VAG:sta Saabiin

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
jolkkon
"Tuplakaasari"
Viestit: 85
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2012 20:39
Paikkakunta: Joensuu DWL

Re: VAG:sta Saabiin

Viesti Kirjoittaja jolkkon » Su Syys 02, 2012 18:57

Tulpat ovat oikeat ja uudet.
Pinlit ja muut täsmäävät ihan kuten edellä neuvottiin.
mreg ja mair ovat myös hyvin linjassa

eli siis taitaa olla kasetti menossa.
EX: 9-3 2,0t '00 MY01 T7 E85 Stage 1 Mitsulla. Nyt: 9-5 2,0t '06 MY07 T7 Biopower Stage 1.

jolkkon
"Tuplakaasari"
Viestit: 85
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2012 20:39
Paikkakunta: Joensuu DWL

Re: VAG:sta Saabiin

Viesti Kirjoittaja jolkkon » Ma Syys 10, 2012 19:01

Nyt kun aamulla jo on hieman pimeää niin tulipas huomattua etuvalojen kummallinen suuntaus. Lyhyet, ja luonnollisesti pitkätkin, valot osoittavat erittäin vahvasti vastaantulijaa päin eikä valaise yhtään omaa tien reunaa. Katsastuksessa setä on katsonut vain koron eikä tietysti suuntausta. Autolla on ajettu pieni keulakolari joskus edellisellä omistajalla ollessa ja korjausjälki on muutenkin noilta osin ollut huonoa tai täysin kelvotonta. Mitenkähän sivusuuntauksen saa säädettyä oikeaksi? Kuka osaisi auttaa...?
EX: 9-3 2,0t '00 MY01 T7 E85 Stage 1 Mitsulla. Nyt: 9-5 2,0t '06 MY07 T7 Biopower Stage 1.

jolkkon
"Tuplakaasari"
Viestit: 85
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2012 20:39
Paikkakunta: Joensuu DWL

Re: VAG:sta Saabiin

Viesti Kirjoittaja jolkkon » To Loka 11, 2012 09:33

Minkähän takia minun autossa etanolipitoisuus laahaa noin 75-78%? Muistaakseni se oli kerran yli 80%. Nyt on tankattu jo 5 kertaa joten pitäisi olla lukemat jo isompia kaiken järjen mukaan.

Ilmavuotojako? Pinlit, marit ja mregit on siellä missä pitääkin. Mitä pitää tarkastaa ja miten?

Kiitos avusta jo etukäteen!
EX: 9-3 2,0t '00 MY01 T7 E85 Stage 1 Mitsulla. Nyt: 9-5 2,0t '06 MY07 T7 Biopower Stage 1.

jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9133
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Umeå

Re: VAG:sta Saabiin

Viesti Kirjoittaja jcarlson » To Loka 11, 2012 09:36

Ilmavuotoa saattaa olla vähän, ei tarvitse olla kovin suuri enkä tuollaisesta heitosta liikoja murehtisi jos auto toimii muuten hyvin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com

jolkkon
"Tuplakaasari"
Viestit: 85
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2012 20:39
Paikkakunta: Joensuu DWL

Re: VAG:sta Saabiin

Viesti Kirjoittaja jolkkon » To Loka 11, 2012 09:40

Auto toimii tosi hienosti - eli kovaa ajoa!
Kiitos ERITTÄIN nopeasta vastauksesta!
EX: 9-3 2,0t '00 MY01 T7 E85 Stage 1 Mitsulla. Nyt: 9-5 2,0t '06 MY07 T7 Biopower Stage 1.

jolkkon
"Tuplakaasari"
Viestit: 85
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2012 20:39
Paikkakunta: Joensuu DWL

Re: VAG:sta Saabiin

Viesti Kirjoittaja jolkkon » Ti Touko 06, 2014 09:48

:saab: ismi taitaa hiipiä pikkuhiljaa syvemmälle...

Nyt on Turbo uusittu (Mitsu), Aeron jouset ja Viggen iskarit hankittu. Uretaanipuslaa tulossa sekä itsekunnostettu rattia ja vähän sitä sun tätä fiksattu.

