9-3:n -99 etuiskarit, lukkopesänpohja ja jarruputket vaihtoo

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Cassu
"Tuplakaasari"

9-3:n -99 etuiskarit, lukkopesänpohja ja jarruputket vaihtoo

Viesti Kirjoittaja Cassu »

Terve, minulla on siis 9-3 -99 vuosimallin ja urheat 402tkm ajettuna, eli itse olen lukemia saanut ajetuksi yli 260tkm 8:ssa vuodessa. Ihan hyvin pelannut ja tyytyväinen olen, rahatilanne jos olisi parempi vaihtaisin 9-5 farkkuun niin ei tarvisi näitä korjailla mutta nyt pitää ajaa tällä, kerta se liikkuu eteenpäin toivon mukaan vielä tämän syksynkin jälkeen.

Jos tänne pistäisi vähän tarinaa tulevista rempoista ja miten ne itse tein

Kesällä meni ohjaustehostimen paluuletku keulalta (puhkiruostunut), yksi työpäivä meni sivusuun mutta aloin heti hommiin että pääsee seuraavaksi päiväksi töihin

Luin täältä miten ihmiset olivat tehneet hätätapauksissa, eli marssin hydrauliikka liikkeeseen ja sieltä ensin eivät meinanneet auttaa koska eivät voi eikä heillä ole tarvikkeita millä liittää auton putkia hydrauliikan liittimiin.

Minulle kävi niin että sain liikkeestä 2€/kpl liittimet ja myyjä sanoi että jos saat letkun päät juotettua luotettavasti niin sen jälkeen saat letkua niin paljon kun tarvit.
Enolla oli laitteet niin kävin hänen luonaan juottamassa molempien päiden liittimet kunnolla kiinni ja sitten sain sopivan letkun 160cm (oli ehkä 5cm liian pitkä) tosin hydrauliikkaletku ei taipunut siin että olisin saanut vanhasta reiästä tuotua sen sisään auton konetilaan (akun puoleiseen) joten se täytyi koukata pohjan alitse mutta muuten meni hyvin kiitos täällä oleville ohjeille.

Sitten tuleviin remppoihin, eli tuossa öljynhuollossa kävin auton alla niin jarruputket olivat siitä keskeltä perään asti ruostuneet tosi pahasti, pitää vaihtaa ne tässä ennen katsastusta, pitää vaan päästä jollaa tavoin auton alle

Ostin Motonetista 7m kiepin putkea ja puristusliittimet ja työkalusarjan tähän työhön, putken taivuttimen etsin vielä jostain niin pääsen alkuun työssä, kumiset letkut yms näyttivät ihan hyviltä mitä katsoin että niille en vielä tee mitään.

Lukkopesän pohjan vaihdosta olen yrittänyt lukea tämän foorumin kautta miten se tehdään ja tänään öljynvaihdossa katsoin sitäkin kohtaa, ihan vielä en täysin ymmärtänyt miten se tanko otetaan irti konehuoneen puolelta ja vedetään sisälle jotta saan käännettyä lukkopesänpohjan näkyviin ja vaihtoon, vaihto-osa minulla on, autopurkaamolta sain hintaan 35€ + postit

Ja tällä viikolla olen miettinyt työmatkalla kun ajan mutkaista hiekkatietä pitkin, että jokin ei ohjauksessa ole nyt kunnossa, oikealle kääntää ihan normisti mutta vasemmalle jää jotenkin vajaaksi ja siten sinne suuntaan pitää hieman korostaa kääntymistä, no tänään selvisi sekin, vasen etuiskari sanoi itsensä irti, nyt kun painan vasemman keulan alas ja päästä sen ylös niin sellanen viima ja pihinä iskarista kuuluu, pitää nyt vain etsiä varaosa ja sitten tutustua iskarin vaihtoon huolella, siinä voi käydä huonostikin jos olen oikein ymmärtänyt, kuopiossa näytti olevan yksi mutta nuohan pitää vaihtaa pareina niin pitää katsoa jos jostain löytyy koska en ole maksamassa uusista tuohon autoon enää, kun ei ole tähän mennessäkään täytynyt vaihtaa

Laitan tänne nyt lisä infoa kun hommat lähtee sujumaan että miten tehnyt. Harmittaa kun en tiedä Kouvolasta enää yhtää tee-se-itse pajaa kun huoltamoillakin omat korjauspalvelut tai hallit muutettu pelkkään autonpesuun

-Petri-
"Itsensä täydellinen tunteminen on kuolemista"
Saab 9-3 2.0 SE matalapaineturbo -99
Vastaa Viestiin