9-3 lisäpitkien kiinnitys?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

9-3 lisäpitkien kiinnitys?

Viesti Kirjoittaja rr »

Miten arvon saabistit ovat toteuttaneet lisäpitkien kiinnityksen OG 9-3:n keulalle? Lamppuja ei vielä ole valittu, mutta isot ja tehokkaat kuitenkin laitetaan nokalle. Puskurin takaa maskin alta oli ajatus kiinnikkeet laittaa... :?:
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: 9-3 lisäpitkien kiinnitys?

Viesti Kirjoittaja Kaide »

rr kirjoitti:Miten arvon saabistit ovat toteuttaneet lisäpitkien kiinnityksen OG 9-3:n keulalle? Lamppuja ei vielä ole valittu, mutta isot ja tehokkaat kuitenkin laitetaan nokalle. Puskurin takaa maskin alta oli ajatus kiinnikkeet laittaa... :?:

JUST puuhailin olkkarin lattialla tällästä kyhäelmää: 2 kpl Bosch Rallye 225 lamppuja ( tajuttoman kokoiset ! ) ja rekkarikilven taakse tuleva kiinnitysrauta. Nyt on pohdinnan alla jotta miten toi teline saadaan kiinni 9-3.n puskuriin. Siellä muovin takana tulee nimittän rautapalkki vastaan aika äkkiä... Toisekseen, missäköhän kohtaa on airbagin sensori puskurissa...ei viittis vetää poralla siihen kohtaan ...


Kaide
Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1118
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Tuohon on ihan samantyyppiset kiinnitysraudat kuin OG900:een jotka tulevat pulteilla puskurin taakse kiinni.

olis sellaset ylimääräisenä... :wink:

edit: 9-3:n pitkät philipsin +30% lampuilla ja Bosc touring 165:t 100W lampuilla näki hyvin yli 400m :D
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Maikki kirjoitti:Tuohon on ihan samantyyppiset kiinnitysraudat kuin OG900:een jotka tulevat pulteilla puskurin taakse kiinni.

olis sellaset ylimääräisenä... :wink:

edit: 9-3:n pitkät philipsin +30% lampuilla ja Bosc touring 165:t 100W lampuilla näki hyvin yli 400m :D

Valaiseppas vähän jotta mihin kohtaan noi orkkis kiinnikkeet tulee ? Ovatko kuinka tukevaa tekoa ?
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Ainakin OG:ssa puskurin takana olevassa alumiinipalkissa on kierteelliset reiät valmiina. Näkyvät hyvin, jos irroittaa maskin. Samalla tavalla löytyvät myös 9-3:ssa. Sijainti on hieman ajovalojen sisäreunaa sisempänä. Nuo asennusraudat ovat ainakin mulla niin tukevaa tekoa, ettei mitään ylimääräisiä tukia tarvita. Hyvin ovat kestäneet jopa kontaktin männyn kanssa :lol: (lisävalo sai kyllä kyytiä).

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja rr »

G-mies kirjoitti:Ainakin OG:ssa puskurin takana olevassa alumiinipalkissa on kierteelliset reiät valmiina. Näkyvät hyvin, jos irroittaa maskin. Samalla tavalla löytyvät myös 9-3:ssa.Matti
Taidan siis rakennella kiinnikkeet puskurin taakse, maskin alta.
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
se.varma.kotimainen
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: La Tammi 17, 2004 09:45
Paikkakunta: Konnevesi

Viesti Kirjoittaja se.varma.kotimainen »

Ne originaalikiinnikkeet on n20€ ProCarilla ruuveineen, joten ei varmaan kovin isoa projektia kannata ottaa niiden tekemisestä...

Ainakin itsellä Boschin 165:set istui niihin ihan hyvin.
9-3 SC 2.0TS XWD -11 KA
900S T Talladega -98 KR
96 -79 OE
96 -75 VA
sakarias
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:24
Paikkakunta: Nordkapp

Viesti Kirjoittaja sakarias »

Onko tosiaan niissä puskurin takaisissa reijissä kierteet valmiina?
Mun piti kyllä vääntää kierteet itse, sekä ng900 vm-94 ja og9-3 vm-00 autoihin.
Ng:ssä mulla on yksinkeirtaiset lattaraudanpätkät ja og9-3:ssa on ad-varaosasta ostetut sarjat. Maksoi 25 euroa pari.
9-3t vm-00 maptun3
#441
Nulla tenaci invia est via
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: 9-3 lisäpitkien kiinnitys?

