Tosiaan ei anna vikakoodia, mutta viddu kun kaikki muu on jo kokeiltu, niin sama kait se on tuo läppiskin kaivella esiin ja ihmetellä mitä se on syönyt...Zebe kirjoitti:Täysin hajonnut läppäkotelo oireili itsellä samalla tavalla, tosin se antoi vikakoodin (eikä sitäkään heti). Auton nollaamisen jälkeen hörähti aina pariksi sekunniksi ja sammui.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ei käynnisty kirveelläkään (avaintakin kokeiltu)
Kuulostaa siltä että on ahtoletku irti jostainkohtaa. Vilkuttiko moottorin vikavaloa kun ryytyi ?
OG9-3 5d Aero -01
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ei käynnisty kirveelläkään (avaintakin kokeiltu)
No ei sieltä mikään lerssi kovin paljon irti ole, mitään vuotoja ei löytynyt kun paineistettiin imupuoli...Myös molemmat IC:n letkut ollut irti ja kädessä puristeltu. IC:kin koeponnistettiin sikäli huonoin tuloksin, että ei vuotanut ainakaan vielä n.0,5barilla...Mikgo kirjoitti:Kuulostaa siltä että on ahtoletku irti jostainkohtaa. Vilkuttiko moottorin vikavaloa kun ryytyi ?
Muutenkin kaikki omalle kohdalle sattuneet ahtoputkien irtoamiset on sattunut yleensä nimenomaan ahdoilla ja syypäänä ollut kaikilla kerroilla juuri remontin toheloiden lopettanut asentaja (=klemmarit jäänyt auki yms). Eli melkoisen varma olen, että ei tuossa ole mitään imuvuotoja.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ei käynnisty kirveelläkään (avaintakin kokeiltu)
Pistä läppis LIMPpiin manuaalisesti ja koita mitä vaikuttaa...
EI Saabia...tällä erää.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ei käynnisty kirveelläkään (avaintakin kokeiltu)
Meneekö Limppiin jos ottaa sen kaksinapaisen liittimen solenoidista irti vaiko miten tuo manuaalinen limppaus "kuuluu" tehdä? Läppis on kädessä, eikä se solenoidin kääntö onnistu ainakaan sormipelillä mitään rikkomatta, eli tarttee jotenkin tehdä "sähköisesti" tuo limppaus?jupu kirjoitti:Pistä läppis LIMPpiin manuaalisesti ja koita mitä vaikuttaa...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ei käynnisty kirveelläkään (avaintakin kokeiltu)
Ylhäältä päin kun katsoo, juurikin siinä kohtaa johon kaasuvaijjerin pää tulee kiinni (klunssi) on pieni muoviväkänen ja kun sitä varovasti (huomaa kyllä kun antaa periksi) vääntää pienellä ruuvimeisselillä kuuluu naks ja LIMP on aktivoitu. Eli tämän jälkeen kaasuläppä liikkuu kun kääntää kaasuvaijerin "pyörästä".
EI Saabia...tällä erää.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ei käynnisty kirveelläkään (avaintakin kokeiltu)
Okei, onnistuihan tuo manuaalilimppaus kun tuli kunnon vinkit. Tosiaan toiseen suuntaan tuo muovhimmeli pyörii ihan sormilla, mutta sitä muoviliparetta ei saa pois "limpin" tieltä ilman että vääntää siitä kaasuvaijerin kiinnityskohdan tienoilla olevasta muovilipareesta. Enään pitäs asennella läppis paikalleen ja kokeilla että innostuuko käymään edes tyhjää limp-homessa. Se on tosin haastavaa kun asentaja on jurrissa n. kolmen kilometrin päässä tallilta Huomenna uusi yri.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ei käynnisty kirveelläkään (avaintakin kokeiltu)
Limpussa ollut läppäkotelo asennettu, ei vaikutusta. Edelleenkään ei lähde käyntiin. Erittäin varovaista lupailua, mutta ei muuta. SID-info ei myöskään tunnistanut kotelon limpputilaa (näytti sitkeästi Limp = 0)?
