Nopeat kysymykset

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
akyttala
"Hölösuu"
Viestit: 1028
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 19:24
Paikkakunta: Turku

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja akyttala »

Kiitokset vastaajille. Missä kohtaa kojetaulua sitten lukee "Airbag" jos autossa on matkustajan tyyny?
Fiat Punto Dynamic -04
Saab 900C -90
MzU
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Ma Tammi 27, 2014 01:06
Paikkakunta: Kemi

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja MzU »

Yleensä siinä on tarra sitävarten ihan nokan edessä kun istuu vänkärin paikalla.
Saab OG 9-5 vm 2003
Saab OG 9-5 vm 2005
Saab NG 9-3 vm 2004
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Hook »

Itse kojelautaan on apparin puolelle stanssattu merkintä.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
RiikkaK
"Hirsch"
Viestit: 948
Liittynyt: Su Elo 11, 2013 08:47
Paikkakunta: Joroinen

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja RiikkaK »

Hook kirjoitti:Itse kojelautaan on apparin puolelle stanssattu merkintä.
Kyllä lukee selvästi hanskalokeron yläpuolella, jos on airbag...Mun kolkista ainakin löytyy :)
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
Takaluukku
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ma Maalis 24, 2014 12:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Takaluukku »

Asentelin tänään autooni uusia hienoja Saabclub-taustakilpiä ja huomasin, ettei toinen rekisterikilven valo pala. Tarkistin, että polttimo oli kunnossa. Vaihdoin myös kilpivalot päittäin, mutta sama valo pysyi pimeänä. Tällöin vika ilmeisesti rekisterikilven valon polttimon kannoissa (siis niissä metalliosissa jotka ovat irroitettavassa muovisessa valokotelossa)?

Kenelläkään tietoa saako polttimon kantoja varaosana vai täytyykö metsästää jostain purkaamolta kokonaan uusi valo koteloineen?
- Henkka
Saab 9-5 2.3 TS Aero Wagon '07
akyttala
"Hölösuu"
Viestit: 1028
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 19:24
Paikkakunta: Turku

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja akyttala »

Olis varmaan pitänyt tehdä kokonaan uusi topic hankinnasta, kun pieniä kysymyksiä syntyy näin paljon..

Mutta tuommosta 185Hv 9-3:sta katselin tuossa, myyjä ei osannut kertoa koneesta tarkemmin, mutta rekisteriotteella oli tuommoset tehot. VINin perusteella näyttää kuitenkin olevan 154Hv malli alunperin.
Kysymys kuuluukin, millaisesta virityksestä mahdollisesti on kyse, koska lähes kaikki kolmannen osapuolen viritykset näyttävät antavan 200+hevosta. Onko noihin saanut jotain Saabin omaa virityssarjaa, jolla tehoksi saisi 185Hv? Muistelen lukeneeni ainakin jostain 170Hv päivityksestä..
Vai onkohan mahdollista, että ecu on vaihdettu täyspaineturbosta ja mahdollisesti magneettiventtiili lisätty? Jossakin kerrottiin,että matalapaineturbossa on eri suuttimet -> siihen suunniteltu virityssofta olisi taloudellisempi, kuin täyspaineturbon softa, joka on suunniteltu eri suuttimille jne?
Onko noilla koneen keston kannalta isoa merkitystä? Nähtävästi näillä 200+hv koneillakin ajetaan 400tkm rikki, joten ei ehkä vaikuta haitallisesti, jos tarkoitus ei ole puolen miljoonan rajapyykkiä rikkoa?
Entäpä semmonen näkökulma, että miksi rekisteriotteella on juuri 185hv? Minkä perusteella muutoskatsastuksessa tehot merkataan otteelle? Meneekö nuo virityssoftien suhteen myyjän kauppaaman tehon mukaan? Entä tuommosissa ecun vaihdoissa, tuleeko otteelle teho vastaavan tehdastekoisen mallin mukaan sen perusteella, mitä itse kertoo autoon vaihtaneensa? Mahdollisessa koko koneen vaihdossa varmaan ainakin luovuttaja-auton otteen mukaan? Entäpä sellaisissa sekasikiöissä, joihin vaihdellaan sitä sun tätä ja mitään paperia lopputuloksesta ei ole, pitääkö silloin olla dynolappu tms?
Fiat Punto Dynamic -04
Saab 900C -90
Avatar
ValPe
"Turbo"
Viestit: 228
Liittynyt: Ti Loka 16, 2012 11:02
Paikkakunta: Nurmes / Mikkeli

