Uusi Saabisti ilmoittautuu
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 4
- Liittynyt: La Tammi 05, 2013 22:22
- Paikkakunta: Illo
Uusi Saabisti ilmoittautuu
Volvo S70 vaihtui -03 mallin 9-3:n.
Hieman hämää se, että auto on myyty vuonna 2003, kuitenkin se kuuluu 2002 mallisarjaan alusta- ym numeroiden perusteella.
Alusta saisi oman maun mukaan olla vähän jäykempi, jarrut voisi olla tehokkaammat mutta alku ollut hyvä.
Toivottavasti myös jatkossa.
Lisäpitkät tulee kun saan vain kiinni ja lisää valoa muutenkin.
Hieman hämää se, että auto on myyty vuonna 2003, kuitenkin se kuuluu 2002 mallisarjaan alusta- ym numeroiden perusteella.
Alusta saisi oman maun mukaan olla vähän jäykempi, jarrut voisi olla tehokkaammat mutta alku ollut hyvä.
Toivottavasti myös jatkossa.
Lisäpitkät tulee kun saan vain kiinni ja lisää valoa muutenkin.
Saab 9-3 -03; Kawasaki ZX9-R -01
Re: Uusi Saabisti ilmoittautuu
Onneksi olkoon valinnan johdosta, taas on yksi veli pelastunut volvokiroukselta.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
Re: Uusi Saabisti ilmoittautuu
Saab on vain lojunut uutena kohtalaisen pitkään autoliikkeessä. Vuosimalli lienee oikeasti se 2002 eikä 2003.
Re: Uusi Saabisti ilmoittautuu
Mullahan on og9-3 2003.
Vaihdat siihen kiesiis alustan esim. koni sport tjsp ja ohjaukselle clampin niin muuttu ajettavuus huomattavasti. Ja näistähän löytyy lisää infoo haulla täällä foorumilla.
Vaihdat siihen kiesiis alustan esim. koni sport tjsp ja ohjaukselle clampin niin muuttu ajettavuus huomattavasti. Ja näistähän löytyy lisää infoo haulla täällä foorumilla.
9-3.1972
Re: Uusi Saabisti ilmoittautuu
"Volvo S70 vaihtui -03 mallin 9-3:n. "
Tuo ajettavuus/alusta tuossa yhteydessä vaihtui huonommaksi, samat löytyy pihasta
Tuo ajettavuus/alusta tuossa yhteydessä vaihtui huonommaksi, samat löytyy pihasta
Re: Uusi Saabisti ilmoittautuu
Tosa keväällä ostin 9-3:n itelle ja äitimuori osti samanlaisen, mutta manuaalin. Kivoja pelejä molemmat ja siistejä, kun kilsat noin 150tkm molemmissa. Ajettavuutta on molemmista pitänyt justeetata. Omaan tuli kaikki iskarit, etualatukivarsiin keskipuslat uretaania, taakse taka-akselin puslat uretaania ja ohjaukseen nk. klämppi. Jopa on 9-3 eripeli, kuin tullessaan. Äitini kolkkiin tein päinvastoin. Aloitin taka-akselin puslilla. Koeajoin auton ja totesin että nuo pelkästään korjasi pahimmat vikuroinnit lähes täysin. Vaihdoin vielä eteen alatukivarsien keskipuslat. Tuli toi hyvä. Ei vikuroi kiihdytyksissä enää, vaikka on 16" kesärenkaat. Etenkin tuo oma pirssini oli semmonen ennen taka-akselin puslien vaihtoa, että tuulisella säällä piti pitää ratista tosissaan kiinni, kun ei tiennyt minne auto voi kääntyä. Nyt se menee kahden sormen otteella suoraan maantiellä, tuulee tai ei.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Uusi Saabisti ilmoittautuu
Mun käsitykseni mukaan väärällä offsetillä olevat vanteet tekevät suuntavakavuudella hallaa, vaikken ole tarkemmin tutkinut OG-kolkin etupäätä, niin vaikuttaisi että ET:n pitäisi olla >40, jos pyörää tuo tuota ulommas, alkaa etupää vikuroida, joku näihin perehtynyt voi kertoa minkä ET:n kohdalla olkapoikkeama vaihtaa puolta.
