Jaa, no täytyy vielä tarkistaa mikä se haljennut letku oli. Myyjä aikoinaan puhui alavesiletkusta, mutta mielestäni haljennut letku meni kuskin puolelle syyläriin.Jortsu kirjoitti: ↑Pe Huhti 17, 2020 15:49Tuo on alavesiletku, joka menee vesipumpulta syylärille. Sehän on apukuskin puolella alhaalla.vilhosyvis kirjoitti: ↑Pe Huhti 17, 2020 15:41Kiitos. Onhan toi nyt se joka on siellä kuskin puolella syylärin alakulmassa? Letkun muoto ei näytä tutulta, mutta voi olla, että mielessäni on og 900 letku..?Jortsu kirjoitti: ↑Pe Huhti 17, 2020 15:34
Alkuperäinen ei näytä maksavan hirveitä:
https://webshop-fi.saabparts.com/900-9- ... tor-hose-3
Speedpartsillakin näyttäisi olevan:
https://shop.speedparts.se/en/prod/saab ... 13872.html
Siitä on ilmeisesti kahta eri versiota, vanhemmassa on vähemmän mutkia ja uudemmassa hiukan enemmän, jotta letku väistää cross flow IC:n letkua.
Linkin kuvassa numero 9:
https://webautocats.com/imgs/epc/gm/foxpro/4508.png
Kuva otettu tuolta:
https://webautocats.com/epc/saab/sbc/02-29726/1090/
Nopeat kysymykset
- vilhosyvis
- "Viggen"
- Viestit: 620
- Liittynyt: La Maalis 17, 2018 19:17
- Paikkakunta: Tapiola, Espoo
- Viesti:
Re: Nopeat kysymykset
Nykyiset:
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
- vilhosyvis
- "Viggen"
- Viestit: 620
- Liittynyt: La Maalis 17, 2018 19:17
- Paikkakunta: Tapiola, Espoo
- Viesti:
Re: Nopeat kysymykset
Onko og 9-3 (matalapaineturbo) alavesiletkun putkenkiristin helpossa paikassa, kun olisin tyhjentämässä jäähdytysjärjestelmää? Pitääkö varautua purkamaan jotain tieltä, tms? Ainakin og satkussa se on ihan helpossa paikassa, kun konehuone on niin väljä, mutta og 9-3 pelkään vähän että on vittumaisessa paikassa..
Nykyiset:
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
Re: Nopeat kysymykset
On ahtaassa välissä. Vaijerilliset klemmarityökalut on melkein välttämättömät. Toisessa reunassa on tyhjennyshana, siitä helpompi laskea. Muistaakseni pitkällä 13mm hylsyllä aukeaa.
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Tech 2 china
- vilhosyvis
- "Viggen"
- Viestit: 620
- Liittynyt: La Maalis 17, 2018 19:17
- Paikkakunta: Tapiola, Espoo
- Viesti:
Re: Nopeat kysymykset
Lähinnä sitä kuumottelen, että jos se tyhjennysproppu hajoaa avatessa..
Nykyiset:
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
Re: Nopeat kysymykset
On niitä proppuja hajonnut ja ei tainnut olla ostettavissa erikseen...
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Nopeat kysymykset
Tarve bensatankin korkille! 9-3 -99 se
Re: Nopeat kysymykset
Omaan talvikulkineeseen (og9-3) laitoin tuollaisen:
https://www.puuilo.fi/epages/puuilo.sf/ ... tID=279622
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
-
- "Ruisku"
- Viestit: 106
- Liittynyt: To Loka 01, 2015 15:10
Re: Nopeat kysymykset
Jos 9-3 t5 turbon vakio flektin tilalle asentaa tuollaisen jälkiasenteisen flektin, niin onko silloin käytössä vain tuo low speed vai high speed? Vakiossa kai joku vastussyteemi vai miten oli toteutettu?
Re: Nopeat kysymykset
Mikä olisi suositeltu öljy Saabbien AT-laatikoihin? Autot: ng900 avo vm. -96 ja NG 9-3 Aero vm. -03 5v. laatikolla. Molempia autoja softaltaan piristetty, jos vaikuttaa suositeltuun öljyyn.
Mobil ATF320 ja Mobil ATF3309 olen googlaillut. Jälkimmäinen vähän suolaisempi
Saa myös linkata hyvän youtube tutoriaalin
Kiitos tipseistä!
