Ei käynnisty (Käynnistyi)

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
j-k
Matalapaineturbo
Viestit: 173
Liittynyt: Su Marras 27, 2011 21:34
Paikkakunta: Espoo

Ei käynnisty (Käynnistyi)

Viesti Kirjoittaja j-k »

Noniin nyt se viimeset temput teki, eli eka tankillinen etanolia takana jonka aikana aamuiset kylmäkäynnistykset olivat jäätävän kuulosia. Rynkytti aikalailla ilman kaasun painallusta. Tämän tankillisen jälkeen tänään aamulla tankkasin 98'a jonka jälkeen kotiin parkkiin. 98 tankkauksen jälkeen re85 lukema ei muuttunut pienemmäksi. No siitä sitten jonkin ajan päästä ajomatka töihin jonka aikana huomaan, että lambda käyttäytyy normaalista poiketen, pintakaasulla huiteli -2000 paikkeilla. Auto parkkiin ja 4h päästä kotiinlähtö mielessä ja kappas, ei auto käynnistykkään. Startatessa lupailee pienesti hörähtäen aina noin 2-3 sekunnin välein. Nyt vituttaa niin paljon etten haulla jaksa etsiä vastaavien oireitten aiheuttajaa. Kampuran asentoanturi ilmeisesti ok, jos kiekkamittari liikahtaa startatessa ? Bensapumppu ?

Pk-seudulla ketään kuka korvausta vastaan pystyisi tulla leikkelemään reikää lattiaan ja pujottelemaan pumppua ?
Viimeksi muokannut j-k, To Marras 15, 2012 13:35. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
9-3 2.0t AT -01 stg1
j-k
Matalapaineturbo
Viestit: 173
Liittynyt: Su Marras 27, 2011 21:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja j-k »

S**tana voiko se olla pumppu menny. Ilmeisesti joskus vaihdettu koska ämpärissä lukee päiväys ja vuosi 2008.

Antaako sytkäkassu vikakoodin heti ?

Miten musta panta irroitetaan ämpärin päältä? Levittämällä ? Supistamalla ? Iskuporakoneella ?

Onneks on vanha pösö tallella millä voi sitten tätä romua käydä silittelemässä
9-3 2.0t AT -01 stg1
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1464
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: Ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja ippe »

Ainakin NG900:sessa lähtee kiertämällä se iso muovinen ulkokierremutteri joka pitää ämpäriä paikallaan.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
AnttiH9-3
"Aero"
Viestit: 343
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 13:14
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja AnttiH9-3 »

Kiertämällä joo. Minulla oli tiukassa, piti tehdä puukalikasta ja parista lattaraudasta sopiva väännin. Laidasta laitaan pannan halkaisija on 13.6 cm. Ilmeisesti myös tarpeeksi isoilla putkipihdeillä saa auki.

Vaikea tosin sanoa, onko vika bensapumpussa; kuuluuko surinaa sieltä suunnalta kun laittaa virrat päälle?
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1464
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: Ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja ippe »

Oletko kokeillut syöttää sähköä pumpulle suoraan liittimestä?

Jos tuohon on vaihdettu pelkkä pumppu vanhaan ämpäriin, niin kannattaa kurkata että ämpärin sisällä on letkut kunnossa.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
j-k
Matalapaineturbo
Viestit: 173
Liittynyt: Su Marras 27, 2011 21:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja j-k »

Vanha pumppu ok, puskee hyvin löpöä eli vika ei siinä,

Seuraavaksi ? Sid näyttää kierroksia startatessa, oisko suodatin tukossa, vaihdettu kylläkin kesällä ja nyt vasta eka tankki re85
9-3 2.0t AT -01 stg1
j-k
Matalapaineturbo
Viestit: 173
Liittynyt: Su Marras 27, 2011 21:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja j-k »

Kellään espoosta tuoda mustaa kassua lainaan ? Auto lähellä keskustaa, muuralassa

O4OO kasineljäkaks 481
9-3 2.0t AT -01 stg1
j-k
Matalapaineturbo
Viestit: 173
Liittynyt: Su Marras 27, 2011 21:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja j-k »

Hommat riitti tältä päivältä, rupes jo näpit olemaan sen verran jäässä. Kiitos auttajille, ois musta panta lähteny kahtena osana muuten.

