9-3 & 900 tekniikka erot? +viritys?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: 9-3 & 900 tekniikka erot? +viritys?

Viesti Kirjoittaja tomipee »

Kysynpä tässä samassa, tuli genuinesaabilta 875 decat, meneekö ne ihan bolt on, vai tarviko niihin jotain holkkeja tms? Nuo riittänee e85 käytössä +400hp?
Ng900
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: 9-3 & 900 tekniikka erot? +viritys?

Viesti Kirjoittaja Hook »

M8 nyloc mutteri korokkeeksi kiskon ja imusarjan väliin. Lisäksi tarvitset 20mm pitkät m6 pultit, kun prikka nostaa tukkia siellä välissä.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: 9-3 & 900 tekniikka erot? +viritys?

Viesti Kirjoittaja tomipee »

Montako näitä prikkoja ja pultteja tarvitsee, hakisin ne mieluummin etukäteen jo valmiiksi?
Ng900
SeenFinn
"Aero"
Viestit: 439
Liittynyt: Ti Syys 25, 2007 14:41
Paikkakunta: Klaukkala/PK-seutu

Re: 9-3 & 900 tekniikka erot? +viritys?

Viesti Kirjoittaja SeenFinn »

2kpl molempia.
Tech2 Saab & Opel diagnoosit/ohjelmoinnit.
T7 stage/biopower softaukset.
Koskimaa
"Aero"
Viestit: 360
Liittynyt: La Elo 18, 2012 19:18
Paikkakunta: Lahti

Re: 9-3 & 900 tekniikka erot? +viritys?

Viesti Kirjoittaja Koskimaa »

T7 vm. 2001 9-3
NGpower
"Aero"
Viestit: 399
Liittynyt: La Elo 23, 2008 21:55
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 9-3 & 900 tekniikka erot? +viritys?

Viesti Kirjoittaja NGpower »

Varmaksi en mene sanoaan tuosta 4barin säätimestä voi olla että nuo "pienet" ovat keskenään samanlaisia, ovat kuitenkin boschin osia. Mutta tämä : http://www.finjector.com/verkkokauppa/f ... p-1220-22/ sopii ainakin, samalla osanumerolla myydään myös pcs:llä
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Koskimaa
"Aero"
Viestit: 360
Liittynyt: La Elo 18, 2012 19:18
Paikkakunta: Lahti

Re: 9-3 & 900 tekniikka erot? +viritys?

Viesti Kirjoittaja Koskimaa »

Tuo 3,8bar ei riitä, se on pienestä nyt kiinni :D Ainakin mitä nyt kuvia vertailee noiden speedpartsin säätimien kanssa, niin en muotoilusta ainakaa löydä eroa tähän edellä linkittämääni. Ja tosiaan boschin mini -sarjaahan nuo ovat. Kiitokset etukäteen jollekin asiasta varmasti tietävälle joka viitsii varmistaa asian :saab:
T7 vm. 2001 9-3
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 9-3 & 900 tekniikka erot? +viritys?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Bosch minit on yhteensopivia keskenään.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Koskinen
"Turbo"
Viestit: 240
Liittynyt: La Touko 07, 2011 12:30
Paikkakunta: Imatra

Re: 9-3 & 900 tekniikka erot? +viritys?

Viesti Kirjoittaja Koskinen »

Ja niitä amw säätökansia ei enää ole saatavilla, ilmeisesti pienen menekin takia. Näin Martikainen syksyllä vastasi kun säätökansia kyselin. Harmi, ois ollu ihan toimiva ja kätevä kapistus varmaankin.

Jyri
Saab 9000 2.3T -95 Imola Red RE85
#5359 Jyri Koskinen
Mikko.92
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2012 08:17
Paikkakunta: Varkaus

Re: 9-3 & 900 tekniikka erot? +viritys?

Viesti Kirjoittaja Mikko.92 »

Itsekkin tänään kävin tilaamassa tuon yllämainitun 4bar säätimen.
Koskimaa
"Aero"
Viestit: 360
Liittynyt: La Elo 18, 2012 19:18
Paikkakunta: Lahti

Re: 9-3 & 900 tekniikka erot? +viritys?

Viesti Kirjoittaja Koskimaa »

Itse hain myös paikallisesta bosch car servicestä. 95e kustansi.
T7 vm. 2001 9-3
amu
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Huhti 22, 2013 11:36
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Re: 9-3 & 900 tekniikka erot? +viritys?

Viesti Kirjoittaja amu »

-
Viimeksi muokannut amu, Ti Touko 14, 2013 07:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3 5d SE AT '01 RE85
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: 9-3 & 900 tekniikka erot? +viritys?

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Noista bp-säätimistä on pakko mainita yksi olennainen seikka. Kun mennään ahtopaineilla, bensapumpun pitää tuottaa tarpeeksi paineelle, joka on bensapaine+ahtopaine. Eli, jos on yli baari ahtoja ja 4bar säädin, tuottokin pitää mitata paineelle vähintään 5bar paineella. Itse ainakin lähtisin siitä, että pumppu on riittävän järeä ja suuttimet oikeaa kokoa. Paineen nostolla kun saa niin marginaalisesti lisää tuottoa suuttimiin ja pahimmillaanhan tuotto voi pudota pumpun hyytyessä...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
amu
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Huhti 22, 2013 11:36
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Re: 9-3 & 900 tekniikka erot? +viritys?

Viesti Kirjoittaja amu »

Sopivat EV14 suuttimet löytyivät Vesa67:n avustuksella. Uusi pumppu pitää vielä hommata. Regu jää vakioksi.
Viimeksi muokannut amu, Ti Touko 14, 2013 07:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3 5d SE AT '01 RE85
Koskimaa
"Aero"
Viestit: 360
Liittynyt: La Elo 18, 2012 19:18
Paikkakunta: Lahti

Re: 9-3 & 900 tekniikka erot? +viritys?

Viesti Kirjoittaja Koskimaa »

Itselle riittää juurikin tuo tuotto mikä saavutetaan ruskeilla vakiosuuttimilla + 4bar säätimellä, niin turha alkaa suuttimia vaihtamaan. Hyllyssä odottaa asennusta henkon pumppu mikä menee paikalleen samaan aikaan paineensäätimen kanssa. Tässä vaan odotellaan pcs:n mitsutilausta mikä onkin jo yli kuukauden myöhässä alkuperäisestä aikataulusta :?
T7 vm. 2001 9-3
Vastaa Viestiin