Dumppi Saab 9-3:seen
Dumppi Saab 9-3:seen
Olisi tarkoitus ostaa Saab 9-3 vuosimallia 1999 olevaan trionic 5 koneeseen dumppi. Millainen dumppi olisi hyvä, kestävä ja toimiva, jotta tulisi kerralla ostettua hyvä!
Mistä myös dumppeja kyseiseen autoon saa ostettua?
Mistä myös dumppeja kyseiseen autoon saa ostettua?
Re: Dumppi Saab 9-3:seen
Jos haluut niitä suhinoita ni kokeile eka ottaa vaan siit bypassilta lähtevä paksumpi letku pois mikä menee siihen turbon ilmanontto putkeen.. ja tulppaa se reikä tietenki siit imuputkesta. Jos ei vielä ne suhinat riitä ni sitten sitä dumppia kantsii. Toi perus bypass toimii parhaiten.
Re: Dumppi Saab 9-3:seen
Mut eikö siinä ole joku idea miksi se alunperin sylkäsee ne sinne imupuolelle?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Re: Dumppi Saab 9-3:seen
hiljaisemmat äänet, monetkaan tavan autoilijat eivät halua kuulostaa fast and the furious- elokuvan tuunatuilta hurjapäiltäCyberDog kirjoitti:Mut eikö siinä ole joku idea miksi se alunperin sylkäsee ne sinne imupuolelle?
ja ilmamassamittariautoissa eli T7- vehkeissä se tarttee sen ilman sinne järjestelmään siksi, että se on jo laskettu mukaan, eli jos sylkästään pihalle, niin seos menee pieleen.
T5- vehkeissä ei seosken kanssa ole ongelmaa, koska ilmamassamittaria ei ole.
youtubeen vaan dump valve, yms. ja kuuntelemaan mikä miellyttää omaa korvaa.
Re: Dumppi Saab 9-3:seen
Pienen sykäyksen tuo bypassi antaa ahtimelle, eli pientä turbon heräämis viivettä tuolla yritetään myös saada minimoitua..
Tulppaat tosiaan sen imuputken 25mm reiän.
Biltemasta haet vielä sen pikku "huohotus filtterin" ja kannattaa oman kokemuksen perusteella liimata se filtterin pääty pelti myös paremmin kiinni, löytyy muuten jostain päin konehuonetta parin bypassin aivastuksen jälkeen
Tulppaat tosiaan sen imuputken 25mm reiän.
Biltemasta haet vielä sen pikku "huohotus filtterin" ja kannattaa oman kokemuksen perusteella liimata se filtterin pääty pelti myös paremmin kiinni, löytyy muuten jostain päin konehuonetta parin bypassin aivastuksen jälkeen
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Re: Dumppi Saab 9-3:seen
Millä ootte tulppaillu tota imuputkee?Vois mätänetistä käydä hakeen hetken hauskuudeks tommosen filsun..
Saab 9-3 Aero '02 2.3 Biopower
Ex Saab 9-3 SC TiDS '08
Ex Saab 9-3 SS TiDS '08
Ex Saab 9-3 Sport T5 19t6 RE85
#3884
Tampere
Ex Saab 9-3 SC TiDS '08
Ex Saab 9-3 SS TiDS '08
Ex Saab 9-3 Sport T5 19t6 RE85
#3884
Tampere
Re: Dumppi Saab 9-3:seen
Parashan mitä ite oon nähny nii sen imuputken ja bypassin letkun välisen holkin päälle on laitettu Mountain Dew pullon korkki nippusiteellä
Mut eikai sillä ole väliä kunhan on sellanen ettei pääse tippumaan sinne imuputken sisään.. Vois olla ahti ihmeissään esim 24mm lyhyt pultti toimii hyvin, klemmarin siihen joutuu kans ostaa et saa tiiviiks.
Mut eikai sillä ole väliä kunhan on sellanen ettei pääse tippumaan sinne imuputken sisään.. Vois olla ahti ihmeissään esim 24mm lyhyt pultti toimii hyvin, klemmarin siihen joutuu kans ostaa et saa tiiviiks.
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Re: Dumppi Saab 9-3:seen
Toi pultti mullekkin ensimmäisenä tuli mieleen, sellainen siis kiinni..Toisaalta pistäis yhtään pahitteeksi jos sinne ahtimen kaveriksi jotain tippuisi, saisi järki syyn lyödä sinne jotain mielenkiintoisempaa ku toi t25..