Viesti Kirjoittaja Kaide »

rr kirjoitti:Miten arvon saabistit ovat toteuttaneet lisäpitkien kiinnityksen OG 9-3:n keulalle? Lamppuja ei vielä ole valittu, mutta isot ja tehokkaat kuitenkin laitetaan nokalle. Puskurin takaa maskin alta oli ajatus kiinnikkeet laittaa... :?:

Kävin sitten tänään hakemassa paikalliselta jälleenmyyjältä ne raudat. Oli aika helppo heittää valot keulalle. On vaan aika TÖRKEEN kokoset Saabin matalassa keulassa noi Bosch Rallye 225 lyhdyt ! Otan kuvan huomenna ja liitän tähän... hyvän maun raja lisäpitkien koossa on ainakin ylitetty :twisted: Huomenna pitää vielä laittaa omat pitkät katkaisijan taakse ettei ne pala samaan aikaan noiden lisäpitkien kanssa, niissä kun on ref. 37,5 / kpl .

Kaide
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Mulla on siisti ruostumattomasta laserilla leikattu levy, joka on neljällä pultilla kiinni maskin takana olevassa puskurin raudassa.
Näkyvät osat on vain muutaman sentin mittaiset palat jotka mahtuu maskin alaosan tiivisteen välistä.

SIISTI kiinitys ja TUKEVA :!: :!: :!:

Isä teki kuvat cadllä kun auto oli sillä.
Ja nyt nuo kuvat on mulla, tuon "pellin palan piirustukset" paksuus 5mm.
Viimeksi muokannut se93tbo, Ke Marras 24, 2004 22:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3.1972
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

9-3.1972
Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1118
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Noi alkuperäset kiinnikkeet on jotain 3mm lattarautaa että kestää isommatkin tuikut...tulevat kiinni 2 pultilla/kiinnike. Malli on ikäänkuin L-kirjain jonka päässä taite jossa reikä lisävalon kiinnikkeelle. Tosin jo hellan 500:set häikäsi koska lamppujen yläreuna tuli konepeltiä korkeammalle eikä niissä ollu kuorta lasin ympärillä.

Pyöreistä lampuista parhaimmat 9-3:n keulalle taitaa olla hellan 1000 rally tai bosch 165 niin ei tule noita häikäsyongelmia mutta eivät ole myöskään järjettömän kokoiset ämpärit.

Miksi pitäis pelleillä noilla rekkarin taakse tulevilla kiinnikkeillä kun on olemassa valmis siisti ratkaisu jolla lisävalot ei ole puskuria ulompana. Passattiini jouduin laittamaan tuollaisen levyn kun puskurin takana oli metallipalkki niin ettei ruuveja ja muttereita olisi oikein mitenkään järkevästi saanu laitettua.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Maikki kirjoitti:Noi alkuperäset kiinnikkeet on jotain 3mm lattarautaa että kestää isommatkin tuikut...tulevat kiinni 2 pultilla/kiinnike. Malli on ikäänkuin L-kirjain jonka päässä taite jossa reikä lisävalon kiinnikkeelle. Tosin jo hellan 500:set häikäsi koska lamppujen yläreuna tuli konepeltiä korkeammalle eikä niissä ollu kuorta lasin ympärillä.

.

JEH ! Noin mun tuikut tulee reilusti konepellin päälle, mutta niissä näyttää olevan senverran kehystä että en usko niiden häikivän. En ole vielä edes kokeillut . Mä en edes tiennyt että tohon saa valmiit raudat , kiitos vaan vinkistä !

Kaide
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kaide »

OHO, tais lähtee mopo käsistä :twisted:



Kuva


Kaide
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Noh, et ole ainoa ,tuossa oma 9-5:n Britaxin lisäpitkillä :wink:

Kuva


Omat tukiraudat on tehty n. 3mm alumiinista jotka ovat isoilla peltiruuveilla puskurin raudassa kiinni maskin alla.

Yläpään tuki/säätöraudat ovat maskissa pulteilla kiinni. Hyvin sopivat tulemaan konepellin välistä :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Vastaa Viestiin