Nopeat kysymykset

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
himppu
Matalapaineturbo
Viestit: 180
Liittynyt: La Syys 09, 2006 18:54
Paikkakunta: Kuopio

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja himppu »

Itsellä on kolkissa, joku Motonetin halpisanturi (30€, piti saada auto äkkiä liikenteeseen). Toistaiseksi kestänyt 4-vuotta ja noin 60-70tkm. Mutta eipä noista Motonetin tms. muiden liikkeiden halpis-osista ikinä voi varma olla mitä ne kestää. Alkuperäinen anturi (Bosch?) kesti jotain 10-vuotta ja noin 220tkm.
Cona kirjoitti:En epäile Boschin kestävyyttä, mutta omalla kohdalla mietin, että onko hinnalle katetta max. 5tkm ajoilla kesässä.

Kuulostaa, että voisi olla myös soppa/softaongelma, jos säätö on kesken.

Tonnari88
"Aero"
Viestit: 399
Liittynyt: Pe Helmi 01, 2013 22:07
Paikkakunta: Tampere

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Tonnari88 »

Tonnari88 kirjoitti:Millä ootte T5 lohkossa noi takimmaiset tasapainoakselin laakerit poistaneet? Ei viittis lyödä eteenpäin, kun jäävät sitten lohkoon helisemään. Siellä on näköjään vähän ahtaampaa, kun T7 lohkossa.
Tyhmä vastaa itselleen. Ottamalla pakkasroput veke.
9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"

Cona
"Hölösuu"
Viestit: 1996
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Cona »

himppu kirjoitti:Itsellä on kolkissa, joku Motonetin halpisanturi (30€, piti saada auto äkkiä liikenteeseen). Toistaiseksi kestänyt 4-vuotta ja noin 60-70tkm. Mutta eipä noista Motonetin tms. muiden liikkeiden halpis-osista ikinä voi varma olla mitä ne kestää. Alkuperäinen anturi (Bosch?) kesti jotain 10-vuotta ja noin 220tkm.
Cona kirjoitti:En epäile Boschin kestävyyttä, mutta omalla kohdalla mietin, että onko hinnalle katetta max. 5tkm ajoilla kesässä.
Jep, paketissa luki Bilstein, katotaan miten kestää, hintaero Boschin tekeleeseen oli 50€.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00

Sebardi
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ma Elo 31, 2009 12:00
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Sebardi »

Kuskinpuolen sähköikkunan muisti ei toimi, toimii muuten kylläkin. Mistä kannattaisi etsiä vikaa? Ikkunan napista vai jostain muualta?
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02

Sebardi
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ma Elo 31, 2009 12:00
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Sebardi »

Sebardi kirjoitti:Kuskinpuolen sähköikkunan muisti ei toimi, toimii muuten kylläkin. Mistä kannattaisi etsiä vikaa? Ikkunan napista vai jostain muualta?
-oli katkaisinvika.
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02

Huumejere
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Su Huhti 27, 2014 11:57

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Huumejere »

Terve,

Laturi pitäisi vaihtaa. Onko tässä OG 9-3:ssa 90 vai 140A laturi?..??

Saab 9-3 YS3D, 110kw B205E moottorillahan tämä taitaa olla..

Sammakkomies
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Ke Loka 10, 2018 15:08

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Sammakkomies »

Kuinka kannattava ostos tuollainen 2002 2.0t at 9-3 on? Onko jotain tyyppivikaa/eroa ng 9-3. Ja kuinka monta vaihdetta automaatissa on?

AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9905
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja AZP »

OG:n automaatti on nelivaihteinen. Tyyppiviat selviää parhaiten tuolta malliosioiden FAQ-ketjuista. OG:ssa isoista kokonaisuuksista voi mainita heikkoutena T7-moottori vrt NG:n T8, jossa vähemman fataaleja tyyppivikoja.

Sammakkomies
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Ke Loka 10, 2018 15:08

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Sammakkomies »

Millainen työ 9-3 on vaihtaa soitin?

Jortsu
"Viggen"
Viestit: 528
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 10:41

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Jortsu »

Huumejere kirjoitti:Terve,

Laturi pitäisi vaihtaa. Onko tässä OG 9-3:ssa 90 vai 140A laturi?..??