Eli:

-Bensapumppu ok, ämpärin sisällä kaikki ok
-Sid-info näyttää kierroksia
-Polttoaine ilmeisesti kulkeutuu suuttimille asti sillä tulpat ovat märät

Sytkäkassun liitin irti pukkaa heti vikakoodia, mutta liitin kiinni ei mitään.
Toistan vielä kysymyksen jos joku sattuisi tietämään: Antaako vikakoodin jos kasetti kuukahtaa ???

Mihin viittaa takaisin 98'siin siirtymisen jälkeen suuret lambdan miinus arvot ? Tämän jälkeen ei enää käynnistynyt.

Jos nyt joltain vielä sitä kassua löytyisi tälle illalle kokeiltavaksi niin pelastaisit kanssa-saabistin päivän :wink:

Vaihtoehtoisesti voin itse tulla kassun kanssa kokeilemaan toiseen saabiin !
9-3 2.0t AT -01 stg1
j-k
Matalapaineturbo
Viestit: 173
Liittynyt: Su Marras 27, 2011 21:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja j-k »

Tuli vielä sellainen mieleen, että onko kellään hyvää ohjetta kipinän testaamiseen ? Tulpat kiinni kassussa ja rautalankaa tulppien ympärille ja maihin ?
9-3 2.0t AT -01 stg1
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Re: Ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Poy »

Ei rikkinäinen sytkäkasetti mielestäni vikakoodia anna, vaan siitä johtuva oire kuten misfire.
Oletko kokeillut resetoida ecua käyttämällä akun napoja irti 15min., tai ajattelin kun arvelit että lambda näyttäisi väärin?
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
j-k
Matalapaineturbo
Viestit: 173
Liittynyt: Su Marras 27, 2011 21:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja j-k »

Akun napa oli irti n.5 min jotta sain ilman di-kassun johdon kiinnioloa käynnistämisestä johtuneen vikakoodin pois sid-infosta. Voisin kokeilla pitää kauemmin irti, voikohan mahdollisesti ajonesto temppuilla tuolla tavalla. ?
9-3 2.0t AT -01 stg1
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3491
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja SS »

Kuten jo edelläkin todettiin, ei rikkinäinen kasetti välttämättä aiheuta koodeja. Tosin se, että hörähtää hetkeksi, ei oikein viittaa kasettiin. Toki kannattaa toisella kasetillakin kokeilla jotta saa yhden vikakohteen suljettua pois.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

j-k kirjoitti:Tuli vielä sellainen mieleen, että onko kellään hyvää ohjetta kipinän testaamiseen ? Tulpat kiinni kassussa ja rautalankaa tulppien ympärille ja maihin ?
Muuten noin maadoituksineen, mutta tuossa kannattaa tietää ja muistaa se että ecun tulkitseman epäonnistuneen käynnistyksen jälkeen kasetti voi suorittaa tulppien puhdistuspolton eli tiheän kipinäsarjan senkin jälkeen kun virta-avain on jo käännetty off, eli odottelua tai miinuskaapeli irti ennen kuin kasettiin taas kajotaan käsin.
j-k
Matalapaineturbo
Viestit: 173
Liittynyt: Su Marras 27, 2011 21:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja j-k »

Minuteman kirjoitti:
j-k kirjoitti:Tuli vielä sellainen mieleen, että onko kellään hyvää ohjetta kipinän testaamiseen ? Tulpat kiinni kassussa ja rautalankaa tulppien ympärille ja maihin ?
Muuten noin maadoituksineen, mutta tuossa kannattaa tietää ja muistaa se että ecun tulkitseman epäonnistuneen käynnistyksen jälkeen kasetti voi suorittaa tulppien puhdistuspolton eli tiheän kipinäsarjan senkin jälkeen kun virta-avain on jo käännetty off, eli odottelua tai miinuskaapeli irti ennen kuin kasettiin taas kajotaan käsin.
Asia selvä ! kiitos tiedosta

Voiko joku selittää asiasta tietämättömälle, että annanko tulpanreikien olla vain tyhjänä vai pitääkö ruuvata toiset tulpat paikoilleen ?
9-3 2.0t AT -01 stg1
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Voi olla ilman tulppia, polttoainepumpun sulakkeen voi irrottaa niin välttyy turhilta tussahduksilta.
Vastaa Viestiin