Nopeat kysymykset

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2272
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja stara »

nopea korjaus::::aina niissä ilmaa on, tekevät nopeammin kuin ohjeaika on, mutta asiakkalle siitä ei etua anneta.
parasta on aina pestä moottorin alusta itse ennen katsaria, siis jos öljyjäämiä näkyy.
tapauksessasi pesisin sen vaan hyvin painepesurilla ( mä käytän Kärcherin erityistä suorakulmanokkaista suutinputkea, jolla suht hyvin pääsee kohdistamaan) ja menisin uudelleen katsarille. jos kysyy vielä jotain, niin sanoisin:: juu, jonkun tiivisteen sinne vaihtoivat.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Avatar
vilhosyvis
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: La Maalis 17, 2018 19:17
Paikkakunta: Tapiola, Espoo
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja vilhosyvis »

SS kirjoitti:
Su Kesä 14, 2020 16:15
Tampereella merkkihuollossa peräti 59€ jos vajausta alle 200g. Ei sinne 800g tartte lisätä jos ei ole ihan tyhjä.
Mulla ei puhalla yhtään kylmää
Nykyiset:
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
damaskos
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: Su Maalis 01, 2020 21:45

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja damaskos »

Millainen homma on vaihtaa kampiakselilta apulaitteiden puoleisen pään stefa? Vesipumppuremontti on joka tapauksessa tulossa, niin meneekö siinä samoilla aukomisilla vai onko joku kymmenen tunnin lisätyö päälle?
nyt: 9-5 Linear Wagon A 2.3t -03
exät: 900 S 2.3i -94, 9-3 SE 2.0t LPT -00
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2836
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Cona »

Riippuu tekijästä. :lol: Ei kait tuo mikään älytön lisätyö ole.

Laita paikkakunta tietoihin niin löytyy ehkä apuja osaavien foorumilaisten toimesta. Siis jos sellaista kaipaa.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Kaide »

damaskos kirjoitti:
Ma Kesä 15, 2020 14:30
Millainen homma on vaihtaa kampiakselilta apulaitteiden puoleisen pään stefa? Vesipumppuremontti on joka tapauksessa tulossa, niin meneekö siinä samoilla aukomisilla vai onko joku kymmenen tunnin lisätyö päälle?
Neurettavan helppoa ! Kampuran hihnapyörä pois , öljypumpun kansi pois ja siinähän se möllöttää kannessa jonkan juuri irroitit. Stefa pois ja uusi sisään :-) Ainoa suuri haaste on sen kampuran pultin kanssa taistelu jos ei ole pulttipyssyä. Toki siihenkin on konsteja netti pullollaan
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7537
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Oliko siinä kannessa myös o-rengas, se kannattaa myös uusia samalla.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
damaskos
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: Su Maalis 01, 2020 21:45

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja damaskos »

Kaide kirjoitti:
Ma Kesä 15, 2020 19:53
damaskos kirjoitti:
Ma Kesä 15, 2020 14:30
Millainen homma on vaihtaa kampiakselilta apulaitteiden puoleisen pään stefa? Vesipumppuremontti on joka tapauksessa tulossa, niin meneekö siinä samoilla aukomisilla vai onko joku kymmenen tunnin lisätyö päälle?
Neurettavan helppoa ! Kampuran hihnapyörä pois , öljypumpun kansi pois ja siinähän se möllöttää kannessa jonkan juuri irroitit. Stefa pois ja uusi sisään :-) Ainoa suuri haaste on sen kampuran pultin kanssa taistelu jos ei ole pulttipyssyä. Toki siihenkin on konsteja netti pullollaan
Kiitos! Pyssy löytyy niin eipä kuulosta kummoiselta.
9000CD23T kirjoitti:
Ti Kesä 16, 2020 06:30
Oliko siinä kannessa myös o-rengas, se kannattaa myös uusia samalla.
Tämmönen vissiin? https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/279630/1000748
nyt: 9-5 Linear Wagon A 2.3t -03
exät: 900 S 2.3i -94, 9-3 SE 2.0t LPT -00
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2132
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja anv »

mlehto kirjoitti:
Su Kesä 14, 2020 19:51
---
2) Kampiakselin taka stefa vuotaa, vaihto tiivisteineen 1500e.

