Nopeat kysymykset

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
RokRoland
Matalapaineturbo
Viestit: 173
Liittynyt: Ti Huhti 01, 2014 22:07

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja RokRoland »

RokRoland kirjoitti:
To Loka 24, 2019 15:42
Näyttäisi vähän kannentiivistehommilta, oliko missään hyvää ohjetta T7-moottorille ja/tai pitääkö asiassa tiedostaa jotakin poikkeuksellista?

Vaihtelin kannen pultit pari vuotta takaperin kun sitä suositeltiin ja mokomat olivat alennuksessa. Kehtaisiko vetäistä vaihtamatta?
No ei kukaan virkkanut mitään, joten päädyin itse suunnilleen seuraaviin lopputulemiin plaraamalla foorumia:
- Kansi koneistamon kautta jos ei metalliviivainta osaa käyttää, uudet kumit venttiilivarsiin varmaan jees, läppäys olisi poikaa eikä pelkkää hifistelyä
- Tiivisteet venakoppaan kannen lisäksi paikallaan, muita kulutusosia vaihtoon en väkisin tunnistanut
- Nokkaketjun voi vaihtaa samalla melko vähällä vaivalla, riskiksi jää tasapainoakselin ketju, laahurin venakopan kannesta voi vaihtaa samalla (?)
- Imu/pakosarjan irroittaminen ei olisi välttämättä pakollista, paitsi koneistamolle raahatessa varmaankin suositeltavaa

Jos joku voisi luonnehtia sitä, miten lähellä B204-koneen ohje on B205-koneen ohjetta niin olisin varsin onnellinen operaatioon valmistautuessa.

dumbosaabbi
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Ti Loka 21, 2014 21:31

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja dumbosaabbi »

Kuinkas pitkää tavaraa mahtuu og 9-3:sella kuljettamaan? Pitäisi hakea reilu parimetristä lautaa ja niiden mahtua mieluiten etupenkkien taakse jäävälle alueelle, ettei tarvitsisi vaihteita hämmentäessä siirrellä koko puutavaranippua. En pääse itse mittailemaan.

AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9995
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja AZP »

Ei taida yli parimetristä saada kyytiin ilman takaluukun jättämistä auki, jollei suostu ottamaan lautaa jostain välistä etupenkin puolelle. Muistaakseni jotain vajaa kolmemetristä listaa kuljetin OG:ssa takaluukku kiinni, mutta lista oli sitten takaluukun nurkasta tuulilasin vastakkaiseen alanurkkaan käyräksi pingotettuna.

TLinden
Matalapaineturbo
Viestit: 157
Liittynyt: La Heinä 19, 2014 08:49

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja TLinden »

OG 9-3:n kytkinremontti.... Mahtuuko vaihdelaatikon pudottamaan jotenkin pois apurunkoa irroittamatta? Ja kuinka suuritöinen homma muutenkin? Onnistuuko ns. ajoliuskanosturin kanssa, vai meneekö homma liian ahtaaksi? Pilarinosturi olisi parempi, mutta kun sellaista ei ole itsellä käytössä.

palauril
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: Pe Helmi 20, 2015 08:44
Paikkakunta: Liminka

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja palauril »

Ei mahdu laatikko alas apurunkoa irroittamatta. Homma onnistuu hallitunkin ja pukkien kera, mutta eihän tuo mikään mukava homma ole äheltää. Hommana sellaista perus "pultteja irti"-rappaamista, johon saa kyllä varata pari päivää ensikertalaiselle. Lisäksi moottori täytyy tukea ylhäältä, koska ei jää kuin yhden korvakon varaan.
OG 9-3 BP St3
OG 9-3 Viggen

Northern_Cruiser
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Ti Elo 23, 2011 13:48
Paikkakunta: Oulu

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Northern_Cruiser »

-02 T7 kolkin ajovalojen pyyhkijöiden moottorit, miten poistetaan autosta? Tai pikemminkin, riittääkö liittimien irroitus vai alkaako antamaan vikakoodia?
Saab 9-3 2.0t "Jubilee"
Ex: Saab 9-5 2.3T Vector, Stage1
Ex: Saab 900

Jonenii
"Hirsch"
Viestit: 748
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2009 19:00
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Jonenii »

ota pyyhkijänvarret irti jos pysähtyvät väärään paikkaan.
Ei tule vikakoodeja kyseisestä operaatiosta.
900 -88
9-3 Cab -00 RE85
9-3 TTID SC -10

Northern_Cruiser
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Ti Elo 23, 2011 13:48
Paikkakunta: Oulu

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Northern_Cruiser »

Jonenii kirjoitti:
Ke Marras 06, 2019 22:43
ota pyyhkijänvarret irti jos pysähtyvät väärään paikkaan.
Ei tule vikakoodeja kyseisestä operaatiosta.
On otettu jo aikoja sitten. Nyt olisi mahdollisuus repiä moottorit tankoineen pois kun keula on purettuna, jos vaan saa tehtyä sen niin, ettei tule herjoja. Jos ei onnistu, niin katkaisen tangot.
Saab 9-3 2.0t "Jubilee"
Ex: Saab 9-5 2.3T Vector, Stage1
Ex: Saab 900

ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9158
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Onko suosituksia apukäynnistimistä (tai starttiboostereitako ovat)? Siis millainen olisi ok, siis hintaluokassa alle 100e, ja paljonko siinä pitäisi olla ampeereja ja ampeeritunteja? Mitään laitteeseen integroituja lamppuja tai ilmakompressoreita en tarvitse.
Vaimon kolkissa jokin piiri syö virtaa turhan paljon, ja nyt ensiavuksi olisi hankittava jonkinlainen starttiboosteri.
Jos alle 100e:n laitteet ovat ihan pilipalilaitteita, niin saako alle 200e:n sijoituksella kunnollisen?
Saab 9-3SC TTiD -08
Ducato Maxi -98

Jonenii
"Hirsch"
Viestit: 748
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2009 19:00
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Jonenii »

Northern_Cruiser kirjoitti:
To Marras 07, 2019 00:26
Jonenii kirjoitti:
Ke Marras 06, 2019 22:43
ota pyyhkijänvarret irti jos pysähtyvät väärään paikkaan.
Ei tule vikakoodeja kyseisestä operaatiosta.
On otettu jo aikoja sitten. Nyt olisi mahdollisuus repiä moottorit tankoineen pois kun keula on purettuna, jos vaan saa tehtyä sen niin, ettei tule herjoja. Jos ei onnistu, niin katkaisen tangot.
Ilmaisin itseni huonosti. Ei tule vikakoodeja jos poistaa moottorit kokonaan.
900 -88
9-3 Cab -00 RE85
9-3 TTID SC -10

Northern_Cruiser
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Ti Elo 23, 2011 13:48
Paikkakunta: Oulu

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Northern_Cruiser »

Jonenii kirjoitti:
To Marras 07, 2019 17:35
Northern_Cruiser kirjoitti:
To Marras 07, 2019 00:26
Jonenii kirjoitti:
Ke Marras 06, 2019 22:43
ota pyyhkijänvarret irti jos pysähtyvät väärään paikkaan.
Ei tule vikakoodeja kyseisestä operaatiosta.
On otettu jo aikoja sitten. Nyt olisi mahdollisuus repiä moottorit tankoineen pois kun keula on purettuna, jos vaan saa tehtyä sen niin, ettei tule herjoja. Jos ei onnistu, niin katkaisen tangot.
Ilmaisin itseni huonosti. Ei tule vikakoodeja jos poistaa moottorit kokonaan.
Aivan. Pitänee sitten poistaa ja teipata liitinten päät.
Saab 9-3 2.0t "Jubilee"
Ex: Saab 9-5 2.3T Vector, Stage1
Ex: Saab 900

Northern_Cruiser
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Ti Elo 23, 2011 13:48
Paikkakunta: Oulu

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Northern_Cruiser »

Hyvin rokkaa ilman pyyhkijän moottoreita. :D

Miten tarpeelliseksi koette T7 koneen ohjelmoinnin, kun vakio Garret on vaihdettu TD04:n? Open Sid autossa on, eli mitä sivua siitä kannattaa seurata, jos (kun) pelkotilat puskee päälle? :lol:
Saab 9-3 2.0t "Jubilee"
Ex: Saab 9-5 2.3T Vector, Stage1
Ex: Saab 900

Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 6971
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Omaan kolkkiin vaihdettiin mitsu tuhoutuneen garretin tilalle ( garretteja on vaihdettu tähän autoon jo kaksi n.100tkm välein ).
No meno tuntui tuolla mitsulla melko kummalliselta garretin "säädöillä", joten uusi softa sisään.
En tiedä oliko tuo garretti jo niin väljä, että tämän softauksen jälkeen tuntuu niinkuin paukkuja olisi tullut enemmän.
Ja garretin softalla tuo mitsu taitaa herätä myöhemmin,ainakin siltä se tuntui.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01
(*=ex) #2060#

Northern_Cruiser
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Ti Elo 23, 2011 13:48
Paikkakunta: Oulu

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Northern_Cruiser »

Softaus varmaan on sitten edessä. Auto näköjään saa ilmaa ~tuplat enemmän kuin on tarve, seuraavaksi ilmamassamittari vaihtoon?
Saab 9-3 2.0t "Jubilee"
Ex: Saab 9-5 2.3T Vector, Stage1
Ex: Saab 900

AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9995
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja AZP »

Itse ajoin pari vuotta Garretille tehdyllä stage 1 -softalla Mitsuun (siis ahtimeen, ei autoon :mrgreen: ) vaihtamisen jälkeen. En huomannut mitään ihmeellistä normiajossa. Silloin kyselin foorumilta onko tarvetta softata, ja vastaus oli että ei välttämätöntä.

Vastaa Viestiin