Mobil ATF320 ja Mobil ATF3309 olen googlaillut. Jälkimmäinen vähän suolaisempi
Saa myös linkata hyvän youtube tutoriaalin
Kiitos tipseistä!
- eegas
- "Hölösuu"
- Viestit: 1081
- Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 13:10
- Paikkakunta: Kauhava / Lapua / Liperi
Re: Nopeat kysymykset
https://www.lakkapaa.com/maatalous-ja-k ... en/ATFM20/
Itse laitoin tuollaista Aeroon.
Itse laitoin tuollaista Aeroon.
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
- vilhosyvis
- "Viggen"
- Viestit: 620
- Liittynyt: La Maalis 17, 2018 19:17
- Paikkakunta: Tapiola, Espoo
- Viesti:
Re: Nopeat kysymykset
Mistä tiedän kumpi ilmausruuvi menee minun vm. 2000 og 9-3:een?
Ja myöskin mietin tässä, että kun vaihdoin taakse vasemmalle jarrusatulan, niin mitkä kaikki jarrut pitäisi nyt ilmata? Luin, että yhden jarrupiirin kaikki/molemmat jarrut pitäisi ilmata samalla, eli onko se nyt molemmat takaa vai molemmat vasemmalta? Vai riittääkö peräti vain takavasemman ilmaus? En tarkalleen tunne miten noi jarruputket ja muut menee, mutta ymmärrän kyllä ilmauksen perusidean.
Ja myöskin mietin tässä, että kun vaihdoin taakse vasemmalle jarrusatulan, niin mitkä kaikki jarrut pitäisi nyt ilmata? Luin, että yhden jarrupiirin kaikki/molemmat jarrut pitäisi ilmata samalla, eli onko se nyt molemmat takaa vai molemmat vasemmalta? Vai riittääkö peräti vain takavasemman ilmaus? En tarkalleen tunne miten noi jarruputket ja muut menee, mutta ymmärrän kyllä ilmauksen perusidean.
Nykyiset:
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
- eegas
- "Hölösuu"
- Viestit: 1081
- Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 13:10
- Paikkakunta: Kauhava / Lapua / Liperi
Re: Nopeat kysymykset
Minusta riittää kun vain vasemmalta, jos nestesäiliö ei päässyt tyhjäksi. Eipä tuo haittaa vaikka ilmaa kaikistakin, tuleehan vaihdettua jarrunesteet. Ilmausruuviin en osaa sanoa kumpi käy
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
- vilhosyvis
- "Viggen"
- Viestit: 620
- Liittynyt: La Maalis 17, 2018 19:17
- Paikkakunta: Tapiola, Espoo
- Viesti:
Re: Nopeat kysymykset
Molemmat vasemmalta siis? Ja juu, nestesäiliöön kyllä jäi vielä nestettä n. MIN-merkin kohdalle. Lisäsin kyllä nestettä lähes MAX-merkkiin (säiliöstä vaikea hahmottaa missä kohdassa nesteen pinta).
Oikeastaan pitäisi vaan saada ilmattua siten, että jarrut toimivat, jotta voin ajaa auton kotiin mökiltä n. 70km. Mökillä ei sähköä eikä kovaa pohjaa, minkä päällä huolettomasti nostella autoa niin ei viitsisi hirveästi siellä ropata. Ja motonetit ja muut on paljon lähempänä kotia.
Ja nuo ilmausruuvit on niin halpoja, että ostan varmaan vaan suoraan molemmat ja testaan kumpi sopii. Palautan sitten väärän jos siihen nyt ei tulee mitään pysyviä jälkiä.
Nykyiset:
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
Re: Nopeat kysymykset
Piirit on ristikkäisiin pyöriin, eli takavasen ja etuoikea on samassa piirissä. Ihan hyvä olisi varmuudeksi ilmata siis nuo molemmat, mutta suositeltavaa voisi olla vaihtaa nesteet molempiin piireihin, eli kaikki pyörät, ellei ole tiedossa koska nesteet on vaihdettu.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
- eegas
- "Hölösuu"
- Viestit: 1081
- Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 13:10
- Paikkakunta: Kauhava / Lapua / Liperi
Re: Nopeat kysymykset
Niin kuin AZP ilmaisi, ovat ristissä, minä ilmoitin vähän vajavaisesti, eli tarkoitin taka vasemmalta, eli mihin vaihdoit satulan, kyllä tuo pitäisi kotiin asti toimia.
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056