Nopeat kysymykset

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1462
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja ippe »

Orkkismankalle tulee yhden liittimen verran enemmän johtoja kuin tarvikesoittimelle.
Joku noista johdoista tuo myös sähköä, sillä orkkisradio menee päälle, vaikka avainta ei olisi virtalukossa...
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
saabi90
"Aero"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2011 19:21
Paikkakunta: Tampere

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja saabi90 »

Mikä on ongelma kun ng900 puhaltaa välillä kuumaa ja välillä viileetä? Enimmäkseen kuumaa..
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13208
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja AZP »

Kelit. Automaatti-ilmastointi puhaltaa varjossa näillä keleillä lämmintä ja auringonpaahteessa alkaa usein tulla kylmää.

Jos ei ole automaatti-ilmastointia tai ilmenee muulloinkin kuin viileillä aurinkoisilla keleillä, niin lienee autossa vikaa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
saabi90
"Aero"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2011 19:21
Paikkakunta: Tampere

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja saabi90 »

On automaatti-ilmastointi, mutta tuota taitaa ilmetä muulloinkin kuin viileillä aurinkoisilla keleillä.. Mistä voisi vikaa etsiä?

E: Ja mikähän tää irrallaan oleva "neula" mahtaa olla? Keskikonsolin takaa löyty juurikin sieltä missä noita ilmastointiin liittyviä vermeitä on..
http://i59.tinypic.com/15zscuh.jpg

E2: Ja itse itselleni vastaten:
tuo kuvan piikki on seosilmatunnistin, ja koska se ei ole oikeassa paikassa niin luultavasti tästä johtuen ei myöskään puhalla mitä pitäisi.
P:n Vee
"Aero"
Viestit: 399
Liittynyt: To Touko 15, 2003 07:29
Paikkakunta: Ii

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja P:n Vee »

Morjens!

Mikä on pa-pumpun ämpärin O-renkaan alkuperäinen koko OG9-3:ssa? Viinassa sekä bensassa turvonneesta ja venyneestä ei saanut tarkkaa mittaa, mutta tankin kauluksesta mitattuna olisi joko 125x5 tai 130x5. Kumpi siis on lähempänä totuutta?

t: Vee

Ja vastaus kysymykseen on 130x5 ja alkuperäisen listahinta oli karvan alle 30€.
ramba
"Aero"
Viestit: 330
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2015 23:29
Paikkakunta: Kotka

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja ramba »

AZP kirjoitti:
ramba kirjoitti:Eikö tuota saa uutta mistään? Ex omistajan viritykset on aika äkkiä hajonnut. Outo homma vaan kun alkoi uudelleen toimimaan..

Siis onko tuo fetti eri osa kuin tuo ohjainyksikön mötikkä. Selittäkää tietämättömälle.
Jos on rahaa taskussa, niin tuolta kargin laittaman linkin takaa voi tosiaan uuden ohjainyksikön tilata. Vika on kuitenkin 99 % todennäköisyydellä siinä fetissä, jonka saa muutamalla eurolla, ja vaihtotyö on hauskaa harrastamista, jos vain se kolvi pysyy käsissä.

Muutamia syitä miksi itse vaihdettu fetti on voinut hajota nopeasti on esim. se, jos yksikköä on testattu korjauksen jälkeen ilman että se on ollut kiinnitettynä autoon, taikka se, että fetin ja ohjainyksikön pohjalevyn ja/tai pohjalevyn ja kiinnityskohdan välistä on jätetty lämpöä johtava piitahna laittamatta. Fetti kuumenee puhallinta käyttäessä todella kuumaksi, ja olennainen osa sen jäähdytystä on lämmön johtaminen fetistä pohjalevyyn ja pohjalevystä auton ilmastoinnin rakenteeseen. Jos ohjainyksikköä koekäyttää ennen kuin sen kiinnittää autoon, voi fetti kärähtää nopeastikin, kun se kuumenee eikä lämpö johdu minnekään.

