ajoneston ohitus

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Mtu
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Su Loka 14, 2012 12:37
Paikkakunta: Uusikaupunki

ajoneston ohitus

Viesti Kirjoittaja Mtu »

Eli mulla Saab 900S 2.3 -94. Se ei lähde aina käyntiin vaan välillä pelkästään pyörittää konetta. Nyt epäilen ajonestoa vialliseksi. Auto siis lähtee työntämällä käyntiin, myös ajonesto päällä. Hermot on menny moneen kertaan ja olisi hyvä saada koko ajonesto ohitettua. Olisko jollai tietoa miten sen saisi ohitettua esimerkiksi napoja yhdistelemällä?
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Re: ajoneston ohitus

Viesti Kirjoittaja saabracing »

tuskin kukaan alkaa julkisesti moisesta tarinoimaan, ymmärretään varmaan miksi.

onko virtaa kakessa ?
Mtu
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Su Loka 14, 2012 12:37
Paikkakunta: Uusikaupunki

Re: ajoneston ohitus

Viesti Kirjoittaja Mtu »

Virtaa on kakessa mutta, eipä boxi siihen reagoi. Jos kuitenkin jollain jotain neuvoa olis antaa ni laittaa sitten yksityisviestiä tai sähköpostia, niin ei tarvitse julkisesti esittää? Jostain saksalaiselta foorumilta sain ton boxin pinneihin jo selitykset mut miten saan nyt ohitettua ton boxin? mitkä piuhat yhteen niin ettei toi boxi ole enää häiritsemässä? Todella tarvitsisin jonkun tietoutta tässä, koska auto tarvis saada liikenteesen mahd. pian! Kiitoksia vastauksista!
assa
"Aero"
Viestit: 365
Liittynyt: Su Loka 02, 2011 16:50

Re: ajoneston ohitus

Viesti Kirjoittaja assa »

http://keskustelu.suomi24.fi/node/185801

Ei pakollinen tuolloin ollut, jos jälkiasennus viritelmä, vika jossain muualla, kosketus/liitin/rele, asentoanturi tai ?
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3460
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: ajoneston ohitus

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Kyseessä lienee jälkiasennus häly, jonka purkaminen on helpointa etsiä ohjausyksikkö, seurata sen johtoja ja palauttaa auton johtosarja alkuperäiseen asuunsa. Mikäli kyseessä on alkuperäinen kaukosäädettävä hälytin niin sitten kyseessä on -95 mallinen auto, jolloin tilanne on jo toinen.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: ajoneston ohitus

Viesti Kirjoittaja core2 »

Tässä hiukan näistä ysisatasien ja ysitonnien hälyistä.

900/9000 My 94 myytiin avain ohjatulla hälyllä merkkiä Siemens siitä löytyi kolmenpiirinkatkaisu se oli melko heikko vanha sydeemi.

900/9000 My 95 löytyi häly kolmenpiirinkatkaisu merkkiä megamos.
Tämä katkaisee starttimoottorin, polttoainepumpun sekä virran moottorinohjaukselle.

Tätä hälyä löytyy rinnakkain niinkutsun VSS hälyn kanssa riippuen markkina-alueesta.
Katso My 96-98 tässä alla.

900/9000 My 96-98 tuli hälyllä joka teki koodinvaihdon moottorinohjaukselle usein nimettynä VSS. Huom tämä malli ei katkaise virtapiirejä vaan ainoastaan teki tämän koodinvaihdon hälyn ja moottorinohjauksen välillä.


* Jos startti ei pyöritä on autossa kolmenpiirin katkaisu.
* Jos startti pyörittää ja moottori saattaa käynnistyä mutta sammuu heti on siinä VSS systeemi.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1522
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: ajoneston ohitus

Viesti Kirjoittaja ippe »

Bensapumppu tai sen rele voivat tehdä vastaavat oireet, pyörittää muttei käynnisty...
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04 X1/9
jusa_71
"Hölösuu"
Viestit: 1631
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 20:50
Paikkakunta: lahti

Re: ajoneston ohitus

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

lisää paikkakunta nimimerkin alle
helpottaa avunsaantia kun tiedetään edes kaupunki jossa ongelma auto piileskelee

polttoaine pumpulta toi hieman haiskahtaa minustakin
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1522
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: ajoneston ohitus

Viesti Kirjoittaja ippe »

Luin tuon aloitusviestin uudestaan, lähtee siis työntämällä, muttei avaimesta, tämä tukisi bensapumpun releen tai pumpun kuoleman korinoita, ei jaksa pumppu lähteä pyörimään kun startti haukkaa virtaa...

Rele löytyy kuskin jalkatilan puolelta kojelaudan sisältä, siinä joutuu purkamaan jalkatilan puolelta sen kojelaudan alusmuovin ja siellä sitten näkyykin valkoinen relekehikko, josta löytyy bensapumpun rele, muistaakseni rele on väriltään vihreä, tässä vielä linkki kuvaan releen sijainnista reletaulussa:
http://www.justanswer.com/uploads/JHoop ... OT0782.jpg
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04 X1/9
Mtu
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Su Loka 14, 2012 12:37
Paikkakunta: Uusikaupunki

Re: ajoneston ohitus

Viesti Kirjoittaja Mtu »

Väittäisin että on alkuperäinen! Bochin boxi ja päällä lukee saksaksi että elektroninen ajonestolaite kaukosäädin toiminnolla. mallia en nyt just muista mutta ainakin joissain ooppeleissa sama. Uus bensapumppu tohon oliskin ja sen vois vaihtaa. Ongelmahan on ollut ennenkin mutta hieman erilainen. Eli ennen on saanut deaktivoitua ajoneston ja sillon kyllä kone pyörii muttei käynnisty, joskus taas lähtee ku palmun alta. Nyt sitten se ajonesto ei lähde enää pois vaan valo vilkkuu ja avaimesta kääntämällä ei tapahdu mitään, ei edes releen naksumista kuulu. Kiitos nyt kaikille vastanneille, itse olen nyt intissä laina-autolla, kokeilen noita sitten ku taas pääsen lomille.
Vastaa Viestiin