9-3 lisäpitkien kiinnitys?
9-3 lisäpitkien kiinnitys?
Miten arvon saabistit ovat toteuttaneet lisäpitkien kiinnityksen OG 9-3:n keulalle? Lamppuja ei vielä ole valittu, mutta isot ja tehokkaat kuitenkin laitetaan nokalle. Puskurin takaa maskin alta oli ajatus kiinnikkeet laittaa...
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Re: 9-3 lisäpitkien kiinnitys?
rr kirjoitti:Miten arvon saabistit ovat toteuttaneet lisäpitkien kiinnityksen OG 9-3:n keulalle? Lamppuja ei vielä ole valittu, mutta isot ja tehokkaat kuitenkin laitetaan nokalle. Puskurin takaa maskin alta oli ajatus kiinnikkeet laittaa...
JUST puuhailin olkkarin lattialla tällästä kyhäelmää: 2 kpl Bosch Rallye 225 lamppuja ( tajuttoman kokoiset ! ) ja rekkarikilven taakse tuleva kiinnitysrauta. Nyt on pohdinnan alla jotta miten toi teline saadaan kiinni 9-3.n puskuriin. Siellä muovin takana tulee nimittän rautapalkki vastaan aika äkkiä... Toisekseen, missäköhän kohtaa on airbagin sensori puskurissa...ei viittis vetää poralla siihen kohtaan ...
Kaide
Tuohon on ihan samantyyppiset kiinnitysraudat kuin OG900:een jotka tulevat pulteilla puskurin taakse kiinni.
olis sellaset ylimääräisenä...
edit: 9-3:n pitkät philipsin +30% lampuilla ja Bosc touring 165:t 100W lampuilla näki hyvin yli 400m
olis sellaset ylimääräisenä...
edit: 9-3:n pitkät philipsin +30% lampuilla ja Bosc touring 165:t 100W lampuilla näki hyvin yli 400m
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Maikki kirjoitti:Tuohon on ihan samantyyppiset kiinnitysraudat kuin OG900:een jotka tulevat pulteilla puskurin taakse kiinni.
olis sellaset ylimääräisenä...
edit: 9-3:n pitkät philipsin +30% lampuilla ja Bosc touring 165:t 100W lampuilla näki hyvin yli 400m
Valaiseppas vähän jotta mihin kohtaan noi orkkis kiinnikkeet tulee ? Ovatko kuinka tukevaa tekoa ?
Ainakin OG:ssa puskurin takana olevassa alumiinipalkissa on kierteelliset reiät valmiina. Näkyvät hyvin, jos irroittaa maskin. Samalla tavalla löytyvät myös 9-3:ssa. Sijainti on hieman ajovalojen sisäreunaa sisempänä. Nuo asennusraudat ovat ainakin mulla niin tukevaa tekoa, ettei mitään ylimääräisiä tukia tarvita. Hyvin ovat kestäneet jopa kontaktin männyn kanssa (lisävalo sai kyllä kyytiä).
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Taidan siis rakennella kiinnikkeet puskurin taakse, maskin alta.G-mies kirjoitti:Ainakin OG:ssa puskurin takana olevassa alumiinipalkissa on kierteelliset reiät valmiina. Näkyvät hyvin, jos irroittaa maskin. Samalla tavalla löytyvät myös 9-3:ssa.Matti
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 73
- Liittynyt: La Tammi 17, 2004 09:45
- Paikkakunta: Konnevesi
Onko tosiaan niissä puskurin takaisissa reijissä kierteet valmiina?
Mun piti kyllä vääntää kierteet itse, sekä ng900 vm-94 ja og9-3 vm-00 autoihin.
Ng:ssä mulla on yksinkeirtaiset lattaraudanpätkät ja og9-3:ssa on ad-varaosasta ostetut sarjat. Maksoi 25 euroa pari.
Mun piti kyllä vääntää kierteet itse, sekä ng900 vm-94 ja og9-3 vm-00 autoihin.
Ng:ssä mulla on yksinkeirtaiset lattaraudanpätkät ja og9-3:ssa on ad-varaosasta ostetut sarjat. Maksoi 25 euroa pari.
