Nopeat kysymykset

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
RiikkaK
"Hirsch"
Viestit: 948
Liittynyt: Su Elo 11, 2013 08:47
Paikkakunta: Joroinen

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja RiikkaK »

Risto kirjoitti: Niin on, mutta tohon hintaan en jaksais ruveta siittä kimittää 8)
Tässä onkin kyse myyjän luotettavuudesta, kun ilmoituksessa lukee, että kaikki toimii ja kuvista kuitenkin näkee, ettei toimikaan.[/quote]

Ehkäpä myyjä ajatteleekin enemmän kokonaiskuvaa, eikä jotain hiton antennia? Pieni murhe, mun mielestä..

Mistäs sen sitte tietää/näkee on T5 vai T7 kone? :roll:
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5169
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Risto »

RiikkaK kirjoitti:Jos vaikka järkipuhe auttais... :roll:
Ei taida auttaa.
aero
-
Viestit: 8674
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja aero »

T7 se on tai sellaisena ainakin valmistettu.

Model: Saab 9-3 (9400)
Model Year: 2000
Body type: 5-door (5D)
Engine: B205L 4-inline, Turbo, PETROL, TURBO (B205 L)
Gearbox: 4-speed automatic
Plant: Trollhattan, Sweden, line B (900 / 9-3)
Market: Model series III, Driver airbag
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
RiikkaK
"Hirsch"
Viestit: 948
Liittynyt: Su Elo 11, 2013 08:47
Paikkakunta: Joroinen

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja RiikkaK »

aero kirjoitti:T7 se on tai sellaisena ainakin valmistettu.

Model: Saab 9-3 (9400)
Model Year: 2000
Body type: 5-door (5D)
Engine: B205L 4-inline, Turbo, PETROL, TURBO (B205 L)
Gearbox: 4-speed automatic
Plant: Trollhattan, Sweden, line B (900 / 9-3)
Market: Model series III, Driver airbag
Eli se on huono,eiks nii? hajoo kohta heti oston jälkeen, eiks nii? :roll:
Risto kirjoitti:
RiikkaK kirjoitti:Jos vaikka järkipuhe auttais... :roll:
Ei taida auttaa.
Ei taida ei, ellei joku lyö kovia kortteja pöytään :lol:
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
aero
-
Viestit: 8674
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja aero »

RiikkaK kirjoitti: Eli se on huono,eiks nii? hajoo kohta heti oston jälkeen, eiks nii? :roll:
Se saattaa ennemmin tai myöhemmin tarjota mahdollisuuden parantaa moottorikonstruktiota entisestään, etenkin jos siitä ei ole pidetty asiallisesti huolta.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
RiikkaK
"Hirsch"
Viestit: 948
Liittynyt: Su Elo 11, 2013 08:47
Paikkakunta: Joroinen

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja RiikkaK »

aero kirjoitti:
RiikkaK kirjoitti: Eli se on huono,eiks nii? hajoo kohta heti oston jälkeen, eiks nii? :roll:
Se saattaa ennemmin tai myöhemmin tarjota mahdollisuuden parantaa moottorikonstruktiota entisestään, etenkin jos siitä ei ole pidetty asiallisesti huolta.
Äsken soitin, on kuulemma huollettu kirjan mukaan 155 t asti ja senkin jälkeen iso kasa kuitteja..öljyt ainakin on vaihettu säännöllisesti
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4571
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

huoltokirjan täyttämiseen riitää öljynvaihto 20 tkm välein mikä keskimäärin vanhoja koneita purkaneena on käytännössä liian harvoin t7 myllyjen kanssa, valitettavasti.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
haja
"Turbo"
Viestit: 201
Liittynyt: La Huhti 23, 2011 06:44
Paikkakunta: Karkkila

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja haja »

Mikä moottori ?

Otetaan jokin Suomessa toimiva varaosakauppias, jolla on rekisterinumerohaku.

Tästä Saab- yksilöstä selvisi, että moottorityyppi on B205L ;

Ominaisuudet: teho 185 hv, vääntö automaattivaihteistoversiona 250 Nm@1900 r/min - Lähde: Haynes 4614: Owners Workshop Manual, 2007

Turbolliset bensa_nelisylinteriset:

B2x4- moottorityyppi: Moottoriohjaus Trionic 5 (=T5)
B2x5- moottorityyppi: Moottoriohjaus Trionic 7 (=T7)

Hmmm ... Tämä autoyksilö sopii tuohon T7 ryhmään.

Lisätietoja (autoa näkemättä, löytyy rekisterinumerohaulla ...)

VIN- koodin alku: YS3DE58H5Y2 ... (Omasta Ruotsinversion ohjekirjasta luntaten)
Y = Nordeuropa
S = Sverige
3 = Saab Automobile AB
D = 9-3
E = 9-3SE kuljettajan turvatyynyllä ( Etumatkustajalle ei tätä ole)
5 = 5 ovinen malli ( 3 = 3 ovinen, 7 = Cabriolet)
8 = 4- vaihteinen automaatti ( 5= 5- vaihteinen manuaali)
H = 2,0 turbo / 185 hv
5 = kontrollinumero (vaihtelee 0-9 tai X)
Y = valmistusvuosi (W = 1998, X = 1999, Y =2000, 1 = 2001, 2 = 2002)
2= Trollhättan ( 7 = Uusikaupunki) eli valmistuspaikka

Tuossa enimpiä ... aero kertoi jo samat asiat ...
RiikkaK
"Hirsch"
Viestit: 948
Liittynyt: Su Elo 11, 2013 08:47
Paikkakunta: Joroinen

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja RiikkaK »

vesa67 kirjoitti:huoltokirjan täyttämiseen riitää öljynvaihto 20 tkm välein mikä keskimäärin vanhoja koneita purkaneena on käytännössä liian harvoin t7 myllyjen kanssa, valitettavasti.
Tähän on kuulemma 10 välein öljyt vaihettu...
Sidit on puutteellisia, hmm mitäs muuta :roll:

Mutta joo, lisää tollasta ni jää tää turpokuume pois :lol:
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4571
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Niinkuin aina elämässä on faktaa ja fiktiota. Jos tihennettyyn öljynvaihtoväliin ei ole faktaa esittää niin kyseessä on tilastojen pohjalta jo valmiiksi kulunut kone. Edelläoleva on realismia eikä muuta. Kyllä sillä ehkä vielä muutaman vuoden ajanee mutta paljon aikaisemmin koneremontti t7 osastolla odottaa kuin vanhemmissa t5 myllyissä. Moottorinohjausjärjestelmä on kehittyneempi ja sen myötä todelliseen biopower-vaiheeseen pääsee vauhtiin.
Kukin saa uskoa puhuttuun sanaan niin paljon kuin haluaa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
RiikkaK
"Hirsch"
Viestit: 948
Liittynyt: Su Elo 11, 2013 08:47
Paikkakunta: Joroinen

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja RiikkaK »

vesa67 kirjoitti:Niinkuin aina elämässä on faktaa ja fiktiota. Jos tihennettyyn öljynvaihtoväliin ei ole faktaa esittää niin kyseessä on tilastojen pohjalta jo valmiiksi kulunut kone. Edelläoleva on realismia eikä muuta. Kyllä sillä ehkä vielä muutaman vuoden ajanee mutta paljon aikaisemmin koneremontti t7 osastolla odottaa kuin vanhemmissa t5 myllyissä. Moottorinohjausjärjestelmä on kehittyneempi ja sen myötä todelliseen biopower-vaiheeseen pääsee vauhtiin.
Kukin saa uskoa puhuttuun sanaan niin paljon kuin haluaa.
Just tollasta, hyvä vesa :lol:
Kyl mää kuitenki ajattelin ton vaparin kolkin pitää rinnalla, ettäjos ja kun tua turpo paukahtais..jos sen ostan..
Tein kyllä siittä jo tarjouksen 8)
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
Pölhökustaa
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: Pe Syys 16, 2011 19:15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Pölhökustaa »

Laturia olen tuosta allekirjoituksen satkusta irroittamassa. Kaikki meni muuten ihan ok, mutta alemman kiinnityspultin kuusiokanta tietenkin pyöristyi. Millähän sitä kannattaisi edes yrittää irroittaa? Auto on ulkosalla parkkipaikalla, hitsaaminen ei onnistu ja muutenkin työskentelytilaa on niukasti.
Opel Astra H wagon 1.6 2011
paralogiX
"Aero"
Viestit: 487
Liittynyt: Su Syys 23, 2012 12:31
Paikkakunta: Lohja

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja paralogiX »

Oli irtonut Lohkolämppärin sähköliitin ja jäänyt DP:n päälle, oli sitten sulanut melkoiseksi mössöksi koko liitin :lol:

Mistähän noita lähtisi halvimmalla?
#5824
93 B204
Nassek
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: Pe Helmi 28, 2014 15:10
Paikkakunta: Tampere

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Nassek »

Huomasin sigun autossa, että ohjaustehostimesta lähtevä letku joka menee tulipeltiin on vähän halkeillut ja vähän vuotaa öljyä. Mistäs tuommoista letkua saisi ostettua ja minkälaista pitää olla? Paineenkestävää? Ja onko tosta halkaisijasta tietoa kellään?
Ja ei ainakaa motonetin varaosalistassa ollut letkua myynnis.

Toinen väliaikainen ratkaisu on toki vulkaanisella teipillä korjata letku kunnes halkeilee jostain muusta kohtaa.. :lol:
Saab 9-3 SS -04 1,8t Stage 1 Autom.
solar4
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: Ti Huhti 22, 2014 18:46

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja solar4 »

Nassek kirjoitti:Huomasin sigun autossa, että ohjaustehostimesta lähtevä letku joka menee tulipeltiin on vähän halkeillut ja vähän vuotaa öljyä. Mistäs tuommoista letkua saisi ostettua ja minkälaista pitää olla? Paineenkestävää? Ja onko tosta halkaisijasta tietoa kellään?
Ja ei ainakaa motonetin varaosalistassa ollut letkua myynnis.

Toinen väliaikainen ratkaisu on toki vulkaanisella teipillä korjata letku kunnes halkeilee jostain muusta kohtaa.. :lol:
Eipä tuon kaltaisia saa yleensä kuin merkkiosana. Hydrauliikkafirmoista, esim Turussa Hydroscand, Lind-Tec tai Hiflex osaa auttaa, mutta vanha pitää olla mallina mikäli päissä on muut liittimet kuin letkuklemmarit..

Jokseenkin oon skeptinen vulkanisoivan teipin kestoon, eipä sillä taida saada tuossa kuin kosmeettista etua, paineenkestoa sillä ei varmastikaan ole. Jos vielä erityisesti öljynkestävää alkaa etsimään, voi toi uus letku olla halvempi vaihtoehto.
Vastaa Viestiin