Motonetistä saa sellaisen pienen pussin tahnaa: http://www.motonet.fi/fi/tuote/108000/L ... ysmoduliin

Ja ebaysta tai elektroniikkaliikkeestä hankit sen fetin, jonka koodi on IRFP064N

Hanskalokero irti, sen alta vielä irti pieni musta suojamuovi, jonka alta löytyy musta muovinen rasia. Kaapeli irti liittimestä (voi olla ahdasta, auttaa jos irrottaa oikeanpuoleisen tuuletuskanavan putken, joka lähtee vetämällä irti), ja kaksi yksikön kiinnikeruuvia irti, niin yksikkö on kädessäsi. Kampeaa sen muovikannen pois, ja irrottaa piirilevyn alumiinisesta pohjalevystä, niin pääset juottamaan fetin irti ja uuden tilalle. Kootessa sitten tuota tahnaa fetin ja alumiinilevyn väliin, ja paikoilleen asentaessa tahnaa sen pohjalevyn ja auton väliin, niin johtuu lämpö minne pitääkin.

Vituiksihan sen meni, osa tuli tänään ja aloin vaihtamaan. Ex omistaja vaihtanut lopputalvesta uuden sinne jo, polttanut piirilevyn aivan pilalle. Pitää sitten tuhlata rahaa ja tilata neolta uusi. Kiva ajaa pariviikkoa kylmällä autolla :roll:
ysikolme
"Turbo"
Viestit: 292
Liittynyt: Ti Helmi 27, 2007 22:13
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja ysikolme »

Kuva

Allekirjoituksen mukainen auto ja tällainen löytö. Eli mikä tuo keltainen rengas on ja sen funktio? Tuosta keltasesta osasta nippa poikki joka menee vasemmalta tulevaan letkuun.
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5170
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Risto »

SS
"Hölösuu"
Viestit: 3490
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja SS »

Käyköhän tuon tilalle joku yleismallin takaisku?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
ysikolme
"Turbo"
Viestit: 292
Liittynyt: Ti Helmi 27, 2007 22:13
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja ysikolme »

Mitä eroa osilla/osanumeroilla?
-9399973
-9189564
Jadii92
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Pe Helmi 06, 2015 20:32
Paikkakunta: Joensuu

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Jadii92 »

ysikolme kirjoitti:Mitä eroa osilla/osanumeroilla?
-9399973
-9189564

Positive crankcase ventilation valve View Product

Stock Code: 9189564
Price:
$ 20.71
Categories: Engine
Assemblies: Lubrication system, Crank case ventilation 4 Cylinder ; Lubrication system, Crank case ventilation 6 Cylinder

Hose and check valve View Product

Stock Code: 9399973
Price:
$ 35.93
Categories: Engine; Maintenance
Assemblies: Hoses; Lubrication system, Crank case ventilation 4 Cylinder
Saab 9-3 ''Wnb Viggen'' Stage : Ei mitään hajua enään.
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja karg »

Noissa näyttää olevan käytännön erona ainaskin se, että ko. 9189564 takaiskuventtiili olis tilattavissa erillisenä, kun taas 9399973 viittaa letkuun, eli takaiskun mukana tulee letku.
miksaaja
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: La Heinä 19, 2014 06:20
Paikkakunta: Virolahti

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja miksaaja »

http://www.maptunparts.fi/mittarit-sens ... -wifi.html
Toimisiko tuo saabissani, kyseessä siis 9-3t -98? Kiitos.
joonas112
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Ma Heinä 22, 2013 17:55

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja joonas112 »

vaihdoin saabiin (og9-3) jarrupalat,levyt ja vas. etujarrusylinteri. ongelmana on että jarruja ei saa ilmattua. jarrut ilmattu moneen kertaan perinteisellä menetelmällä mutta poljiin menee silti melkein pohjaan asti, pumppaamalla saa kuitenkin melkein normaalin tuntuman. ideoita :)
Saab 9-3se og 2,0t stage1/e85
Jurkkis
"Hirsch"
Viestit: 940
Liittynyt: Su Tammi 18, 2009 11:29
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Jurkkis »

Kolkin (-01) orkkis soittimen cd-puoli lopetti levyjen toistamisen. Onko keinoja korjata tuota mitenkään, vai kannattaako suoraan alkaa etsimään uutta soitinta?
9-5 2.0t Vector Griffin -10 & OG900 i16 -89 & 9-3 2.0T -01 MapTun Stage 1
Ex:9-5 2.3t BioPower -04, 9-3 Aero ss 2.0T -05 Stage 1, 9000cs 2.0t -97 ja 900ng 2.0t -95
#4992
Vastaa Viestiin