Terve!
Omassa 2000 vuoden 9-3:ssa (T5) pitää mielestäni startata liian pitkään ennenkuin käynnistyy. Auto on 2.0 turbo stage 3 päivityksillä, jos sillä johonkin on merkitystä. Startin vaihdoin muutama kuukausi sitten kun auto teki äkkikuoleman kaupan parkkipaikalle. Akussa tuntuu olevan virtaa kun jaksaa hyvin pyörittää starttia.
Itsellä mielessä vaan, onko tuo viite jostain tulevasta viasta (bensapumppu, kampuran asentoanturi.. jne.) ,jota mahdollisesti voisi ennakoida.
Auton olen omistanut noin vuoden päivät ja hyvin on lähtenyt käyntiin talvipakkasillakin. Perheessä muutamia Saabeja ollut joten tiedossa on ettei nämä käynnisty samoin kun japanilaiset mutta omassani mielestäni silti turhan pitkään kestää startata.
Mielipiteitä ja ajatuksia otetaan vastaan!
Pitkä starttaus
-
- "Kaasari"
- Viestit: 28
- Liittynyt: Pe Marras 04, 2011 09:28
- Paikkakunta: Espoo
Pitkä starttaus
OG 9-3 2,0T stage 3
Ex-9000 CSE 2,0t vm.-97
Ex-9000 CSE 2,0t vm.-97
Re: Pitkä starttaus
Itsellä kanssa starttaa melko pitkään. Noin 1-1,5 sekuntia. Kun antaa virtojen olla hetken päällä, niin että bensamittari nousee niin starttaa nopeammin. Lieko joku takaiskuventtiili bensalinjastossa rikki...
9-3 2.0t AT -01 stg1
Re: Pitkä starttaus
Tuo tuntuu olevan aika yleinen ongelma vanhoissa bensalinjoissa, painepuolen takaisku joka on siis bensapumpun päällä olevassa lähtölinjan kulmaliittimessä alkaa vuotaa ikääntyessään ja vaatii sen 2 sek odotuksen virrat päällä ennen startin veivausta että lähtee paremmin käyntiin.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Pitkä starttaus
Mulla oli omassa ng900 (t5) -96 sama ongelma. kesti sen 2sek aina ennenkuin hyrähti käyntiin. löysin siitä vanhan keskustelun ja neuvoksi oli nollaus eli kaapeli akusta irti 10-15min, en muista tarkkaan. Tämä auttoi ja sen jälkeen on käynnistyny normaalisti
Saab 9-3 1.8t SS man -04
-
- "Kaasari"
- Viestit: 28
- Liittynyt: Pe Marras 04, 2011 09:28
- Paikkakunta: Espoo
Re: Pitkä starttaus
Kiitoksia vinkeistä, lähdetään kokeilemaan muuttuuko mihinkään.
OG 9-3 2,0T stage 3
Ex-9000 CSE 2,0t vm.-97
Ex-9000 CSE 2,0t vm.-97
Re: Pitkä starttaus
Olen tässä eri nettikauppoja koettanut selailla mutta huonolla menestyksellä on edennyt ton takaiskun metsästys. .vesa67 kirjoitti:Tuo tuntuu olevan aika yleinen ongelma vanhoissa bensalinjoissa, painepuolen takaisku joka on siis bensapumpun päällä olevassa lähtölinjan kulmaliittimessä alkaa vuotaa ikääntyessään ja vaatii sen 2 sek odotuksen virrat päällä ennen startin veivausta että lähtee paremmin käyntiin.
Valaiskaahan onko siis yleisesti järkevintä ostaa yhtenä pakettina tuo pätkä pumpulta polttoainesuodattimelle jossa on tuo takaisku mukana? Kuten tämä kauppa tarjoaa osanumerolla 4622635 http://www.thesaabsite.com/93/93Fuel.htm
Mistä kannattaisi kysellä muuta kuin marmorilta? Melko monta kauppaa olen selaillut ja tuo thesaabsite tuntuu olevan ainoa missä olen tohon pätkään törmännyt mutta en välittäisi jenkeistä asti tilata.
Olisiko samalla syytä vaihtaa se toinen (paluulinjan) takaisku myös vai onko yleensä vain tuo yllä viittaamani takaisku se joka aiheuttaa oireita kärryn toimintaan?
Itse saan aamun ekalla startilla pitää virtoja päällä vaikka 15 sekkaa ja silti lähtee käyntiin huonosti ja saattaa sammahtaa, tokalla startilla jää taas normisti käyntiin. Tuntuu tilanne pahenevan kokoajan, olisiko syytä epäillä jotain muutakin kuin tuota takaiskua? Tankissa ollu RE85 koko kesän, ja toiminu sekä startannu moitteetta kunnes nyt oireillu vajaan viikon.
9-3 2.0T SE E85
vm -99 B204R
vm -99 B204R
Re: Pitkä starttaus
Itselleni vastaten, löytyi marmorilta pelkkää takaiskua 27€, eiköhän se ole ihan passeli hinta tuolle, joten sieltä hakemaan.
9-3 2.0T SE E85
vm -99 B204R
vm -99 B204R