Saab 9-3 Aero '02 2.3 Biopower
Ex Saab 9-3 SC TiDS '08
Ex Saab 9-3 SS TiDS '08
Ex Saab 9-3 Sport T5 19t6 RE85
#3884
Tampere
Ex Saab 9-3 SC TiDS '08
Ex Saab 9-3 SS TiDS '08
Ex Saab 9-3 Sport T5 19t6 RE85
#3884
Tampere
Re: Dumppi Saab 9-3:seen
Se on ihan hyvä peli Tonnarin b234 on se mihin lyyään se mörköahdin
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Re: Dumppi Saab 9-3:seen
Mikäs se mötikkä on nimeltään mihin menee bypass valvelta se pikku letku?
Meinasin vaan et kun aikasemmin joku mainitsi seos suhteista, niin
voiko sen mötikän toiminto vaikuttaa seoksiin.. Mulla kun ne taitaa olla
pielessä kun välillä paukahtaa putkessa ja amul arvo on 1000-2000..
Koneessa siis etanolia.
Meinasin vaan et kun aikasemmin joku mainitsi seos suhteista, niin
voiko sen mötikän toiminto vaikuttaa seoksiin.. Mulla kun ne taitaa olla
pielessä kun välillä paukahtaa putkessa ja amul arvo on 1000-2000..
Koneessa siis etanolia.
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Re: Dumppi Saab 9-3:seen
No voi hitto. Sitten mä en voi tota modia tehdä mun T7:kaan. Hitto.saabracing kirjoitti:hiljaisemmat äänet, monetkaan tavan autoilijat eivät halua kuulostaa fast and the furious- elokuvan tuunatuilta hurjapäiltäCyberDog kirjoitti:Mut eikö siinä ole joku idea miksi se alunperin sylkäsee ne sinne imupuolelle?
ja ilmamassamittariautoissa eli T7- vehkeissä se tarttee sen ilman sinne järjestelmään siksi, että se on jo laskettu mukaan, eli jos sylkästään pihalle, niin seos menee pieleen.
T5- vehkeissä ei seosken kanssa ole ongelmaa, koska ilmamassamittaria ei ole.
youtubeen vaan dump valve, yms. ja kuuntelemaan mikä miellyttää omaa korvaa.
Re: Dumppi Saab 9-3:seen
T7 vehkeissä on tälläinen joku solenoidi, tuon bypassin ap-letkun ja kaasuläpän välissä..Loyal kirjoitti:Mikäs se mötikkä on nimeltään mihin menee bypass valvelta se pikku letku?
Meinasin vaan et kun aikasemmin joku mainitsi seos suhteista, niin
voiko sen mötikän toiminto vaikuttaa seoksiin.. Mulla kun ne taitaa olla
pielessä kun välillä paukahtaa putkessa ja amul arvo on 1000-2000..
Koneessa siis etanolia.
http://www.saab-tuners.com/en/hardware/ ... dification
Jos tuo letku vuotaa niin oletettavasti vaikuttaa seoksiin, imuvuotona!
sakkaako ahdin?
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Re: Dumppi Saab 9-3:seen
Olen vaihtanut kaikki letkut uusiin, joten ei niissä pitäs olla vikaa..
En ymmärrä mitä tarkoittaa ahtimen sakkaus
En ymmärrä mitä tarkoittaa ahtimen sakkaus
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Re: Dumppi Saab 9-3:seen
No jos noi alipaine letkut vuotaa niin bypass venttiili ei aukea, kaasuläpän mennessä kiinni koska alipaine ei tälloin avaa sitä ja silloin turbo sakkaa.
Eli ahtopaine joka on ahtimen compressorin ja kaasuläpän välillä ei pääse purkautumaan bypass venttiilin kautta normaalisti turbon imupuolelle vaan purkautuu turbon compressori siipien läpi sinne imuputkeen ja tällöin kuuluu sellainen pätkivä suhiseva ääni, kun nostat kiihdytyksen jälkeen jalan kaasulta
http://www.youtube.com/watch?v=nUlIZDvYYCE
Eli ahtopaine joka on ahtimen compressorin ja kaasuläpän välillä ei pääse purkautumaan bypass venttiilin kautta normaalisti turbon imupuolelle vaan purkautuu turbon compressori siipien läpi sinne imuputkeen ja tällöin kuuluu sellainen pätkivä suhiseva ääni, kun nostat kiihdytyksen jälkeen jalan kaasulta
http://www.youtube.com/watch?v=nUlIZDvYYCE
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85