Saab 9-3 YS3D, 110kw B205E moottorillahan tämä taitaa olla..
Taitaa riippua varustelutasosta ja selviää varmasti vilkaisemalla itse laturia, lukee takakuoressa.
Laturi on hiukan hankalassa paikassa ja lukemisoperaatio saattaa vaatia apuvälineitä, kuten puhelimen kameraa tai tarkastuspeiliä.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja

Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 6952
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Laturista,kuljettajan oppaasta löytyy tieto,jos opas on vielä tallella.
Ja jos ei ole.
viewtopic.php?f=13&t=154310

Lisäkysymys.
Tuossa tulpan A. vieressä oleva kierrereikä täyttyy vaihteisto öljystä,samalla öjy valuu alas ja sotkee auton pohjan kuskinpuolelta.
Mikä funktio noilla kierre reijillä on..?
Taitaa se öljy tulla tuosta kierre reijästä,kun en oikein keksi mistä muualtakaa se sinne pääsee.
Onko muilla ollut samanlaista ongelmaa..?
Kuva
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01
(*=ex) #2060#

Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 6952
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Vika paikallistettu, o-rengas puuttui ja öljynpinta oli ylemmän max merkin yli n.1cm.
Joku torvelo ( allekirjoittanut ) oli täytellyt säiliötä.
Taas käyttäjän opaskirja pelasti.
Kuva
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01
(*=ex) #2060#

RokRoland
Matalapaineturbo
Viestit: 173
Liittynyt: Ti Huhti 01, 2014 22:07

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja RokRoland »

Sammakkomies kirjoitti:Millainen työ 9-3 on vaihtaa soitin?
Soittimen vaihto ei ole kummoinenkaan juttu. Pullauttaa vanhan soittimen pois käyttäen vaikka avattua teräshenkaria ja johtosarjaan pulttaantuu uusi kiinni ihan no problem. Antenni nousee ja laskee automaattisesti vailla huolia.

Sitten ne jos-jutut:

- Jos haluat, ettei jää rumaa reikää 1din-soittimen yläpuolelle, pitää askarrella peitelevy tai löytää jostakin epästandardin kokoinen din-levyinen mutta matalampi laatikko, tai 2din-soittimen tapauksessa pitää poistaa jotakin muutakin kojetaulusta
- Jos haluat vetää ovikaiuttimille (mikäli sellaiset on) uudet johdot, on tiedossa kiva iltapuhde oviläpivientien kanssa (varustelutasosta riippuen erinäisiä kaiutinkaapeleita on valmiina olemassa)
- Jos haluat rattinapit toimimaan, niin adapterisarja on hommattava
- Jos jälkiasennus 6.5" ovikaiuttimia haluat, niin soviterenkaita joutunee askartelemaan

Muistan, että 3-tie etupää ja vahvistimen asennus oli melko tuskainen itselläni, lopulta kuitenkin kannatti. Harjoittelussa meni toki aika kauan, kun ensimmäistä kertaa oli moista tekemässä.

SamuliKristian
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Su Loka 07, 2018 20:38

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja SamuliKristian »

Tarvitseeko og 93 t5 moottoriin tehdä öljypohjan putsaus jos laittaa re85 softan?
Saab 9-3 -99 B204e t5
Ford Mondeo 1.6 Ecoboost 160hv -2014
Ex: Saab Ng900 Talladega stg3 Re85

Avatar
ValPe
"Turbo"
Viestit: 208
Liittynyt: Ti Loka 16, 2012 11:02
Paikkakunta: Nurmes / Mikkeli

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja ValPe »

SamuliKristian kirjoitti:Tarvitseeko og 93 t5 moottoriin tehdä öljypohjan putsaus jos laittaa re85 softan?
Ei ole pakollista, mutta erittäin suotavaa. Aikanaan entisen T5-kolkin muutin etanolille ja öljypohjassa oli bensa-ajoilta reilusti sakka- ynnä muuta karstahilpettä imusihdin kohdalla.
Saab 9³ SC 1.9TiDS A -08
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173

Vastaa Viestiin