Suuttimet
Suuttimet
Eli millaiset suuttimet ng900:seen kuuluu? Topfeedit selvästikkin, mutta mites noi muut arvot? Tehoja on nyt tulossa noin 350 etanolilla, mutta varaa saa jäädä, pumppu on henko.
Siemens decoja monet käyttävät, mutta itseä ei oikein innosta nuo kivikautiset yksireikäsuuttimet, tai sitten ne on oltava 1000cc luokkaa.
Esimerkiksi finjectorilta kun katsoo noita boschin ev14 suuttimia, mitä minun pitää tietää että osaan valita oikeanlaiset suuttimet autooni? 14 vai 11 mm kanta?
Pituus? Ohmi määrä? Liitin? Ja muutenkin saa esittää näkemyksiä, varsinkin softaajat? Ymmärtääkseni noi ev14 ei ole vielä niin yleisiä että säätö voi olla hankalaa? Siemens vanha tuttu ja säädöt löytyy helpommin?
Siemens decoja monet käyttävät, mutta itseä ei oikein innosta nuo kivikautiset yksireikäsuuttimet, tai sitten ne on oltava 1000cc luokkaa.
Esimerkiksi finjectorilta kun katsoo noita boschin ev14 suuttimia, mitä minun pitää tietää että osaan valita oikeanlaiset suuttimet autooni? 14 vai 11 mm kanta?
Pituus? Ohmi määrä? Liitin? Ja muutenkin saa esittää näkemyksiä, varsinkin softaajat? Ymmärtääkseni noi ev14 ei ole vielä niin yleisiä että säätö voi olla hankalaa? Siemens vanha tuttu ja säädöt löytyy helpommin?
Ng900
Re: Suuttimet
Finjectorilta sai tietoa mitkä suuttimet fyysisesti käy.
Vielä kiinnostaisi nuo säätäjien mielipiteet suuttimista.
Harkinnassa on nyt 1100cc ev14:set. Ymmärtääkseni noi ev14 suuttimet on niin hyviä että tyhjäkäynnissä ja osakaasu ajossa ei pitäisi esiintyä mitään ongelmia ja kulutuskin normiajossa pitäisi pysyä järkevänä?
Vielä kiinnostaisi nuo säätäjien mielipiteet suuttimista.
Harkinnassa on nyt 1100cc ev14:set. Ymmärtääkseni noi ev14 suuttimet on niin hyviä että tyhjäkäynnissä ja osakaasu ajossa ei pitäisi esiintyä mitään ongelmia ja kulutuskin normiajossa pitäisi pysyä järkevänä?
Ng900
Re: Suuttimet
Normisuuttimethan on 75 mm pitkät ja korkeaohmiset (12-16 ohm luokkaa yleensä) ja O-renkaat 14mm.
875 dekat on paremmat kuin vanhat 630:set mutta ainakin omien säätöjen perusteella 714cc EV14 toimi todella upeasti. Niihin vaan joutui jatkoholkkeja ja/tai liitinadaptereita hankkimaan samasta kaupasta.
875 dekat on paremmat kuin vanhat 630:set mutta ainakin omien säätöjen perusteella 714cc EV14 toimi todella upeasti. Niihin vaan joutui jatkoholkkeja ja/tai liitinadaptereita hankkimaan samasta kaupasta.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Suuttimet
Mikäs pumppu sulla Vesa työntää tavaraa noille suuttimille? Itse meinasin jos noi 550 cc EV14 pistäisi DW200 kaveriksi, käsittääkseni vielä noille suuttimille DW200 piisaisi helposti.vesa67 kirjoitti:ainakin omien säätöjen perusteella 714cc EV14 toimi todella upeasti. Niihin vaan joutui jatkoholkkeja ja/tai liitinadaptereita hankkimaan samasta kaupasta.
9-3 2.0T SE E85
vm -99 B204R
vm -99 B204R
Re: Suuttimet
Mitenkäs pitkälle noiden 714 tuotto pitäis riittää? Aattelin laittaa kerralla kunnolliset ettei tartte ruveta vaihtelee, mut onko noi 1100 kuitenki vähä ylilyönti..
Ng900
Re: Suuttimet
770cc riittää ~550hv bensalla ja tappiin vedettynä noin 440hv etanolilla.
Tuosta voi sitten kattella tarpeen mukaan isompaa tai pienempää riippuen millä aineella ajelee.
Tuosta voi sitten kattella tarpeen mukaan isompaa tai pienempää riippuen millä aineella ajelee.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
Re: Suuttimet
Mulla ole ollu mitään ongelmia pitkiin aikoihin 630sillä, sen jälkeen kun sain kartat kohilleen.
9-3.1972
Re: Suuttimet
Hmm, mitenköhän toi henkon tuotto, loppuu varmaa samaan ku noi 770?
Ja nythän puhutaan siis ev14 eikä mistään decoista..
Ja nythän puhutaan siis ev14 eikä mistään decoista..
Ng900
Re: Suuttimet
Siis EV14 770cc on kokemusta omassa ja niitä syöttämässä ollu Bosch 044 bensalla(max kesto E85 500h) ja etanolilla DW300.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
Re: Suuttimet
Jaa ihmeessä vähän sitä kokemusta..testing1 kirjoitti:Siis EV14 770cc on kokemusta omassa ja niitä syöttämässä ollu Bosch 044 bensalla(max kesto E85 500h) ja etanolilla DW300.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero