Mistä tunnistan lastutetun...

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
TimoA
"Ruisku"
Viestit: 128
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 11:30
Paikkakunta: Laihia

Mistä tunnistan lastutetun...

Viesti Kirjoittaja TimoA »

Mikäs olisi helpoin tapa tunnistaa onko Saabini (9-3 sport vm.2000) ns. lastutettu vai ei? Kyydissä ollut kaveri alkoi epäilemään asian laitaa vaikka minun mielestä kiihtyvyys tuntuu normaalilta (ihan hyvä perheautoksi). Kyllähän 9-3 selvästi ripeämmältä tuntuu kuin kakkosautoni 900S vaikka paperilla tehoero on pieni. Välitykset ovat kyllä 9-3:ssa pidemmät eli vaihtamistarve on vähäisempi ja se osaltaan voi ruokkia mielikuvaa.

Vaihtuuko 9-3:ssa tyypillisesti koko ohjainboksi toiseen vai pelkkä muistipiiri boksin sisälle kuten 900S:ssä?

-Timo-
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

9-3: ssa normaalisti vaihdetaan koko poksi.
Varmaan poksin numeroista voisi ainakin selvittää onko se sun auton orkkisboxi.

Muukkonen sitten tinaa lastun omaan poksiin, viissiin kai :roll:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
arttu
"Hirsch"
Viestit: 881
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 22:15

Viesti Kirjoittaja arttu »

No yx vaihtoehto, jos olis kesä... kokeilee paljonko Saabi kulkee :twisted:
En suosittele moista talvella.
Käy jossakin liikkeessä koeajamassa samallainen ja vertaa niitä keskenään... jospa se sillä selviää.

Johtuukohan aamusta mutta ei tule mitään järkevempää mieleen :oops:
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Tuossa viteoo erosta jos on 9-3 LPT: ssä viriä ja ilman viriä:
http://personal.inet.fi/cool/saab93t/video.htm
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
TimoA
"Ruisku"
Viestit: 128
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 11:30
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja TimoA »

Pieni tarkennus unohtui: tuo toinen auto (900S) on OG, eli matalapaineturbo sekin (tehoja 145hv). 9-3:ssa pitäisi olla vakiona 154hv (vm. 2000), uudemmissa kait tasan 150hv.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Mikäli autossa on jonkun muun kuin Saabin oma virilastu niin tunnistat magneettiventtiilistä. Vakiossa ei ole ja lastutetussa on.

Eli tämmönen löytyy siitä turbon imuputken yläpäästä.
Kuva

Jos autossa on taas Saabin oma niin sen saa selville huollossa.

Mankkuvena on tossa auton vasemmassa reunassa olevan kumiputken päästä alkavan alumiini putken yläpäässä.
Kuva

Tulee ihan kyynel silmään kun muistelen totakin laatuasennusaikaa auton kanssa :oops: KOla oli kylmää ja sormet kans
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
S32
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: To Syys 02, 2004 10:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja S32 »

93t sport kirjoitti:Tuossa viteoo erosta jos on 9-3 LPT: ssä viriä ja ilman viriä:
http://personal.inet.fi/cool/saab93t/video.htm
Tämä on hiukan off-topic, mutta onko Saabissasi Trionic-5 vai Trionic-7? Kysyn vaan, jotta osaan suhteuttaa omaani vakioon LPT:hen. Eikös Trionic-7:lla luulisi kiihtyvän vakiona paremmin, kun siinä on selvästi enemmän vääntöä ?
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7561
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

potkuhousu kirjoitti:Mikäli autossa on jonkun muun kuin Saabin oma virilastu niin tunnistat magneettiventtiilistä. Vakiossa ei ole ja lastutetussa on.

Eli tämmönen löytyy siitä turbon imuputken yläpäästä.
Kuva

Jos autossa on taas Saabin oma niin sen saa selville huollossa.

Mankkuvena on tossa auton vasemmassa reunassa olevan kumiputken päästä alkavan alumiini putken yläpäässä.
Kuva

Tulee ihan kyynel silmään kun muistelen totakin laatuasennusaikaa auton kanssa :oops: KOla oli kylmää ja sormet kans
Häh....eikö vakiopadassa ole moista venttiiliä...?
Omassa tonnarissa tuollainen löytyy....tietääkseni on vakio tonnari.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
NEO9-3
"Aero"
Viestit: 440
Liittynyt: La Elo 16, 2003 16:41
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja NEO9-3 »

9000CD23T kirjoitti:
Häh....eikö vakiopadassa ole moista venttiiliä...?
Omassa tonnarissa tuollainen löytyy....tietääkseni on vakio tonnari.
Vuosien 98-00 matalapaineturbollisesta (Trionic-5) 9-3:sta ei löydy kyseistä mankkuvenaa.
185hv:sta jo löytyy ja vm2001- (Trionic-7) taitaa olla vakiona.
#1801
Saab 9-3 2.0t -00
Honda vf750c -95,1000SS
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Täyspaine tontuissa kylläkin on tuo vena jo vakiona. :)
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7561
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Niin autoni oli 9000CD 2.3TA vm-1991 ( 200hp ) -vakio.
Taitaa olla LH-jetti eikä Trionic..?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
TimoA
"Ruisku"
Viestit: 128
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 11:30
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja TimoA »

No niin... kurkkasin konepellin alle eikä siellä tuota magneettiventtiiliä näkynyt. Eli: auto on vakio tai Saabin omalla "lastulla" varustettu. Pitänee seuraavassa huollossa tiedustella kun laittavat piuhat kiinni ja ajella tyytyväisenä :)
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Eipä siellä taida olla edes saapin viriä jos ei ole makkuvenaa. Eli jos auto on trionic 5, punaisella sytkäkasetilla siis, niin mankkuvena pitää olla, että saa pidettyä paremmin paineita.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin