Nopeat kysymykset

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
009baas
"Viggen"
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 12:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja 009baas »

tiirikkav2 kirjoitti:^ Itse kysymykseen en osaa vastata, mutta yksi tapa on T-haaroittaa by-passin letku ahtomittarille.


Tai piirtää mittaristoon turboviisarin kohdalle asteikot jollain tussilla, kunhan tietää peruspaineen :lol:
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
nevssons
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Su Touko 04, 2014 12:59
Paikkakunta: Espoo

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja nevssons »

Nopea kysymys: öljypumpun o-renkaan koko? B205E koneeseen.

Ei perkule tahdo löytyä vaikka kuinka hakee :mrgreen:
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2825
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Coltti »

112 oli halkaisija, langan paksuus joko 3 tai 4, ei voi muistaa :)
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
saabi90
"Aero"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2011 19:21
Paikkakunta: Tampere

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja saabi90 »

Kestääkö motonetin kytkinvaijeri yhtä hyvin kuin alkuperäinen?
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7342
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Omakohtaista kokemusta ei oo mutta täällä on tarvikkeita joskus moitittu.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Hook »

Alkuperäinen on automaattisäätöinen. Edellyttää myös että vaijerin korvakko on ehjä raidetangon tunnelissa.

Tarvikkeet manuaalisäädettäviä.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
promagnet
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: To Loka 02, 2014 11:05
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja promagnet »

Mistäs lähtis selvittää kun ng900 (2.0t) automaatti ilmastointi ei oikein pelitä.. Eli esimerkiksi ei sammu ollenkaan vaikka offista painaa vaan jää puhallus silti huutamaan vaikka acc näyttö pimeneekin. Kesällä täytetty ja ei vuotoja löytynyt ja kompura lähtee pyöriin mutta ei kovin kylmää silti puhalla. Ja puhalluksen voimakkuuden säätöönkin reagoi todella vähän.. Sen verta katsottu että acc kalibroitu ja vikakoodeja ei antanut.

Lähetetty minun Nexus 6 laitteesta Tapatalkilla
Saab 900 ng 2.0t 96vm
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13198
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja AZP »

Onkos noissa ng-satkuissa samaa fettiongelmaa puhallussäätimessä kuin OG-kolkeissa?

Tästä siis kyse:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... lit=+Fetti
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11487
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja jus »

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13198
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja AZP »

^eli on. Koko ohjausboksia ei kannata uusia, todennäköisesti se euron fetti on vainaa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Reiska80
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Pe Huhti 13, 2007 16:46
Paikkakunta: Taipalsaari

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Reiska80 »

Matalapaine kolkkiin jossa jcarlsonin etanolisofta pienellä lisävirillä vaihdettiin posahtanut Garret uuteen Garrettiin. Nyt Sidin mukaan tehoja kateissa ja perstuntumallakin tuntuis että ei ehkä ihan yhtä hyvin vedä.

Onko vaan korvien välissä vai voiko näin olla käynyt? Kenties jotain muutakin kilahtanut samalla?

Aamulla töihin tullessa seurailin mReq vs mAir arvoja niin risteyksestä lähtiessä mReq=n.940 vs mAir=n.750...
Reiska
Saab 9-3 2.0t vm.2001
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

On jotain vikaa kun mAir jää vain n. 750 tienoille. Ahtovuoto tai EVAP-vika todennäköisesti. Noin 750mg/C ilmamäärä vastaa 2-litraisessa matalapaineen vakiota 0,4-0,5 bar ahtopainetta. 940mg/C vaatii noin 0,8-0,9 bar.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Reiska80
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Pe Huhti 13, 2007 16:46
Paikkakunta: Taipalsaari

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Reiska80 »

Kiitos pikaisesta vastauksesta. Onko heittää pientä ohjenuoraa mistä ja miten alkais tarkistelee ja tutkailee kumpi vika se on? Vaikka YV:nä jos ei tätä ketjua halua tukkia.
Reiska
Saab 9-3 2.0t vm.2001
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Haulla löytyy ohjeet EVAP:n tulppaukseen josta kannattaa aloittaa. Sen jälkeen ahtovuotoja etsimään, voi olla ihan missä vain. Pikkuletkut imusarjasta, ahtimen imuputken o-rengas jne.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
ttk81
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: To Loka 14, 2010 19:24
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja ttk81 »

Sigun 9-3:ssa on lämpömittari aina pysynyt siinä klo. 9 paikkeilla tai karvan verran alla. Katsoin nyt kuitenkin lämmöt obd:n kautta ja ne näyttäisivät pyörivän siinä 76-80c välillä. Onko lämmöt vähän turhan alhaiset? Termostaatin merkistä/lämmöstä ei ole mitään tietoa.
#7051
Saab 9-3 Vector SS -07 Stage1 BioPower
ex: Saab 9-3 SE 3d 2.0t -99 T5 "Stage3" RE85 (Kuva), Saab 9000 CS 2.0tA -98 Stage3+ (Kuva)
Vastaa Viestiin