T7 öljynkulutus -> tuloksena on konerikko.
T7 öljynkulutus -> tuloksena on konerikko.
Morjentes,
vaihdatin kulkineeseen reilut parisen tuhatta kilometriä sitten öljyt, öljytikku näyttää öölien kadonneen hieman alle puolenvälin mittatikussa. Onko tämä vielä normikulutusten rajoissa? Autolla on ajettu hieman vaille 290tkm, ja ilmeisesti viimeisin huohotinpäivitys on tehty.
sellaiset huomiot olen tehnyt että jos monoa on antanut niin öljyntäyttökorkin ympärys kostuu. Vaikuttaako kaasuläpän kotelon ja venttiilikopan välissä oleva takaisku(falskaa) tähän?
Öljyt ovat 5W-40 Total-merkkiset.
vaihdatin kulkineeseen reilut parisen tuhatta kilometriä sitten öljyt, öljytikku näyttää öölien kadonneen hieman alle puolenvälin mittatikussa. Onko tämä vielä normikulutusten rajoissa? Autolla on ajettu hieman vaille 290tkm, ja ilmeisesti viimeisin huohotinpäivitys on tehty.
sellaiset huomiot olen tehnyt että jos monoa on antanut niin öljyntäyttökorkin ympärys kostuu. Vaikuttaako kaasuläpän kotelon ja venttiilikopan välissä oleva takaisku(falskaa) tähän?
Öljyt ovat 5W-40 Total-merkkiset.
Viimeksi muokannut FinRipper, La Loka 06, 2012 15:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EX: SAAB 9³ SE My01 BIOPower (oma), "Tsaabi", Saab 9³ Turbo Jubilee My02 "Sini-savustaja"
Ford Galaxy 2,0TDCi -09
Ford Galaxy 2,0TDCi -09
Re: T7 öljynkulutus
Osta motonetistä siihen tilalle 6mm dieselpolttoainelinjaan tuleva takaisku. Itsellä ainakin kertyi öljyä melko runsaasti siihen korkin ympärille vuotavalla takaiskulla. 0.5l parille tuhannelle kilometrille ei todellakaan ole normaalia.
Re: T7 öljynkulutus
Tuo öljynkulutus vaikuttaa melko suurelta.
Takaiskun voinee varmaan vaihtaa.
Muut syyt: Männänrenkaat pikeentyneet, venttiilivarsien kumit kuluneet, välja turbo(savuttaako?), tihkuttaako maahan seistessä?
Hieman asiaa sivuten, onko tuossa öljypohjaa & sihtiä koskaan puhdistettu? T7 ja nuo kilometrit luulis jo olleen, koska karstakertymiä tulee ja voitelu heikkenee/lakkaa.
Takaiskun voinee varmaan vaihtaa.
Muut syyt: Männänrenkaat pikeentyneet, venttiilivarsien kumit kuluneet, välja turbo(savuttaako?), tihkuttaako maahan seistessä?
Hieman asiaa sivuten, onko tuossa öljypohjaa & sihtiä koskaan puhdistettu? T7 ja nuo kilometrit luulis jo olleen, koska karstakertymiä tulee ja voitelu heikkenee/lakkaa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: T7 öljynkulutus
Männänrenkaat ja turbo. Siinä se parivaljakko, jotka yksin tai jopa yhdessä pistää T7-koneen syömään öljyä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: T7 öljynkulutus
Voehan perkule. Onkos noille männänrenkaille jotain tehtävissä muuta kuin pata auki ja vaihtamaan?
onko jotain keinoa nähdä päältä päin onko turbo sohlona? kulkupuoli on kunnossa ainakin perstuntumalta,
onko jotain keinoa nähdä päältä päin onko turbo sohlona? kulkupuoli on kunnossa ainakin perstuntumalta,
EX: SAAB 9³ SE My01 BIOPower (oma), "Tsaabi", Saab 9³ Turbo Jubilee My02 "Sini-savustaja"
Ford Galaxy 2,0TDCi -09
Ford Galaxy 2,0TDCi -09
Re: T7 öljynkulutus
Uusi se takaisku ennen kuin teet mitään muuta. Rikkinäinen venttiili päästää ahtopaineet venttiilikopan kautta moottorin öljytilaan joten ei ole ihme jos täyttöaukon ympärystä kostuu, etenkin enemmän poljettaessa.FinRipper kirjoitti:
sellaiset huomiot olen tehnyt että jos monoa on antanut niin öljyntäyttökorkin ympärys kostuu. Vaikuttaako kaasuläpän kotelon ja venttiilikopan välissä oleva takaisku(falskaa) tähän?
Re: T7 öljynkulutus
Takaisku vaihdettu viikko takaperin. Ja nonni, nyt on alkanut tulemaan sinistä savua melkoisesti 2-3 sek ajan startissa jos saapas on seissyt yön yli.
Tässä välissä tosin on softa päivitetty flexifueliksi, ja etanolia tankissa.
nämä starttisavut ovat tulleet tuon etanolin kanssa.
vieläkö viittaa turboon vai mihin?
