Iltaa vaan..
Saabi alkoi kuukausia sitten rallattamaan edestä, jolloin diagnosoin pyöränlaakerin olevan loppu.
Vaihdoin uuden laakerin rikkinäisen tilalle ja koeajolla rallatus ei mihinkään loppunut.. Nyt rallatus kuulostaisi tulevan keskeltä, eikä enään oikealta, jossa laakeri oli entinen..
Oireet ajossa on tälläiset: 0-50km/h pientä ulvontaa kuuluu keulilta, 50-100km/h johan alkaa kunnon rallatus kuulumaan, kojelauta rämisee ja galaksit räjähtää tms, erityisesti 80km/h vauhdissa.
100+km/h ääni hieman vaimenee..
Mielestäni oireet voisi viitata siihen, että laatikon "perä" olisi entinen..
Renkaistakin voi toki rallatusta kuulua, mutta sitä vähän epäilen.
Onkos muilla kokemuksia tuollaisista rallatuksista ja miten ne on saatu loppumaan?
Voin jossain vaiheessa yrittää ottaa videota/äänittää ulvontaa.
Tai sitten ulvomisesta kiinnostuneet voi käydä ajamassa autolla (omat peltorit mukaan).
-A
NG900 ulvoo ja rallattaa
NG900 ulvoo ja rallattaa
Suap eestä ja suap takkaa..
Re: NG900 ulvoo ja rallattaa
tarkista apukuskin puolen vetoakselin tukilaakeri
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: NG900 ulvoo ja rallattaa
Riittääkö vetarin ravistelu? Jos klappia, niin laakeri entinen?
Vai pitääkö purkaa auto atomeiksi..?
Vai pitääkö purkaa auto atomeiksi..?
Suap eestä ja suap takkaa..
Re: NG900 ulvoo ja rallattaa
homma olisi hyvä tehä jollaikin pajalla
nostaa renkaat ilmaan ja auto käyntiin vaihde päälle ja hissukseen kierroksia toinen katsoo ja kuuntelee alta mistä ääni tulee
myös vetarit kannattaa samalla ravistella
riittävän väljä vetarin holkkikin saattaa äänen aiheuttaa
ja onko laatikossa öljyä kannattaa tarkistaa ja vaihtaa samalla
nostaa renkaat ilmaan ja auto käyntiin vaihde päälle ja hissukseen kierroksia toinen katsoo ja kuuntelee alta mistä ääni tulee
myös vetarit kannattaa samalla ravistella
riittävän väljä vetarin holkkikin saattaa äänen aiheuttaa
ja onko laatikossa öljyä kannattaa tarkistaa ja vaihtaa samalla
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: NG900 ulvoo ja rallattaa
http://photo.platonoff.com/Auto/2006012 ... n_Removal/
Jos vaihtoon menee noita ohjeita/kuvia löytyy paljon
Jos vaihtoon menee noita ohjeita/kuvia löytyy paljon

Re: NG900 ulvoo ja rallattaa
Pitää käyttää autoa jossain nosturilla.. Tunkkien päällä en tohdi tuota kokeilla, voi saapi karata metsään
Vaihdelaatikon vaihtoon mulla ei tieto, taito ja työkalut riitä.
Ja tallipaikka hommalle puuttuu..
Jotenkin itse epäilisin, että vika löytyisi vetarista.
Keväällä oireet alkanut pienellä ulinalla ja voimistunut ajan mittaan.
Voiko paskassa pyörälaakerissa olla sen verta klappia, että se on vetarin toisesta päästä syönyt holkkia tms..? Ja siksi huutaa ja kovaa..
Pitää tarkistella laatikko öljyt tässä kun joutaa..
Keväällä auto kyllä merkkaili reviiriänsä, tosin moottorista sitä pudotteli, laatikko on kuivan näköinen..
Nuo kuvat varmaan pätee myös vapariin?
Kuvissa turbon laatikko pudotetaan..

Vaihdelaatikon vaihtoon mulla ei tieto, taito ja työkalut riitä.
Ja tallipaikka hommalle puuttuu..
Jotenkin itse epäilisin, että vika löytyisi vetarista.
Keväällä oireet alkanut pienellä ulinalla ja voimistunut ajan mittaan.
Voiko paskassa pyörälaakerissa olla sen verta klappia, että se on vetarin toisesta päästä syönyt holkkia tms..? Ja siksi huutaa ja kovaa..
Pitää tarkistella laatikko öljyt tässä kun joutaa..
Keväällä auto kyllä merkkaili reviiriänsä, tosin moottorista sitä pudotteli, laatikko on kuivan näköinen..
Nuo kuvat varmaan pätee myös vapariin?
Kuvissa turbon laatikko pudotetaan..
Suap eestä ja suap takkaa..
Re: NG900 ulvoo ja rallattaa
"Vaihdoin uuden laakerin rikkinäisen tilalle ja koeajolla rallatus ei mihinkään loppunut.. Nyt rallatus kuulostaisi tulevan keskeltä, eikä enään oikealta, jossa laakeri oli entinen."
Ei olisi pahitteeksi tutkia tuo toinenkin pyöränlaakeri, ja vetarit/nivelet ensin huolella tutkit, sitten vasta vaihdelaatikkoa.
Ei olisi pahitteeksi tutkia tuo toinenkin pyöränlaakeri, ja vetarit/nivelet ensin huolella tutkit, sitten vasta vaihdelaatikkoa.