Tästä taitaa tulla todellakin sairaus. :twisted:
EX: 9-3 2,0t '00 MY01 T7 E85 Stage 1 Mitsulla. Nyt: 9-5 2,0t '06 MY07 T7 Biopower Stage 1.

jolkkon
"Tuplakaasari"
Viestit: 85
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2012 20:39
Paikkakunta: Joensuu DWL

Re: VAG:sta Saabiin

Viesti Kirjoittaja jolkkon » Ti Touko 06, 2014 11:04

Mietin vielä softan pävittämistä Mitsulle. Hyvin toimii toki noinkin.
Kasetin ja pikkuletkut uusin konehuoneesta jo jokin aika sitten. Nyt tuntuu kaikki pelaavan paremmin kuin ikinä. Vanhassa Garretissa ei ollut akselissa juurikaan välystä, mutta jostain tiivisteen välistä vuoti öljyä. Olipa hyvä vaihtaa ajoissa ilman isompaa hässäkkää.
EX: 9-3 2,0t '00 MY01 T7 E85 Stage 1 Mitsulla. Nyt: 9-5 2,0t '06 MY07 T7 Biopower Stage 1.

Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: VAG:sta Saabiin

Viesti Kirjoittaja Markkanenn » Ti Touko 06, 2014 13:23

Onko bensapumppu vaihettu?

jolkkon
"Tuplakaasari"
Viestit: 85
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2012 20:39
Paikkakunta: Joensuu DWL

Re: VAG:sta Saabiin

Viesti Kirjoittaja jolkkon » Ti Touko 06, 2014 13:53

No, ei vielä. Pitäisköhän sekin tehdä ennakoivasti? Mikäs se olikaan se luotettavin pumppu? Mitään HighPerformace-sekoiluja ei ole tarkoitus tehdä nyt eikä tulevaisuudessakaan.
EX: 9-3 2,0t '00 MY01 T7 E85 Stage 1 Mitsulla. Nyt: 9-5 2,0t '06 MY07 T7 Biopower Stage 1.

Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: VAG:sta Saabiin

Viesti Kirjoittaja Markkanenn » Ti Touko 06, 2014 13:57

jolkkon kirjoitti:No, ei vielä. Pitäisköhän sekin tehdä ennakoivasti? Mikäs se olikaan se luotettavin pumppu? Mitään HighPerformace-sekoiluja ei ole tarkoitus tehdä nyt eikä tulevaisuudessakaan.
Kannattaa tehdä ehdottomasti, pahimmissa tapauksessa sulatat männän/männät rikkinäisen pumpun takia.

Walbro/Henko/Biltema/AEM on hyväksi todettuja. Motonetin pumppua ei kannata laittaa, ellei halua ryhtyä pumppu jumppaan muutaman tuhannenkilometrin välein.

SS
"Hölösuu"
Viestit: 2913
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: VAG:sta Saabiin

Viesti Kirjoittaja SS » Ti Touko 06, 2014 16:54

Se Motonetinkin pumppu saattaa olla Walbro, ainakin oli muutama vuosi sitten.

Mikäs Bilteman pumpuista tuonne sopii? Luettelo ei tunne näihin sopivaa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 140tkm)
Muuta: Kiina TECH2

Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: VAG:sta Saabiin

Viesti Kirjoittaja Markkanenn » Ti Touko 06, 2014 17:33

SS kirjoitti:Se Motonetinkin pumppu saattaa olla Walbro, ainakin oli muutama vuosi sitten.

Mikäs Bilteman pumpuista tuonne sopii? Luettelo ei tunne näihin sopivaa.
Biltemassa on kaksi pumppua jotka sopii 9-5. 52200 on se mitä täällä yleisesti on käytetty ja sen tuotto on 110l/h @ 3bar. Biltemasta saa nykyään tehokkaampaa, 220l/h@3bar pumppua joka on tuote nro: 52260

Molemmat pumput ovat hyvin edullisia (alle 50e molemmat] ja todettu yllättävän hyvin toimivan myös E85 kanssa.

jolkkon
"Tuplakaasari"
Viestit: 85
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2012 20:39
Paikkakunta: Joensuu DWL

Re: VAG:sta Saabiin

Viesti Kirjoittaja jolkkon » Pe Helmi 01, 2019 09:52

Onpas aikaa mennytkin paljon edellisestä päivityksestä! Paljon on kyllä elämässä tapahtunut, mutta nyt lienee oikea aika aloittaa taas.