Kokeiltu myös IMMun piuha irti starttausta, ei lähtenyt. Ei kyllä tullut muuten vikakoodia SID-infoon vaikka parikin pitkähköä pyöräytystä tuli tehtyä siis IMMun liitin irti...?
Voisko olla Trionikkiboksi sanonut sopimuksen irti?
Jako pompannut pykälän pari pieleen (pitänee tarkistaa)?
Voiko olla kuitenkin bensapumppu tai sen takaiskut, vaikka suuttimista tuleekin kamaa? Eikös ne vaadi kuitenkin oikeahkon paineen kiskoon ennen kuin aukeavat?
Jotain muuta spekulaatiota?
Nyt alkaa olla melkolailla pitkähkö tappi otassa tuon paskakasan kanssa painiessa.
Kokeiltu myös IMMun piuha irti starttausta, ei lähtenyt. Ei kyllä tullut muuten vikakoodia SID-infoon vaikka parikin pitkähköä pyöräytystä tuli tehtyä siis IMMun liitin irti...?
Voisko olla Trionikkiboksi sanonut sopimuksen irti?
Jako pompannut pykälän pari pieleen (pitänee tarkistaa)?
Voiko olla kuitenkin bensapumppu tai sen takaiskut, vaikka suuttimista tuleekin kamaa? Eikös ne vaadi kuitenkin oikeahkon paineen kiskoon ennen kuin aukeavat?
Jotain muuta spekulaatiota?
Nyt alkaa olla melkolailla pitkähkö tappi otassa tuon paskakasan kanssa painiessa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Ei käynnisty kirveelläkään (avaintakin kokeiltu)
Eikä muuten antanut vikakoodia SIDiin vaikka koitti starttailla mankkuvenan piuha irti.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Ei käynnisty kirveelläkään (avaintakin kokeiltu)
Tuli kyllä useamman käynnistyksen ja pidemmän ajon jälkeen, mutta ei tosiaan heti, kun samaa testiä tuli kokeiltua.9000 automaatilla kirjoitti:Eikä muuten antanut vikakoodia SIDiin vaikka koitti starttailla mankkuvenan piuha irti.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ei käynnisty kirveelläkään (avaintakin kokeiltu)
Jako tarkistettu, oli kunnossa. Muutenkaan ei venakopan alta mitään ihmeellistä löytynyt. T7 boksikin louhittu apparin jalkatilasta, avattu ja piirilevyn todettu ainakin ulkoisesti olevan erittäin siistissä kunnossa (ei hapettumia, ylikuumentumisn merkkejä, pullistelevia konkkia tms.)
Hohhoijaa.
Hohhoijaa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Ei käynnisty kirveelläkään (avaintakin kokeiltu)
Jos "pyhää kolmiota" miettii, niin mikä se vika voisi olla? Sytkä on todennettu, samoin viunan saanti. Happeahan palo tarvii myös, manuaalilimputuksella tähän pyrittiin, tuloksetta.
Eli joku on nyt hukassa, miksi? Kampuran asentotunnistin? Vaikka antaa kipunan ja pilttipurkkeihin kertyi viunaa? Ja kun vikakooditkin loistaa poissaolollaan . Kellään nurkissa bensapaineen mittaria lainata...
Eli joku on nyt hukassa, miksi? Kampuran asentotunnistin? Vaikka antaa kipunan ja pilttipurkkeihin kertyi viunaa? Ja kun vikakooditkin loistaa poissaolollaan . Kellään nurkissa bensapaineen mittaria lainata...
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Ei käynnisty kirveelläkään (avaintakin kokeiltu)
Jotenkin epäilen että tuossa läppäkotelossa on silti jotain pielessä, suosittelen hankkimaan vielä varmasti toimivan kotelon testiin.