Nopeat kysymykset

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
ramba
"Aero"
Viestit: 330
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2015 23:29
Paikkakunta: Kotka

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja ramba »

Oiskohan liian kulunut. Vähän hioo pois tai uusi kytkin.
saabi90
"Aero"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2011 19:21
Paikkakunta: Tampere

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja saabi90 »

Onko motonetissä myytävät kampiakselin asentoanturit kunnollisia? Näyttää olevan aika monenlaisia tarjolla..
miksaaja
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: La Heinä 19, 2014 06:20
Paikkakunta: Virolahti

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja miksaaja »

Nyt katosi saabista vaihteet eli kolmonen ja nelonen ei mene enään päälle ellei todella hitaasti laita jos silloinkaan. Silloin tällöin toimii ja ei kuulu mitään ylimääräisiä ääniä on vain sama kun olisi vapaalla. Voisiko vivustossa olla jotain häikkää? Auto 9-3 2,0t -98
UC
Matalapaineturbo
Viestit: 163
Liittynyt: Ke Loka 06, 2004 00:22
Paikkakunta: Espoo

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja UC »

Tdn siirtotangon lukkoholkki on pettänyt ja lipsauttanut systeemin linkkuun? Holkin ja sen kiristysklemmarin taitaa nähdä tulipellin etupuolelta ylhäältä katsoen. Valoo, säätöö ja testii (da capo) :P - Ei taida auttaa vaihteiston lukittaminen siitä vaihteiston päällä olevasta meisselireiästä, kun ei tiedä mikä pykälä on päällä, vai??
miksaaja
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: La Heinä 19, 2014 06:20
Paikkakunta: Virolahti

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja miksaaja »

Pitääpi huomenissa tutkia asiaa tarkemmin kun ei vielä ole ehtinnyt. Eli tuo lukkoholkki todennäköisimpiä vikoja, josta alkaa vikaa etsimään? Miten sitä sitten "säädetään", hieman ulapalla tuosta asiasta kun ei aikasemmin tarvinnut vastaavaa tehdä?
KKB1
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Pe Touko 24, 2013 13:18
Paikkakunta: Espoo

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja KKB1 »

Terve,

Kaveri osti saksasta 02 vuoden avon. Auto on itseasiassa alunperin jenkeistä. Keskikonsolissa mielenkiintoiset nappulat nuuskijan vieressä. Osaako kukaan sanoa mitä nämä ovat. Mitään niistä ei tapahdu...

http://aijaa.com/S5KChv
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3104
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja V-M »

KKB1 kirjoitti:Terve,

Kaveri osti saksasta 02 vuoden avon. Auto on itseasiassa alunperin jenkeistä. Keskikonsolissa mielenkiintoiset nappulat nuuskijan vieressä. Osaako kukaan sanoa mitä nämä ovat. Mitään niistä ei tapahdu...

http://aijaa.com/S5KChv
Oisko -> https://www.onstar.com/us/en/home.html

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
KKB1
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Pe Touko 24, 2013 13:18
Paikkakunta: Espoo

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja KKB1 »

V-M kirjoitti:
KKB1 kirjoitti:Terve,

Kaveri osti saksasta 02 vuoden avon. Auto on itseasiassa alunperin jenkeistä. Keskikonsolissa mielenkiintoiset nappulat nuuskijan vieressä. Osaako kukaan sanoa mitä nämä ovat. Mitään niistä ei tapahdu...

http://aijaa.com/S5KChv
Oisko -> https://www.onstar.com/us/en/home.html

V-M

No niinpä näkyy olevan. Kiitos!
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13219
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja AZP »

Joo, napeista ei tapahdu heti mitään, mutta todennäköisesti ambulanssit on jo matkalla :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7563
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

9000CD23T kirjoitti:
Onko muut huomanneet että kun pyörät kääntää jompaan kumpaan ääriasentoon, niin tämä kuormittaa moottoria huomattavasti. Sama ongelma toistuu startatessa, ilman että pyöriä ei ole käännetty mihinkään.
Ohjaustehostimen varoventtiili tarkastettu, samalla vaihtui säiliössä olevat litkut oikeaan hydrauliikka öljyyn.
Kuva
Tärinä tyhjäkäynnillä hävisi, ja nyt pyörät käännettynä linkkuun moottori ei enää reagoi tähän, kierrokset eivät
juurikaan tipu ( ennen meinasi välillä sammua ).
Tehostinsäiliön pohja oli jonkun ihmeellisen mustan mönjän peitossa.
Eipä tuossa järjestelmässä taida mitään suodatinta olla.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
nevssons
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Su Touko 04, 2014 12:59
Paikkakunta: Espoo

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja nevssons »

Nyt tarvisi apua muilta viinalla läträäviltä saabisteilta :?

