Nopeat kysymykset

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
RiikkaK
"Hirsch"
Viestit: 948
Liittynyt: Su Elo 11, 2013 08:47
Paikkakunta: Joroinen

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja RiikkaK »

Raidetangonpää vaihdettiin säädön yhteydessä, kun ei saanut säätöjä auki..Sitä vaan tässä mietin, voisko se oikean puolen vaihtamaton vaikuttaa noin paljoa?

Kaikki mitä sinne on nyt vaihdettu, alla on ollut mitä ilmeisemmin tehdaskamaa..sen verta vähän niitä kilsoja ikäänsä nähden takana..
Ja tukivarsien vaihdon jälkeen oli tosi hyvä ja jämäkkä ajella, nyt taas jossai vaiheessa oireet iski päälle.
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja baasenar »

RiikkaK kirjoitti:Raidetangonpää vaihdettiin säädön yhteydessä, kun ei saanut säätöjä auki..Sitä vaan tässä mietin, voisko se oikean puolen vaihtamaton vaikuttaa noin paljoa?

Kaikki mitä sinne on nyt vaihdettu, alla on ollut mitä ilmeisemmin tehdaskamaa..sen verta vähän niitä kilsoja ikäänsä nähden takana..
Ja tukivarsien vaihdon jälkeen oli tosi hyvä ja jämäkkä ajella, nyt taas jossai vaiheessa oireet iski päälle.
Outko jousijalat tsekannu?
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
RiikkaK
"Hirsch"
Viestit: 948
Liittynyt: Su Elo 11, 2013 08:47
Paikkakunta: Joroinen

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja RiikkaK »

No pitääpä tutkia nekin..voiko ne yläpään laakerit vaikuttaa tuollai?
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja baasenar »

Lähinnä sitä jousijalan yläpiän kuntoo ajattelin... Jotteivuan ois poikki mänössä...
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
RiikkaK
"Hirsch"
Viestit: 948
Liittynyt: Su Elo 11, 2013 08:47
Paikkakunta: Joroinen

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja RiikkaK »

Voihan pee..mahdollista sekin, täällä kyntöpellolla kun päivittäin ajelee :-P noh näillä pääsee alkuun, kiitokset!
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja baasenar »

RiikkaK kirjoitti:Voihan pee..mahdollista sekin, täällä kyntöpellolla kun päivittäin ajelee :-P noh näillä pääsee alkuun, kiitokset!
Noo, emmä nyt tiijä, eihän ne nyt ihan kynnöspelttoo taija olla... Ainakkaa siellä Huutokoskella päin, kun siellä oun ajellunna, kun velmies asustelloo siellä.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
RiikkaK
"Hirsch"
Viestit: 948
Liittynyt: Su Elo 11, 2013 08:47
Paikkakunta: Joroinen

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja RiikkaK »

Heh, onneks ei Suapissa ole montaa osaa tippunut tielle, auraukset kyllä tekee tehtävänsä...hammaspaikat irtoo ja eikä tarvii aamuhierontaa, sen verta hyvin o nimismiehen kiharalla tiet :lol:
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
Jeba
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: Ti Maalis 13, 2012 16:02

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Jeba »

Nappasin t5 moottorista öljypohjan pois ja näky oli itelle kyllä sellanen että en oo ennen nähny 8O

Onko kaikissa kampura ton värinen? Näyttää ihan messingiltä :lol:


http://aijaa.com/ipZsbY

http://aijaa.com/Opz0AN
Saab 9000 -96 2.0T
Spol
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: Su Maalis 04, 2012 16:45
Paikkakunta: Tre

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Spol »

On se.
Leon Cupra -08. Ex Audi A6 -05. Ex 9-3 Aero -00 e85. Ex 9-5 -98 2.3t.
solar4
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: Ti Huhti 22, 2014 18:46

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja solar4 »

Jeba kirjoitti:Nappasin t5 moottorista öljypohjan pois ja näky oli itelle kyllä sellanen että en oo ennen nähny 8O

Onko kaikissa kampura ton värinen? Näyttää ihan messingiltä :lol:
Kevyesti karstoittunutta öljyä pinnassa. Paino sanalla kevyesti, enemmänkin pigmenttiä kuin karstaa. Eri öljyt värjää eri tavalla, oon joskus nähny nokkakeppiparin mitkä oli miltei kirkkaan punaisia. En muista mitä öljyä oli käytetty, mutta on kuulemma väriltään aika liki ATF:ää. Ja oli värjäytynyt muutaman ratapäivän aikana.

Kunnolla karstoittunut kampura on sit musta:
http://solar4.kuvat.fi/kuvat/Bel%20Air% ... mg=img1280
Vähän epätarkka kuva kun oli kamera jostain syystä vähän liukas käsissä. Ja kyseessä amerikkalainen vinkkelipannu mihin vissiin vaihdettu öljyt keskimäärin pari kertaa vuosikymmenessä, mutta silti.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13197
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja AZP »

Tuohon mustaan pintaan vaikuttanee enemmän se, että pinnat ovat valun jäljiltä eli koneistamattomia. Samanvärisiä näyttävät olevan koneistamattomat pinnat tuossa kultakampuraisessa Saabin koneessa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Jeba
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: Ti Maalis 13, 2012 16:02

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Jeba »

On kyllä tasasesti karstottunu kun ei mitään sävyeroja ole missään, vaan tasaseen sama kullertava pinta
Saab 9000 -96 2.0T
93aero
"Aero"
Viestit: 351
Liittynyt: Su Helmi 27, 2011 20:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja 93aero »

Sidistä + ja nightpanel napit pimeänä sekä mittaristosta kierroslukumittarista puolet pimeänä.
Käykö nämä molempiin? Onko polttimot alunperin kirkkaita vai huputettu vihreäksi?

http://www.motonet.fi/fi/tuote/432608/H ... imo-14V14W
ex 9³ Viggen MY99
ex 9³ Aero MY02
ex 9³ ss Aero MY05
solar4
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: Ti Huhti 22, 2014 18:46

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja solar4 »

AZP kirjoitti:Tuohon mustaan pintaan vaikuttanee enemmän se, että pinnat ovat valun jäljiltä eli koneistamattomia. Samanvärisiä näyttävät olevan koneistamattomat pinnat tuossa kultakampuraisessa Saabin koneessa.
Meinaat tossa mun kuvassa? Osittain niinkin, mutta suurin osa koneistetuista pinnoistakin oli pikimustia. Tuossakin kuvassa kampuran vasemmanpuoleisin limppu on koneistettua pintaa. Kaavin koneesta puukolla, ruuvarilla yms käteensattuvalla noin puolisen litraa palanutta öljymössöä.
http://solar4.kuvat.fi/kuvat/Bel%20Air% ... mg=smaller
http://solar4.kuvat.fi/kuvat/Bel%20Air% ... mg=smaller
Kannet oli jo painepesurilla pesty ennen ton kuvan ottamista..
Koskimaa
"Aero"
Viestit: 360
Liittynyt: La Elo 18, 2012 19:18
Paikkakunta: Lahti

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Koskimaa »

Pakoputken takapöntön kiinnikkeet luistaa paikaltaan parin päivän ajolla ja pönttö alkaa roikkua. Ennen ei tällaista oiretta ollut. Onko ehkä moottorin tukikumit loppu, jolloin moottori niiaa ajaessa enemmän ja työntää putkea joitain senttejä taaksepäin kovemmassa kiihdytyksessä?
T7 vm. 2001 9-3
Vastaa Viestiin