VAG:sta Saabiin

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: VAG:sta Saabiin

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Vilkun saat helpoiten Motonetistä 50-9356. Tilauskamaa näyttäis olevan, mut eikai se paria päivää pidempään kestä saada.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13195
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: VAG:sta Saabiin

Viesti Kirjoittaja AZP »

vannekeskiöihin löytyy maailmalta (lue: ebaysta) tarroja jokaisen maun mukaan.

Outoon asentoon etsisin ekana syytä katkenneista jousista.

Ja onnea paluusta oikean merkin rattiin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
jolkkon
"Tuplakaasari"
Viestit: 85
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2012 20:39
Paikkakunta: Joensuu DWL

Re: VAG:sta Saabiin

Viesti Kirjoittaja jolkkon »

Kiitos. Onko jousien katkeaminen "normaalia" tässä mallissa? Joissain autoissa on ja toisissa ei katkea ikinä.
EX: 9-3 2,0t '00 MY01 T7 E85 Stage 1 Mitsulla. Nyt: 9-5 2,0t '06 MY07 T7 Biopower Stage 1.
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: VAG:sta Saabiin

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Merkki kuin merkki niin etujousia yleensä katkoo lopussa oleva takelteleva tai jumittunut kääntölaakeri.

Mulla takaa katkennut ja molemmat jouset samalla kerralla vain 80 -luvulla 180B SSS -talvella -40 pakkasella 80km/h pikkutiellä ja räsähti samalla takalasikin sirpaleina sisään.
Viimeksi muokannut Kupari, La Helmi 02, 2019 21:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13195
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: VAG:sta Saabiin

Viesti Kirjoittaja AZP »

Mulla ei femman jousista mitään kokemusta, mutta nykyisestä kolkista oli takajouset poikki ja etujousien katkeaminen on jonkinasteisen tyyppivian seuraus, eli ne Kuparin mainitsemat kääntölaakerit jumittaa ja sitten menee jousi poikki.

Takajouset omassani oli poikki alapäästä siten, että ei sitä edesä huomannut vasta kun jousia alkoi irrottamaan. Vastaavasti etupäässä voisin kuvitella että jos katkeaa puolesta kierroksesta kierrokseen yläpäästä, niin sitä voi olla vaikea nähdä, kun jouset menee sinne jousijalan yläpään kiinnitykseen syvälle sisälle.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3490
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: VAG:sta Saabiin

Viesti Kirjoittaja SS »

3. Itse tilasin keskiöt suoraan kiinasta noin 7e/setti:
https://www.aliexpress.com/w/wholesale- ... enter+caps

Marmorilta suomesta ostetuissa oli joku ihme valuvika ja kuitti hukassa, kiinasta tilatut oli priimaa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Vastaa Viestiin