Eli og kolkissa on PApumppu vaihtunut suurempituottoiseen tenua kestävään malliin ja se toimii ihan hyvin. Ainoastaan bensapumpusta lähtevä letku ei tahdo kestää. On kokeiltu erikseen siihen myytävää pätkää(mureni päästä), hiton kallista flexifuel letkua(sama kohtalo) ja tavan pienkoneletkua(ei kestä painetta)

Mikäs siinä muilla on kestänyt?
SeenFinn
"Aero"
Viestit: 439
Liittynyt: Ti Syys 25, 2007 14:41
Paikkakunta: Klaukkala/PK-seutu

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja SeenFinn »

nevssons kirjoitti:Nyt tarvisi apua muilta viinalla läträäviltä saabisteilta :?

Eli og kolkissa on PApumppu vaihtunut suurempituottoiseen tenua kestävään malliin ja se toimii ihan hyvin. Ainoastaan bensapumpusta lähtevä letku ei tahdo kestää. On kokeiltu erikseen siihen myytävää pätkää(mureni päästä), hiton kallista flexifuel letkua(sama kohtalo) ja tavan pienkoneletkua(ei kestä painetta)

Mikäs siinä muilla on kestänyt?
Hyvin on kestäneet upotettavat bensa/re85 letkut, esim. Motonet.
Sinulla voi olla ongelmana klemmarit jolla letku kiinni, huonot teräväreunaiset leikkaavat ja tuhoavat letkuja.
Tech2 Saab & Opel diagnoosit/ohjelmoinnit.
T7 stage/biopower softaukset.
ramba
"Aero"
Viestit: 330
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2015 23:29
Paikkakunta: Kotka

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja ramba »

Tälläinen pikakysymys. Reissussa pärnussa ja tullessa huomasin ettei automaatti ilmastointi muuta enään puhalluksen suuntaa. Puhaltaa vain lasiin ja jaloille.

Kalibroin, ei vikakoodeja. Aikaisemmin haistelija vikissyt nyt ei mitään ääniä tai eloa mistään, vain puhalluksen suunta muuttuu näytössä.

Eipä sinällään reissussa haittaa vaikka sataisikin, puhaltaa sentään lasille. Kotona sitten korjausta mutta mikäs sieltä lauennut? Haistelija, askelmoottori?
sabels
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Ti Elo 04, 2015 21:55
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja sabels »

Ahdot tippuu peruspaineille välillä, mutta taas seuraavassa kiihdytyksessä saattaa ahtaa normaalisti. Alkoi pelleilemään T7 mankun asennuksen jälkeen. Ahtopyyntiä 1.25 ja catbackia lukuunottamatta vakio rauta.(T5 NG900) Mistä kannattaisi alkaa tutkimaan? Mankku oli uusi ja letkut yms on katsottu ja on kunnossa.
900 2.0T DIY Stage 3
9-5 2.0tA
Jonteri
"Ruisku"
Viestit: 137
Liittynyt: Su Syys 07, 2014 18:21

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Jonteri »

nevssons kirjoitti:Nyt tarvisi apua muilta viinalla läträäviltä saabisteilta :?

Eli og kolkissa on PApumppu vaihtunut suurempituottoiseen tenua kestävään malliin ja se toimii ihan hyvin. Ainoastaan bensapumpusta lähtevä letku ei tahdo kestää. On kokeiltu erikseen siihen myytävää pätkää(mureni päästä), hiton kallista flexifuel letkua(sama kohtalo) ja tavan pienkoneletkua(ei kestä painetta)

Mikäs siinä muilla on kestänyt?
Pitäiskö vakioletkujen kestää viinaa ?? Toistaseks ei oo ollu polttoaineen kanssa ongelmia.10tkm/3kk viinalla

Ja osaisko joku neuvoa löysän ja tunnottoman kytkinpolkimen kanssa ? Ilmailtu on tuloksetta, monella eri tavalla kokeiltu. Kytkin pelaa kyllä ihan hyvin ja irrottaa ihan ok, joskus saattaa 1 takuta/pakki rusahtaa. Ei hävitä nestettä.
EX: OG 9-3 t5 -99, NG 9-3 2.0t-03,
OG 9-3 t5 -00
Nykyinen: OG 9-3 Coupe t5 -98
Vastaa Viestiin