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja ValPe »

Omaan järkeen kolahtaisi sellainen vaihtoehto, että auto ostettu normaalina matalapaineversiona. Myöhemmin päivitetty täysipaineisen ohjelmisto (ainakin ECU + mankkuvena) ja tehty muutoskatsastus. Täysipaineisessa on vakiona 185hv, se selittäisi rekisteriotteen päivitetyt luvut.
Saab 9³ SC 1.9TiDS A -08 | Saab 9⁵ 4D 2.0t -99
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
aero
-
Viestit: 8673
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja aero »

^Noin sen on melkeen pakko olla tehty. Toinen vaihtoehto on tekniikanvaihto täyspaineisesta esim, moottoririkon jäljiltä. Ollaan kuitenkin Suomessa, joten mitä tahansa softaa tai viriä ei käytännössä saa papereissa näkymään, halusi tai ei.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13195
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja AZP »

Onko käytettynä maahantuotu? Ei olisi ensimmäinen kerta kun konttorilla on vain laitettu tiedot otteeseen väärin. Uusissa autoissa kai harvinaisempaa, mutta ei mahdotonta sekään.

Jos on muutoskatsastettu, niin siitä pitäisi jossain tiedoissa olla merkintä. En tiedä onko nykyisissä otteissa, vanhanmallisissa taisi yleensä olla, mutta sekin saattoi johtua muutoskatsastusmiehestä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja nugge »

AZP kirjoitti:Ei olisi ensimmäinen kerta kun konttorilla on vain laitettu tiedot otteeseen väärin.
Mul on tonnaris

”Ajoneuvoon on asennettu (+/-xx) mm alustasarja. Etäisyys pyörän navan keskeltä
lokasuojan kaaren ylimpään kohtaan: edessä 3350mm takana 3450mm”.

Mitäköhän sheriffi tuumais? :D
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13195
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja AZP »

Varmaan alkais väittää että oot madaltanu autoas muutoskatsastuksen jälkeen luokkaa 3 metrillä ja määräisi tästä hyvästä uusintakatastukseen ja rikesakon päälle :lol:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
RiikkaK
"Hirsch"
Viestit: 948
Liittynyt: Su Elo 11, 2013 08:47
Paikkakunta: Joroinen

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja RiikkaK »

Kävin nyt tilaamassa moniurahilut, kiristimen osat kaikkineen.
Oisko pelkkä rulla riittänyt vai onko se kannattavaa vaihtaa kokonaan "varmuuden" vuoksi? :roll:

Vielä kerkeis muuttaa tilausta ennen klo 16... :lol:
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
Rahikainen
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: To Maalis 14, 2013 19:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Rahikainen »

RiikkaK kirjoitti:Kävin nyt tilaamassa moniurahilut, kiristimen osat kaikkineen.
Oisko pelkkä rulla riittänyt vai onko se kannattavaa vaihtaa kokonaan "varmuuden" vuoksi? :roll:

Vielä kerkeis muuttaa tilausta ennen klo 16... :lol:
Mitä sitä kiristintä vaihtaa jos on ehjä.
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2845
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Cona »

Miten NG900 moottoriantennin saa toimimaan jälkiasennusmankan kanssa?

Tarviiko mankan johtosarjaan jonkun adapterin, että saa ISO-liittimen kiinni?

Saako noita 1-DIN-säilytyslokeroita enää mistään uutena/käytettynä?
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Pasi_He
"Tuplakaasari"
Viestit: 69
Liittynyt: La Heinä 19, 2014 19:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Pasi_He »

Cona kirjoitti:Miten NG900 moottoriantennin saa toimimaan jälkiasennusmankan kanssa?

Tarviiko mankan johtosarjaan jonkun adapterin, että saa ISO-liittimen kiinni?

Saako noita 1-DIN-säilytyslokeroita enää mistään uutena/käytettynä?

Saab 900/ 9-3 makka
Jos liitännät samanlaiset kuin kuvassa
Kuva niin siellä on ISO liittimet valmiina senkun kytkee.
Automankoissa ISO liitännässä on anteenille sähköinen ohjaus muistaakseni 7 pin
ISO liitäntä saab

Lokerosta se ei taida olla täysi 1din ehkä 3/4 din.
Jos haluaa modata lokeron niin motonetin lokeroista
Itse myös tarvis 1 semmoisen.
Vastaa Viestiin