Nopeat kysymykset

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
RiikkaK
"Hirsch"
Viestit: 948
Liittynyt: Su Elo 11, 2013 08:47
Paikkakunta: Joroinen

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja RiikkaK »

Noni, unohdetaan :lol:
Hyvin se viime katsissakin meni läpi nolla heitoilla 8)
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja nugge »

AZP kirjoitti: Oman fiiliksen mukaan kun säätää, niin saa säädellä vähän väliä, ja hermot menee.
Kerran kahteen vuoteen paikat auki, puts, voitelu ja säätää oikein niin ei ole ongelmia
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13198
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja AZP »

Joo parin vuoden välein kun tekee tuollaisen perushuollon ja -säädön, ja säätää käkkärin oikein, niin ei pitäisi murheita tulla.

Itse tosin säädin käsijarrun tasan kerran sen vajaan 5,5 vuoden aikana mitä OG-kolkin omistin, ja sekin oli puoli vuotta ennen auton myymistä. Pääsyynä se, että toinen palautusjousi katosi jonnekin, joten piti joka tapauksessa duunailla käsijarrua, niin tuli säädettyä samalla.

Kolkin käsijarrulla on huono maine, mutta itse sanoisin että se johtuu oma-aloittesista säätäjistä, jotka säätävät jarrun väärin.

Riikalle sen verran että ei kannata ensilukemalta luovuttaa noiden ohjeiden kanssa. Lopulta se on tosi yksinkertainen systeemi säätää, kun katsoo rauhassa ohjeet toisessa kädessä sinne jarrumekanismiin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
RiikkaK
"Hirsch"
Viestit: 948
Liittynyt: Su Elo 11, 2013 08:47
Paikkakunta: Joroinen

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja RiikkaK »

Voishan noita takajarruja muutenkin vähän "herkistellä" tai kuulemma jarrutella enemmän :lol:

Käyttöjarru meni läpi just ku katsimies kävi ekstra lenkin pihal vetämässä 1,5/1,1 27% ( 10 kk sitten 0%) ja käkkäri 1,3/1,1 15% (tämäkin 0% viimeksi)

Kuulosuojaimet ois tarvinnu, ku ekan kerran testerille ajo, oikean puolen takajarru kauhee kitinä (aina pitäny ääntä :x ) :lol:

Mutta ei muuta ja leima tuli :D

Pitää ottaa ohjeet ylös ja joku fiksumpi seuraksi, ni kattelis takapään talveksi kuntoon! :D
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13198
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja AZP »

Takapään jarrujen putsaus ja voitelu kuuluu muuten kolkin vuosihuoltoon huolto-ohjelmassa :wink:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
RiikkaK
"Hirsch"
Viestit: 948
Liittynyt: Su Elo 11, 2013 08:47
Paikkakunta: Joroinen

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja RiikkaK »

Mikä huolto-ohjelma ?!?! :lol:

Jooh, kai niille jotai vois tehä, kaks vuotta ja vain palat vaihettu viime kesänä..
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
ssave
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: La Helmi 21, 2015 11:03
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja ssave »

Mitenkäs tässä pitäisi lähteä toimimaan... Eli auto on nyt seissy hetken ja akku päässyt loppumaan.. Nyt ei sitten oveat aukea, edes avaimella kääntämällä. Onko jotain konstia miten saan joko oven auki tai saan sähköä autolle, että napista aukeisi ovet?
SAAB 9-3 2.0t vm 98. Stage3 - Vielä bensalla
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4571
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Alakautta konehuoneeseen syöttää laturin tai startin napaan sen verran sähköä että saa ovet auki ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
ssave
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: La Helmi 21, 2015 11:03
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja ssave »

vesa67 kirjoitti:Alakautta konehuoneeseen syöttää laturin tai startin napaan sen verran sähköä että saa ovet auki ?
Sitäpäs pitää mennä kokeilemaan.
SAAB 9-3 2.0t vm 98. Stage3 - Vielä bensalla
nevssons
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Su Touko 04, 2014 12:59
Paikkakunta: Espoo

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja nevssons »

Mitäs tälläkertaa sitten. Kolkki otti ja jätti tielle. Bensaa kun ruikkasi läpälle ja anto pari päivää höyrystyä, saatiin käymään hetkeksi pari kertaa. Ensin vaivalloisesti, sitten kohtuullisesti ja sitten se jo sammuikin eikä enää käynnistynyt.
Aika reippaasti sitä löpöä sinne meni niin eiköhän tuo ne vain polttanut.