Konit ovat ilmeisen hyvä valinta, jos haluaa jäykän alustan, toisaalta alkuperäinen alusta on ihan ok, kunhan se on ehjä, jos haluaa muuttaa auton käytöstä erilaiseksi, niin ohjautuvuuteen voi vaikuttaa myös vaihtamalla takavakaajan jäykempään.
Jarrujen kohdalla on toki saatavilla isompia jarruja, mutta ihan vakiomittaisiinkin saa parempia paloja, kunhan muistaa sen että kisapalat eivät yleensä toimi kylminä.
Konit ovat ilmeisen hyvä valinta, jos haluaa jäykän alustan, toisaalta alkuperäinen alusta on ihan ok, kunhan se on ehjä, jos haluaa muuttaa auton käytöstä erilaiseksi, niin ohjautuvuuteen voi vaikuttaa myös vaihtamalla takavakaajan jäykempään.
Jarrujen kohdalla on toki saatavilla isompia jarruja, mutta ihan vakiomittaisiinkin saa parempia paloja, kunhan muistaa sen että kisapalat eivät yleensä toimi kylminä.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: Uusi Saabisti ilmoittautuu
Onnea auton ostosta. Onko kyseessä viimeisen vuoden Uudessakaupungissa valmistettu yksilö, vai tosiaan ylivuotinen Trollhättanin Saab?
Vai onko näin, että jos auto runkonumeron perusteella on MY2002, kuten ymmärsin tämän auton olevan, on se aina Trollhättanin tuotteita, ja U:kin kolkit on aina runkonumeroltaan MY2003?
Vai onko näin, että jos auto runkonumeron perusteella on MY2002, kuten ymmärsin tämän auton olevan, on se aina Trollhättanin tuotteita, ja U:kin kolkit on aina runkonumeroltaan MY2003?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 4
- Liittynyt: La Tammi 05, 2013 22:22
- Paikkakunta: Illo
Re: Uusi Saabisti ilmoittautuu
Mun mielestä - (mä tutkin mitä se valmistusnumero piti sisällään) se olis vielä Uudenkaupungin tekemiä Saabeja.
Siihenhän löytyy tulkintaohje mikä kirjain ja numero tarkoittaa mitäkin missäkin kohtaa.
Radion vaihdoin, Alpinen 2din- laitteeseen, jolla onnistuu "kädetön puhuminen"
rattinappeihin en vielä oo saanut sitä lähetintä, mutta kai sellainen aikanaan sitten tulee kun on tullakseen.
Puslien vaihdolla paranee - mut mikä ihme on tuo klämppi ?
Jarruista mä tiedän jo, mitkä siihen tulee, sillä mulla oli VW kakkiaisessa
EBC:n poratut ja uritetut levyt punaisilla paloilla ja olin erittäin tyytyväinen.
Ääntä niistä tuli tosissaan jarruttaessa, mutta se on sillä hetkellä se murheista pienin kun suurinpiirtein seistään jarrulla.
Massata se tekis mieli mutta onko ihan älytön ajatus?
Siihenhän löytyy tulkintaohje mikä kirjain ja numero tarkoittaa mitäkin missäkin kohtaa.
Radion vaihdoin, Alpinen 2din- laitteeseen, jolla onnistuu "kädetön puhuminen"
rattinappeihin en vielä oo saanut sitä lähetintä, mutta kai sellainen aikanaan sitten tulee kun on tullakseen.
Puslien vaihdolla paranee - mut mikä ihme on tuo klämppi ?
Jarruista mä tiedän jo, mitkä siihen tulee, sillä mulla oli VW kakkiaisessa
EBC:n poratut ja uritetut levyt punaisilla paloilla ja olin erittäin tyytyväinen.
