Mikä vikana Saab 9-3 2.0t. vm 2000?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Luurankka
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Pe Joulu 28, 2012 16:43

Mikä vikana Saab 9-3 2.0t. vm 2000?

Viesti Kirjoittaja Luurankka »

Kaikki alkoi pahaenteisesti check engine valon syttymisestä. Vikakoodi paljasti by-pass venttiilin ja magneettiohjausventiilin olevan rikki. Samaan aikaan auto jätti -20 pakkasella välille ja syyti öljyt pihalle. Syynä huohottimen tukkeutuminen. Venttiilit, huohotin kotelo ja sarja vaihdettu. Nyt ei maantienopeuksilla etenkään puhalla lämmintä sisään. Välillä siis puhaltaa ja välillä saa säädellä puhallusta kauankin, ennen kuin alkaa lämmintä puhalteleen. Jäähdytysnestettä myös kuluu sykäyksittäin. Saattaa mennä useampikin viikko että nesteet pysyy tallessa. Sitten joku reissu sieltä onkin kadonnut nesteitä reilummin. Auton alle ei niitä parkissa vuoda. Öljyt ja vedet ei kuitenkaan ole menneet sekaisin. Kysymys kuuluukin, mistä alkais etsiin vikoja ensimmäisenä?
jape3
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ma Joulu 06, 2010 21:21

Re: Mikä vikana Saab 9-3 2.0t. vm 2000?

Viesti Kirjoittaja jape3 »

Itsellä oli termostaatti rikki kun oli juuri samanlaisia oireita lämpöjen ja nesteen kanssa.
Kannattaa kokeilla vaihtaa, ei ainakaan maksa paljon.
Pikselikorjausta 9-3
Luurankka
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Pe Joulu 28, 2012 16:43

Re: Mikä vikana Saab 9-3 2.0t. vm 2000?

Viesti Kirjoittaja Luurankka »

Termostaatin vaihto on kyllä käynyt mielessä. Mutta onko merkitystä sillä, että nostaa lämmöt kuitenkin ihan ok puoleen väliin?
Kaks-Seiska
"Viggen"
Viestit: 524
Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 15:27
Paikkakunta: Oulu

Re: Mikä vikana Saab 9-3 2.0t. vm 2000?

Viesti Kirjoittaja Kaks-Seiska »

Yksi tapaushan tässä jo vastiäkään oli, jossa kennolle menevä vesiletku on päässyt jäätymään. Eli onhan nesteiden pakkasenkesto OK?

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=131907
#3929
Saab 9-3 ss -05
Vastaa Viestiin