Tein kesäkuussa 2016 elämäni yhden typerimmistä teoista; luovuin Saabista. Sijoitin ihan sikana rahaa lisää ja ostin XC70 Volvon. Volvo toimi hienosti, turvallisesti ja kivasti. Sielua kalvasi kuitenkin tyhjyys ja onttous. Viime sunnuntaina työkaverini luvasti Volvon pois. Ei harmita omasta, eikä työkaverin, puolesta.

Uusin silmin aloin etsiä autoa, kun merkki olikin jo tiedossa :saab: .

Nyt istun junassa kohti Helsinkiä jossa tapaan viirusilmän myyjän ja jos päästään kauppoihin niin kerron sitten lisää. Viime yönä en jurikaan nukkunut. Tästä se taas alkaa!
EX: 9-3 2,0t '00 MY01 T7 E85 Stage 1 Mitsulla. Nyt: 9-5 2,0t '06 MY07 T7 Biopower Stage 1.

AnttiH9-3
"Aero"
Viestit: 306
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 13:14
Paikkakunta: Kellokoski

Re: VAG:sta Saabiin

Viesti Kirjoittaja AnttiH9-3 » La Helmi 02, 2019 10:06

On tainnut näin käydä itse kullekin... :mrgreen:

Toivottavasti löytyi hyvä yksilö!
2.3Aero 9000 -96
ex 2.0Aero 9-3 -00
ex 2.0t 9-3 -02
#7314

jolkkon
"Tuplakaasari"
Viestit: 85
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2012 20:39
Paikkakunta: Joensuu DWL

Re: VAG:sta Saabiin

Viesti Kirjoittaja jolkkon » La Helmi 02, 2019 15:09

Kyllä. Kaupat tuli.

Harvoinhan ne autot paranee myyjän puheista kun itse menee paikanpäälle. Nytkin kävi juuri noin. "Täysin ruosteeton" ei sitä ollut. Hieman pötöstyksen makua, mutta pääsimme sitten hintakompensoinnin kautta kaupoille.
Kuva

Kotimatka Porvoosta Joensuuhun sujui ihan miellyttävästi. Muutama juttu toki hieman kummastuttaa, joten näihin tarvitsisin teidän, kanssasairaiden, tukea

1) Ihan kuin auto olisi hieman kallellaan kuskin puolelle päin ja joka tapauksessa ihan kuin perä hieman olisi keulaa alempana. Mikähän tätä vaivaa?
Kuva

2) Edellistä edeltävä omistaja Ruotsissa on toheloinut jotain kummallista radion kanssa. Originaali on poistettu ja kontissa on vissiin ollut subbari kun siellä on johtoja ja vahvari. Kaiuttimiakin on kait vaihdettu. Toisaalta haluaisin vaihtaa alkuperäisen soittimen takaisin, mutta toisaalta jos tuossa saisi ratin napit toimimaan niin olisihan se BT ja lukematon määrä muita kirjainyhdistelmiä. Käsittääkseni ihan arvokas Kenwoodin malli.

Kuva

3) Keskiöissä on havaittavissa pientä vuosimallivrhettä. Löytyisikö joltain kätköistä vanteiden keskiöitä :saab: -tekstillä? Tarve 2-4kpl.
Kuva

4) Sivuvilkku on säpäleinä. Kiinnityskynnet ovat poikki. Onko jollain varaosaa myytävänä?
Kuva

5) Autossa on nimimerkin NAPPE tekemä Stage 1 softa. Auto toimii tosi kivasti. Ainoastaan en tajua kuinka saan Open SID:n päälle ja etenkin pois. Sain sen kerran jollain ratin näppäinyhdistelmällä, mutta enpäs sitten saanut sitä pois. Auttakaa!

Olen tosi kiitollinen jos voisitte auttaa kohtien 1-5 kanssa. Pääsisin alkuu hyvällä mielellä hieman arveluttavan alun jälkeen.
Viimeksi muokannut jolkkon, La Helmi 02, 2019 22:37. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
EX: 9-3 2,0t '00 MY01 T7 E85 Stage 1 Mitsulla. Nyt: 9-5 2,0t '06 MY07 T7 Biopower Stage 1.

Vastaa Viestiin