Nopeat kysymykset
Re: Nopeat kysymykset
nopea korjaus::::aina niissä ilmaa on, tekevät nopeammin kuin ohjeaika on, mutta asiakkalle siitä ei etua anneta.
parasta on aina pestä moottorin alusta itse ennen katsaria, siis jos öljyjäämiä näkyy.
tapauksessasi pesisin sen vaan hyvin painepesurilla ( mä käytän Kärcherin erityistä suorakulmanokkaista suutinputkea, jolla suht hyvin pääsee kohdistamaan) ja menisin uudelleen katsarille. jos kysyy vielä jotain, niin sanoisin:: juu, jonkun tiivisteen sinne vaihtoivat.
parasta on aina pestä moottorin alusta itse ennen katsaria, siis jos öljyjäämiä näkyy.
tapauksessasi pesisin sen vaan hyvin painepesurilla ( mä käytän Kärcherin erityistä suorakulmanokkaista suutinputkea, jolla suht hyvin pääsee kohdistamaan) ja menisin uudelleen katsarille. jos kysyy vielä jotain, niin sanoisin:: juu, jonkun tiivisteen sinne vaihtoivat.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
- vilhosyvis
- "Viggen"
- Viestit: 620
- Liittynyt: La Maalis 17, 2018 19:17
- Paikkakunta: Tapiola, Espoo
- Viesti:
Re: Nopeat kysymykset
Mulla ei puhalla yhtään kylmää
Nykyiset:
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
Re: Nopeat kysymykset
Millainen homma on vaihtaa kampiakselilta apulaitteiden puoleisen pään stefa? Vesipumppuremontti on joka tapauksessa tulossa, niin meneekö siinä samoilla aukomisilla vai onko joku kymmenen tunnin lisätyö päälle?
nyt: 9-5 Linear Wagon A 2.3t -03
exät: 900 S 2.3i -94, 9-3 SE 2.0t LPT -00
exät: 900 S 2.3i -94, 9-3 SE 2.0t LPT -00
Re: Nopeat kysymykset
Riippuu tekijästä. Ei kait tuo mikään älytön lisätyö ole.
Laita paikkakunta tietoihin niin löytyy ehkä apuja osaavien foorumilaisten toimesta. Siis jos sellaista kaipaa.
Laita paikkakunta tietoihin niin löytyy ehkä apuja osaavien foorumilaisten toimesta. Siis jos sellaista kaipaa.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Nopeat kysymykset
Neurettavan helppoa ! Kampuran hihnapyörä pois , öljypumpun kansi pois ja siinähän se möllöttää kannessa jonkan juuri irroitit. Stefa pois ja uusi sisään Ainoa suuri haaste on sen kampuran pultin kanssa taistelu jos ei ole pulttipyssyä. Toki siihenkin on konsteja netti pullollaan
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7537
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Nopeat kysymykset
Oliko siinä kannessa myös o-rengas, se kannattaa myös uusia samalla.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Nopeat kysymykset
Kiitos! Pyssy löytyy niin eipä kuulosta kummoiselta.Kaide kirjoitti: ↑Ma Kesä 15, 2020 19:53Neurettavan helppoa ! Kampuran hihnapyörä pois , öljypumpun kansi pois ja siinähän se möllöttää kannessa jonkan juuri irroitit. Stefa pois ja uusi sisään Ainoa suuri haaste on sen kampuran pultin kanssa taistelu jos ei ole pulttipyssyä. Toki siihenkin on konsteja netti pullollaan
Tämmönen vissiin? https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/279630/1000748
nyt: 9-5 Linear Wagon A 2.3t -03
exät: 900 S 2.3i -94, 9-3 SE 2.0t LPT -00
exät: 900 S 2.3i -94, 9-3 SE 2.0t LPT -00
Re: Nopeat kysymykset
Tuo kampuran stefan vaihtohan tipututtaa laatikon pois. Siihen nähden hinta on "merkkarikohdallaan". Vähän riippuen kilometreistä, vaihtaisin samalla kytkinhilppeetkin, kun on tuossa työssä jo purettuna irti. Eli sen lisätyö pitäisi olla tasan 0.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Nopeat kysymykset
Etustefasta kyse eli apulaitepuolen päästä, takastefa on tuolla lootan päässä.
