Terve
Olen antanut Saabini erään toisen käyttöön ja nyt on ollut Saabi jo 3-4 kertaa 2 vuoden sisällä ohjauskulman säädössä. En enää ymmärrä miten voi koko ajan olla kulmat
päin jotain. Siis huomaa oikein et täytyy pitää rattia selvästi vinossa, että menee suoraan. Tuli mieleen, että voiko kulmat liikkua jos autosta noustessa ottaa tukea ratista ja oikeen nostaa ittensä siitä. En ymmärrä miksi se näin tekee, mutta ei tule enää muuta mieleen.
Ohjauskulma
Re: Ohjauskulma
alapallot
raidepäät + väljät kierteet
paskaksimenneet puslat
apurungon kiinnitys löysä
asiaansa osaamaton säätäjä (ei onneton omista laaser luku laitteita jotka pystyy 4 pyörä suuntaukseen saman aikaisesti)
raidepäät + väljät kierteet
paskaksimenneet puslat
apurungon kiinnitys löysä
asiaansa osaamaton säätäjä (ei onneton omista laaser luku laitteita jotka pystyy 4 pyörä suuntaukseen saman aikaisesti)
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: Ohjauskulma
No ei voi.Tuli mieleen, että voiko kulmat liikkua jos autosta noustessa ottaa tukea ratista ja oikeen nostaa ittensä siitä.
Kuten edelläkin jo todettiin, kaikki tukivarsien puslat ja nivelet kannattaa tarkistaa. Tien kaltevuuksia ja uria tuo alkuperäisillä kumipuslilla hakee, eli kampeaa alamäen puolelle niin että rattia joutuu pitämään vinossa jotta auto kulkisi suoraan. Tuohon vaivaan ja muuhunkin ohjauksen elämiseen auttaa hammastangon kiinnityspuslien vaihto uretaanisiin.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
-
- "Viggen"
- Viestit: 524
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 15:27
- Paikkakunta: Oulu
Re: Ohjauskulma
Todella epätasaisesti kuluneet eturenkaat voi myös aiheuttaa sen että täytyy ratti vinossa ajaa.
#3929
Saab 9-3 ss -05
Saab 9-3 ss -05
Re: Ohjauskulma
Mulla alkoin kumit kulua epätasaisesti, kun tukivarren iso pusla oli päästänyt vaimennusöljyt pihalle. Päällepäin ei näkynyt mitään ihmeellistä ja nivelet olivat ihan kunnossa. Puslien vaihto uretaanisiin korjasi pyöränkulmatkin oikeiksi -ei kuulemma tarvinut juurikaan säätää, kun käytin nelipyöräsuuntauksessa. Fiksu säätäjä kyllä huomauttaa, jos nivelissä on selvää kulumaa. Silloin ei nimittäin tahdo suuntauskaan onnistua.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
-
- "Kaasari"
- Viestit: 17
- Liittynyt: La Loka 31, 2009 11:25
Re: Ohjauskulma
Joo kiitos vastauksista. Renkaat on uudet ja asentajan laitteet asianmukaiset. Sitä en sitten tiedä jos ei ole huomauttanut jostain. Asennuksen jälkeen se on joku kuukausi päivittäistä ajoa ja taas pitäisi säätää.