Nopeat kysymykset

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Patepe
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ma Elo 04, 2014 07:11
Paikkakunta: Lahti

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Patepe »

Lahessa on kyllä ollut tällä viikolla niin huonosti auratut tiet, että mulla ainakin tippuu takapönttö kannakkeista lumessa auratessa. Viimeksi keskiviikkona.
900ng 2d v6 man -96
Koskimaa
"Aero"
Viestit: 360
Liittynyt: La Elo 18, 2012 19:18
Paikkakunta: Lahti

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Koskimaa »

Oire ilmeni jo kesällä, joten poissuljetaan lumi.
T7 vm. 2001 9-3
TTH
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja TTH »

Tehtaalta tullessaan noissa on semmoiset klipsut noissa putken kannakkeiden päissä ettie putki pääse tippumaan, ehkä sellaiset kannattaisi laittaa? Tai sitten tyytyy niinkin eleganttiin ratkaisuun kuin klemmarit, ruuvaa semmoisen tuohon päähän niin tuskin enää hyppää pois..
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Koskimaa
"Aero"
Viestit: 360
Liittynyt: La Elo 18, 2012 19:18
Paikkakunta: Lahti

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Koskimaa »

Sen korjasin jo nippusiteellä ettei kiinnikkeet irtoa, mutta kiinnostaisi tietää mikä ko. oireen aiheuttaja on. Koska aikaisemmin tällaista ei autossani tapahtunut.
T7 vm. 2001 9-3
pjy
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Ti Maalis 13, 2012 22:56
Paikkakunta: Lohja

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja pjy »

Kyseessä my00 automaatti kolkki johon vaihdettu takajarrun helahoito joulukuussa. Eilen illalla oli mustaa jäätä, kun ajelin rauhallisesti kotia päin. Risteyksestä oikealle ja lyhyt kiihdytys seuuraavaa risteystä johon n. 200 m. Varmaan vauhtia 50 kun tarkoitus hiljentää käännökseen. Jarrutuksessa perä lähtee alta jolloin äkkiliikkeenä otan jalan pois jarrulta. Saan käännettyä auton suoraksi, kun yritän uudestaan. Sama juttu taas. Huomaan vastaantulevan auton joten annan auton valua risteyksestä yli ja kääntää auton seuraavalla bussi pysäkillä. Mistä moinen käyttäytyminen etuvetoisella autolla? Voiko jarruja balansoida?
käyttis: Saab 9-5 2.0t (*2.3T) vector A MY04 - 310 tkm
kakkonen: Volvo V60 D5 AWD A 2012 80 tkm
backup: Saab 9-5 3.0T V6 MY99 - 300 tkm
Ex Saab 9-3 2.0t(*T) sport A MY00 180 tkm
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1461
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja ippe »

Jarrujen balansoinnista en tiedä, mutta miten renkaat?

Paremmassa kunnossa olevat taakse ja auton pitäisi mennä jarruttaessa enemmin suoraan kuin kylki edellä.

Toki kannattaa myös tarkistaa etteivät takajarrut jää laahaamaan, esimerkiksi sisäpuolelta turvonnut jarruletku voi aiheuttaa moista.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
pjy
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Ti Maalis 13, 2012 22:56
Paikkakunta: Lohja

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja pjy »

ippe kirjoitti:Jarrujen balansoinnista en tiedä, mutta miten renkaat?

Paremmassa kunnossa olevat taakse ja auton pitäisi mennä jarruttaessa enemmin suoraan kuin kylki edellä.