9-3t vm-00 maptun3
#441
Nulla tenaci invia est via
#441
Nulla tenaci invia est via
Re: 9-3 lisäpitkien kiinnitys?
rr kirjoitti:Miten arvon saabistit ovat toteuttaneet lisäpitkien kiinnityksen OG 9-3:n keulalle? Lamppuja ei vielä ole valittu, mutta isot ja tehokkaat kuitenkin laitetaan nokalle. Puskurin takaa maskin alta oli ajatus kiinnikkeet laittaa...
Kävin sitten tänään hakemassa paikalliselta jälleenmyyjältä ne raudat. Oli aika helppo heittää valot keulalle. On vaan aika TÖRKEEN kokoset Saabin matalassa keulassa noi Bosch Rallye 225 lyhdyt ! Otan kuvan huomenna ja liitän tähän... hyvän maun raja lisäpitkien koossa on ainakin ylitetty Huomenna pitää vielä laittaa omat pitkät katkaisijan taakse ettei ne pala samaan aikaan noiden lisäpitkien kanssa, niissä kun on ref. 37,5 / kpl .
Kaide
Mulla on siisti ruostumattomasta laserilla leikattu levy, joka on neljällä pultilla kiinni maskin takana olevassa puskurin raudassa.
Näkyvät osat on vain muutaman sentin mittaiset palat jotka mahtuu maskin alaosan tiivisteen välistä.
SIISTI kiinitys ja TUKEVA
Isä teki kuvat cadllä kun auto oli sillä.
Ja nyt nuo kuvat on mulla, tuon "pellin palan piirustukset" paksuus 5mm.
Näkyvät osat on vain muutaman sentin mittaiset palat jotka mahtuu maskin alaosan tiivisteen välistä.
SIISTI kiinitys ja TUKEVA
Isä teki kuvat cadllä kun auto oli sillä.
Ja nyt nuo kuvat on mulla, tuon "pellin palan piirustukset" paksuus 5mm.
Viimeksi muokannut se93tbo, Ke Marras 24, 2004 22:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3.1972
Noi alkuperäset kiinnikkeet on jotain 3mm lattarautaa että kestää isommatkin tuikut...tulevat kiinni 2 pultilla/kiinnike. Malli on ikäänkuin L-kirjain jonka päässä taite jossa reikä lisävalon kiinnikkeelle. Tosin jo hellan 500:set häikäsi koska lamppujen yläreuna tuli konepeltiä korkeammalle eikä niissä ollu kuorta lasin ympärillä.
Pyöreistä lampuista parhaimmat 9-3:n keulalle taitaa olla hellan 1000 rally tai bosch 165 niin ei tule noita häikäsyongelmia mutta eivät ole myöskään järjettömän kokoiset ämpärit.
Miksi pitäis pelleillä noilla rekkarin taakse tulevilla kiinnikkeillä kun on olemassa valmis siisti ratkaisu jolla lisävalot ei ole puskuria ulompana. Passattiini jouduin laittamaan tuollaisen levyn kun puskurin takana oli metallipalkki niin ettei ruuveja ja muttereita olisi oikein mitenkään järkevästi saanu laitettua.
Pyöreistä lampuista parhaimmat 9-3:n keulalle taitaa olla hellan 1000 rally tai bosch 165 niin ei tule noita häikäsyongelmia mutta eivät ole myöskään järjettömän kokoiset ämpärit.
Miksi pitäis pelleillä noilla rekkarin taakse tulevilla kiinnikkeillä kun on olemassa valmis siisti ratkaisu jolla lisävalot ei ole puskuria ulompana. Passattiini jouduin laittamaan tuollaisen levyn kun puskurin takana oli metallipalkki niin ettei ruuveja ja muttereita olisi oikein mitenkään järkevästi saanu laitettua.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Maikki kirjoitti:Noi alkuperäset kiinnikkeet on jotain 3mm lattarautaa että kestää isommatkin tuikut...tulevat kiinni 2 pultilla/kiinnike. Malli on ikäänkuin L-kirjain jonka päässä taite jossa reikä lisävalon kiinnikkeelle. Tosin jo hellan 500:set häikäsi koska lamppujen yläreuna tuli konepeltiä korkeammalle eikä niissä ollu kuorta lasin ympärillä.
.
JEH ! Noin mun tuikut tulee reilusti konepellin päälle, mutta niissä näyttää olevan senverran kehystä että en usko niiden häikivän. En ole vielä edes kokeillut . Mä en edes tiennyt että tohon saa valmiit raudat , kiitos vaan vinkistä !
Kaide