Bensapumpun vaihdoin vaan ei silti käymään rupea :?

Mikäs tuota nyt vaivaisi? Mitäs muita mahdollisia esteitä on bensan saannille?

Voiko suodatin tolleen vaan tukkeutua? Onhan tuo etanolille päivitetty ja noin, mutta aika vähäsen varotteli. Pientä nykimistä oli ennenkä tielle jätti ja aikaisemmin reilummin ajettaessa nyki enemmänkin vaan epäilin sen kyllä johtuvan turbosta joka on pitkälti finaalissa. (Ilmamassat laahaa jäljessä)
Viimeksi muokannut nevssons, La Elo 15, 2015 18:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Siis vaihdoit pumpun noiden oireilujen jälkeen? Tuleeko tukille asti soppaa -> polttoainesuodatin tukossa? Etenkin, jollet etanolikonversion jälkeen ole sitä vaihtanut. Se etanoli liottaa melko tehokkaasti sitä rojua sieltä tankistakin...

Oliko vikakoodeja?
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
nevssons
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Su Touko 04, 2014 12:59
Paikkakunta: Espoo

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja nevssons »

Juuri sen pumpun vaihdoin ja vikakoodeja ei oo.

Saako sieltä kiskoilta miten tsekattua bentulon ihan letkun irrottamalla jotenkin järkevästi?

Ei kai tässä auta kun se suodatin vaihtaa ja toivoa että toimii :? Semmonen on muutenkin uusi matkalla paraikaa postissa muun hilppeen mukana.
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Eikös siinä tukissa ole muovitulpan alla ihan tavis neulaventtiili, josta painamalla pitäisi ruikkia soppaa... Oliko keskellä tukkia, en muista. Mutta löytynee, kun kurkkaat mustan muovin alle.

Kaveri starttaamaan ja itse painamaan neulaventtiiliä. Tosin siellä pitäisi jonkinmoinen paine olla koko ajan, jos takaiskut on ehjät. Ainakin virtojen päällelaiton jälkeen siellä on paine; pumppuhan pyörähtää siinä vaiheessa.

Suojalasit päähän, että näkee sitten vaihtaa sen filtterin :D.

EDIT: Siinä keskellä tukkia mustan muovihatun alla se venttiili on. Kierrä hattu irti, niin se näkyy.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Romelimoo
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Ke Heinä 29, 2015 20:14
Paikkakunta: Hamina

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Romelimoo »

Moi, tietääkö kukaan tuleeko saab 900s 1996 2.0T mittaristossa olevaan turbomittariin paineet vai datat? Mittaristossa on vain valkoinen, keltainen ja punainen asteikko joka kertoo ahdoista? Tarkoitus olisi asentaa ahtopainemittari joten tiedustelisin että saako alkp. mittarilta paineletkun suoraan uuteen ahtopainemittariin?
Kesäauto/harraste NG900S 2.0T 1996
Käyttis/talviauto NG9-3 1.9TTID Aero 2008
TECH2 Haminassa, vikakoodit osaan lukea mutta niiden ymmärrys jää vastapuolelle 😆
0445533079
tiirikkav2
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ti Touko 26, 2015 06:05
Paikkakunta: Askola

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja tiirikkav2 »

^ Itse kysymykseen en osaa vastata, mutta yksi tapa on T-haaroittaa by-passin letku ahtomittarille.
Vastaa Viestiin