Tässä välissä tosin on softa päivitetty flexifueliksi, ja etanolia tankissa.
nämä starttisavut ovat tulleet tuon etanolin kanssa.
vieläkö viittaa turboon vai mihin?
EX: SAAB 9³ SE My01 BIOPower (oma), "Tsaabi", Saab 9³ Turbo Jubilee My02 "Sini-savustaja"
Ford Galaxy 2,0TDCi -09
Ford Galaxy 2,0TDCi -09
Re: T7 öljynkulutus
Eikö se tarkoita että venttiilivarren kumit on kuluneet.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: T7 öljynkulutus
Venavarren kumit ei kulu T7 moottoreissa juurikaan. Männänrenkaat tai turbo on yleisimmät syyt.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: T7 öljynkulutus
Katti kun lämpenee, niin sen jälkeen pieni savutus enää näy putkenpäässä, koska katti polttaa sen pois. Tästä johtuen lievä savutus näkyy vain kylmästartissa näissä kattivehkeissä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: T7 öljynkulutus -> tuloksena on konerikko.
nonni nyt keskiviikkona avattiin Hookin tallilla Saabin öljypohja ja aluksi näytti vain laakeririkolta -> pohjalla jonkin verran laakerihilettä. Laakereita vaihdettaessa kampiakselin kakkostukki oli vaihtanut muotoaan sen verran ettei sinne enää sopinut uusi laakeri ilman väkivaltaa. muut laakerit menivät paikoilleen kuten pitikin.
seurauksena on uuden alakerran hankinta ja koneen uudelleenrakennus / uusi kone.
Auto lähtee tänään rullaavana korina eteenpäin uudelle omistajalle, jonka hoveissa saa toivottavasti uuden uljaan elämän.
seurauksena on uuden alakerran hankinta ja koneen uudelleenrakennus / uusi kone.
Auto lähtee tänään rullaavana korina eteenpäin uudelle omistajalle, jonka hoveissa saa toivottavasti uuden uljaan elämän.
EX: SAAB 9³ SE My01 BIOPower (oma), "Tsaabi", Saab 9³ Turbo Jubilee My02 "Sini-savustaja"
Ford Galaxy 2,0TDCi -09
Ford Galaxy 2,0TDCi -09
Re: T7 öljynkulutus -> tuloksena on konerikko.
Mullakin T7 kuluttaa jonkin verran öljyä. Tarkemmin en ole kulutusta laskenut, mutta mielestäni sitä kuitenkin kuluu liikaa. Autolla on ajettu n. 260t km.
Turbon pöllyttelyä olen yrittänyt seurata, mutta öljyistä savua ei mielestän käynnistyksessä tule -viileänä aamuna savutusta tietysti ei juurikaan huomaa, kun etanoli höyryää niin paljon. By-passia vaihtaessani huomasin kyllä öljyä venttiilille tulevassa putkessa, mutta hieman siellä kai saakin olla?
Moottoriin on tehty uudesta asti todella tiuhaan öljynvaihtoja, joten alkuperäinen omistaja ei varmaan ole edes huomannut kulutusta. Mitäs veikkaatte, onko männärenkaiden vaihto edessä? Selviääkö pelkillä renkaiden vaihdolla, vai pitääkö sylinterit hoonata?
Turbon pöllyttelyä olen yrittänyt seurata, mutta öljyistä savua ei mielestän käynnistyksessä tule -viileänä aamuna savutusta tietysti ei juurikaan huomaa, kun etanoli höyryää niin paljon. By-passia vaihtaessani huomasin kyllä öljyä venttiilille tulevassa putkessa, mutta hieman siellä kai saakin olla?
Moottoriin on tehty uudesta asti todella tiuhaan öljynvaihtoja, joten alkuperäinen omistaja ei varmaan ole edes huomannut kulutusta. Mitäs veikkaatte, onko männärenkaiden vaihto edessä? Selviääkö pelkillä renkaiden vaihdolla, vai pitääkö sylinterit hoonata?
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: T7 öljynkulutus -> tuloksena on konerikko.
Kun männänrenkaat vaihdetaan niin silloin hoonataan. Muuten renkaat ei istu kunnolla ja tiiviisti sylinteriputkiin.
Hankala kommentoida öljyn kulutuksesta jos ei ole tuon tarkempaa mittaustulosta kerättynä.
Hankala kommentoida öljyn kulutuksesta jos ei ole tuon tarkempaa mittaustulosta kerättynä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: T7 öljynkulutus -> tuloksena on konerikko.
Männänrenkaat ja hoonaus pitää molemmat tehdä, jos sylinterit ovat muodossaan (pyöreät, eikä kannasta yläreunassa), niin kevyt hoonaus riittää.
Samalla kun vaihtaa renkaat, niin kannattaa tarkistaa että männän rengasurat ovat ehjät.
Samalla kun vaihtaa renkaat, niin kannattaa tarkistaa että männän rengasurat ovat ehjät.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02