nyt: 9-5 Linear Wagon A 2.3t -03
exät: 900 S 2.3i -94, 9-3 SE 2.0t LPT -00
exät: 900 S 2.3i -94, 9-3 SE 2.0t LPT -00
Re: Nopeat kysymykset
Etustefa vaihtuu puolessa tunnissa , takastefa päivässä Onhan siinä " pieni" erodamaskos kirjoitti: ↑Pe Kesä 19, 2020 15:43Etustefasta kyse eli apulaitepuolen päästä, takastefa on tuolla lootan päässä.
Re: Nopeat kysymykset
Sulla etustefa, mlehdolla takastefa. Hämäävästi osunut melko samaan aikaan kysymykset molemmista stefoista.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Nopeat kysymykset
Tämmönen uussaabistin kysymys, että miten tän kuvan kaltaiset liittimet kuuluu irrottaa ehjänä? OG93 rupes kiukuttelemaan (tyhjäkäynnillä röpöttää ja selkeä suhina konehuoneessa ja yli 2300 kierroksilla toimii välttävästi) ja sidistä sain fcod 4465, mikä vaikutti googlailulla olevan volvon lambda-valoa vastaava yleisvikakoodi. Aattelin alkaa sillä, että napataan immun piuha irti ja katotaan vaikutus. Nyt se piuha vaan pitäs saada irti
Sit toinen, että onko esim tota sytkäkassua mahdollista testata yleismittarilla? Tai onko ylipäätään esim vastusarvoja antureille ym listattu jossain?
Sit toinen, että onko esim tota sytkäkassua mahdollista testata yleismittarilla? Tai onko ylipäätään esim vastusarvoja antureille ym listattu jossain?
Re: Nopeat kysymykset
Toi liitin aukeaa niin että tuota punaista osaa vedetään reilusti ulospäin. Sitä saa kammeta auki normaalisti jollain talttapää ruuvarilla varovasti. Sytkäkassua ei voi mitata ehjäksi. Helpoin on kokeilla toimivaksi tiedetyllä kasetilla. Ja huom vain alkuperäisiä SEMin valmistamia kasetteja sit ostaen.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Nopeat kysymykset
Tais olla vielä niin, että se liitin lähtee liukumaan auki sitä mukaa kun sitä punaista lukituksen "kantta" kampeaa auki. Eli jos kansi tuntuu olevan tiukassa, nousemista voi auttaa koittamalla kammeta samalla liitintä auki. Ovat kuitenkin pakko-ohjauksessa toisiinsa nähden, eli molempien pitää liikkua samassa tahdissa jotta aukeaa särkymättä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Nopeat kysymykset
Suhinasta päätellen autossa on alipainevuoto.jpajula kirjoitti: ↑La Kesä 20, 2020 22:30Tämmönen uussaabistin kysymys, että miten tän kuvan kaltaiset liittimet kuuluu irrottaa ehjänä? OG93 rupes kiukuttelemaan (tyhjäkäynnillä röpöttää ja selkeä suhina konehuoneessa ja yli 2300 kierroksilla toimii välttävästi) ja sidistä sain fcod 4465, mikä vaikutti googlailulla olevan volvon lambda-valoa vastaava yleisvikakoodi. Aattelin alkaa sillä, että napataan immun piuha irti ja katotaan vaikutus. Nyt se piuha vaan pitäs saada irti
Sit toinen, että onko esim tota sytkäkassua mahdollista testata yleismittarilla? Tai onko ylipäätään esim vastusarvoja antureille ym listattu jossain?