Toki kannattaa myös tarkistaa etteivät takajarrut jää laahaamaan, esimerkiksi sisäpuolelta turvonnut jarruletku voi aiheuttaa moista.
Renkaat ovat ihan ok kunnossa paitsi, että leimassa 08 vuosi. Kaikki renkaat tuntuvat olevan samanlaisessa kunnossa joten mun mielestä auto ennemminkin puskisi.
Kun kävin tammikuun alussa katsastamassa ei katsastaja huomannut mitään jarruihin liittyvää laahausta tms. Kuitenkin tämä voi olla yksi syy, koska muutana päivänä olen haistanut ikäänkuin jarrujen jumituksesta hajua. Vaikka tuo sun teoria pitää paikkansa niin en ymmärrä miten auto oikeni aina jarrun vapautuksen jälkeen.
käyttis: Saab 9-5 2.0t (*2.3T) vector A MY04 - 310 tkm
kakkonen: Volvo V60 D5 AWD A 2012 80 tkm
backup: Saab 9-5 3.0T V6 MY99 - 300 tkm
Ex Saab 9-3 2.0t(*T) sport A MY00 180 tkm
Heimo88
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Pe Joulu 05, 2014 20:50
Paikkakunta: Kemi

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Heimo88 »

Onko 90-luvun 9-3 Saabeissa vakiona sivupeilien lämmittimet?
Saabisti vuodesta 2014
Kemi
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2148
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja anv »

Heimo88 kirjoitti:Onko 90-luvun 9-3 Saabeissa vakiona sivupeilien lämmittimet?
Varmaan, kun oli jo vm -95 ng900:kin
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Heimo88
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Pe Joulu 05, 2014 20:50
Paikkakunta: Kemi

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Heimo88 »

anv kirjoitti:
Heimo88 kirjoitti:Onko 90-luvun 9-3 Saabeissa vakiona sivupeilien lämmittimet?
Varmaan, kun oli jo vm -95 ng900:kin

Mistähän johtuu sitten, että mulla ei toimi? Ainakin nuo sulakkeet olivat ok. Kiitos jo etukäteen!
Saabisti vuodesta 2014
Kemi
Circus
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Ke Helmi 08, 2012 22:17
Paikkakunta: Lahti/Jyväskylä

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Circus »

Käsittääksenihän peilit eivät lämpene, jos takalasinlämmitin ei ole päällä.
Eli takalasinlämmitin päälle kun haluat peileihin lämmityksen.
Jos tämä oli tiedossa niin mahdollisesti vastuksen kanssa jotain häikkää.
Saab 9-5 Aero -01
Kimm-o
"Viggen"
Viestit: 602
Liittynyt: To Huhti 22, 2010 08:39
Paikkakunta: Pori

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Kimm-o »

Pyöriikö täällä yhtään V6 miestä/naista? Venakopan tiivisteitä vaihtaessa piti kaasuläpältä ottaa kolme alipaineletkua irti, joista yksi näyttäs menevän bensaregulle ja toinen hantin etulokasuojan sisään vissiin sinne hiukkas/hiili mikälie suodatinpömpeliin mutta käteen sattu jäämään tämä kolmas ylimääräinen ja kaiken lisäks irti kohteestaan. Onko kellään tietoa mihinkä tämä letkun pätkä pitäis laittaa? Pituutta reilu 30 cm ja varustettu takaiskuventtiilillä joka oli muistaakseni kaasuläpän päässä.

Ja ei, ooppelifoorumista, googlesta eikä sen kummemmin WISistä oo ollu toistaseks apuja. :roll:
2slow4motion
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Su Tammi 26, 2014 22:45

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja 2slow4motion »

Missä T7 koneessa kampuran asentoanturi? Ei tahdoa lähteä käymään lämpimänä vikakoodia ei anna, mutta kun nollaa koodit joka tapauksessa ni sit lähtee. Mystistä.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13196
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja AZP »

Koneen etupuolella moottorin keskilinjasta hieman vaihteistoon päin peltilätkäsuojan alla. Torxi auki, niin lähtee irti sekä anturi että suojapelti. Sinne näkee tosi huonosti.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
KKB1
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Pe Touko 24, 2013 13:18
Paikkakunta: Espoo

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja KKB1 »

Moro,

Jäi käsiin Bsr:n PPC yksikkö kaikkine piuhoineen joka on laskun (löyty laatikosta) mukaan T8 koneelle. Voiko näitä PPC yksiköitä ohjelmoida jollekkin toiselle autolle? Kuitista löyty rekkari numero ja vin numero ko. autoon johon softa on aikoinaan tilattu. Tekeekö tällaisella siis mitään?
Vastaa Viestiin