Ääntä niistä tuli tosissaan jarruttaessa, mutta se on sillä hetkellä se murheista pienin kun suurinpiirtein seistään jarrulla.
Massata se tekis mieli mutta onko ihan älytön ajatus?
Saab 9-3 -03; Kawasaki ZX9-R -01
Re: Uusi Saabisti ilmoittautuu
Tuo klamppi on sellainen palikka, jolla hammastanko kiinnitetään koriin alkuperäisiä puslia jäykemmin, eli vähentää raidetangon liikkumista koriin nähden.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
-
- "Aero"
- Viestit: 457
- Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
- Paikkakunta: Halikko
Re: Uusi Saabisti ilmoittautuu
onko se siis tämä:ippe kirjoitti:Tuo klamppi on sellainen palikka, jolla hammastanko kiinnitetään koriin alkuperäisiä puslia jäykemmin, eli vähentää raidetangon liikkumista koriin nähden.
http://shop.speedparts.se/sv/prod/900-9 ... 41249.html
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turun Uittamolla, #1629
Re: Uusi Saabisti ilmoittautuu
Ondieselmies kirjoitti:onko se siis tämä:ippe kirjoitti:Tuo klamppi on sellainen palikka, jolla hammastanko kiinnitetään koriin alkuperäisiä puslia jäykemmin, eli vähentää raidetangon liikkumista koriin nähden.
http://shop.speedparts.se/sv/prod/900-9 ... 41249.html
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Uusi Saabisti ilmoittautuu
Itellä ollu clamppi kii jo vuodesta 2004...toimii. Ajettavuus parani huomattavasti.
9-3.1972
Re: Uusi Saabisti ilmoittautuu
Mikset laita keltasia? Ei pidä meteliä mutta toimii.Ysi - kolme kirjoitti: Jarruista mä tiedän jo, mitkä siihen tulee, sillä mulla oli VW kakkiaisessa
EBC:n poratut ja uritetut levyt punaisilla paloilla ja olin erittäin tyytyväinen.
Ääntä niistä tuli tosissaan jarruttaessa, mutta se on sillä hetkellä se murheista pienin kun suurinpiirtein seistään jarrulla.
http://www.neobrothers.co.uk/advanced_s ... ebc+yellow
9-3 SE -99
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
#4839
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
#4839
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 4
- Liittynyt: La Tammi 05, 2013 22:22
- Paikkakunta: Illo
Re: Uusi Saabisti ilmoittautuu
No menneeseen omaan kokemukseen nojaten - toimi hyvin, ei pölyä, ääntää vain täysjarrutuksessa ja pitää hyvin - sen perusteella päädyin punaisiin...
Uudet etuvalot (alkuperäiset) pitäis tai oikeastaan tarttis saada ihan ostamalla mut mielellään muualta kuin marmoritiskiltä. (siellä luokkaa 400+ euroa/ kpl)
Ruotsi olis vaihtoehto (speedparts) mutta siellä näytillä enää jotain halpisosia ja esim. motonet myi jo ei-oota kun tilasin molemmat etuvalot.
Englannista näyttäisi löytyvän, mutta toteavat vain: "emme toimita uk:n ulkopuolelle"...
No pala kerrallaan tätä rakennetaan (siis tää olikin kuin harrikka - osta aihio, rakenna mieleisesi)
Uudet etuvalot (alkuperäiset) pitäis tai oikeastaan tarttis saada ihan ostamalla mut mielellään muualta kuin marmoritiskiltä. (siellä luokkaa 400+ euroa/ kpl)
Ruotsi olis vaihtoehto (speedparts) mutta siellä näytillä enää jotain halpisosia ja esim. motonet myi jo ei-oota kun tilasin molemmat etuvalot.
Englannista näyttäisi löytyvän, mutta toteavat vain: "emme toimita uk:n ulkopuolelle"...
No pala kerrallaan tätä rakennetaan (siis tää olikin kuin harrikka - osta aihio, rakenna mieleisesi)
Saab 9-3 -03; Kawasaki ZX9-R -01