Itsellä ei ole kokemusta vaihdosta ja tieto aika vähäistä asiasta, niin kysyn, että onko tuo kampiakselin stefan vaihto todella noin kallis homma, vai onko tuossa ilmaa välissä?
Tuo kampuran stefan vaihtohan tipututtaa laatikon pois. Siihen nähden hinta on "merkkarikohdallaan". Vähän riippuen kilometreistä, vaihtaisin samalla kytkinhilppeetkin, kun on tuossa työssä jo purettuna irti. Eli sen lisätyö pitäisi olla tasan 0.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
damaskos
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: Su Maalis 01, 2020 21:45

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja damaskos »

anv kirjoitti:
Pe Kesä 19, 2020 15:10
mlehto kirjoitti:
Su Kesä 14, 2020 19:51
---
2) Kampiakselin taka stefa vuotaa, vaihto tiivisteineen 1500e.

Itsellä ei ole kokemusta vaihdosta ja tieto aika vähäistä asiasta, niin kysyn, että onko tuo kampiakselin stefan vaihto todella noin kallis homma, vai onko tuossa ilmaa välissä?
Tuo kampuran stefan vaihtohan tipututtaa laatikon pois. Siihen nähden hinta on "merkkarikohdallaan". Vähän riippuen kilometreistä, vaihtaisin samalla kytkinhilppeetkin, kun on tuossa työssä jo purettuna irti. Eli sen lisätyö pitäisi olla tasan 0.
Etustefasta kyse eli apulaitepuolen päästä, takastefa on tuolla lootan päässä.
nyt: 9-5 Linear Wagon A 2.3t -03
exät: 900 S 2.3i -94, 9-3 SE 2.0t LPT -00
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Kaide »

damaskos kirjoitti:
Pe Kesä 19, 2020 15:43
anv kirjoitti:
Pe Kesä 19, 2020 15:10
mlehto kirjoitti:
Su Kesä 14, 2020 19:51
---
2) Kampiakselin taka stefa vuotaa, vaihto tiivisteineen 1500e.

Itsellä ei ole kokemusta vaihdosta ja tieto aika vähäistä asiasta, niin kysyn, että onko tuo kampiakselin stefan vaihto todella noin kallis homma, vai onko tuossa ilmaa välissä?
Tuo kampuran stefan vaihtohan tipututtaa laatikon pois. Siihen nähden hinta on "merkkarikohdallaan". Vähän riippuen kilometreistä, vaihtaisin samalla kytkinhilppeetkin, kun on tuossa työssä jo purettuna irti. Eli sen lisätyö pitäisi olla tasan 0.
Etustefasta kyse eli apulaitepuolen päästä, takastefa on tuolla lootan päässä.
Etustefa vaihtuu puolessa tunnissa , takastefa päivässä :-) Onhan siinä " pieni" ero
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja aero »

damaskos kirjoitti:
Pe Kesä 19, 2020 15:43
Etustefasta kyse eli apulaitepuolen päästä, takastefa on tuolla lootan päässä.
Sulla etustefa, mlehdolla takastefa. Hämäävästi osunut melko samaan aikaan kysymykset molemmista stefoista.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
jpajula
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Pe Touko 25, 2018 18:30

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja jpajula »

Tämmönen uussaabistin kysymys, että miten tän kuvan kaltaiset liittimet kuuluu irrottaa ehjänä? OG93 rupes kiukuttelemaan (tyhjäkäynnillä röpöttää ja selkeä suhina konehuoneessa ja yli 2300 kierroksilla toimii välttävästi) ja sidistä sain fcod 4465, mikä vaikutti googlailulla olevan volvon lambda-valoa vastaava yleisvikakoodi. Aattelin alkaa sillä, että napataan immun piuha irti ja katotaan vaikutus. Nyt se piuha vaan pitäs saada irti 🙂
Sit toinen, että onko esim tota sytkäkassua mahdollista testata yleismittarilla? Tai onko ylipäätään esim vastusarvoja antureille ym listattu jossain?
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5616
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja tturku »

Toi liitin aukeaa niin että tuota punaista osaa vedetään reilusti ulospäin. Sitä saa kammeta auki normaalisti jollain talttapää ruuvarilla varovasti. Sytkäkassua ei voi mitata ehjäksi. Helpoin on kokeilla toimivaksi tiedetyllä kasetilla. Ja huom vain alkuperäisiä SEMin valmistamia kasetteja sit ostaen.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja AZP »

Tais olla vielä niin, että se liitin lähtee liukumaan auki sitä mukaa kun sitä punaista lukituksen "kantta" kampeaa auki. Eli jos kansi tuntuu olevan tiukassa, nousemista voi auttaa koittamalla kammeta samalla liitintä auki. Ovat kuitenkin pakko-ohjauksessa toisiinsa nähden, eli molempien pitää liikkua samassa tahdissa jotta aukeaa särkymättä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5169
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Risto »

jpajula kirjoitti:
La Kesä 20, 2020 22:30
Tämmönen uussaabistin kysymys, että miten tän kuvan kaltaiset liittimet kuuluu irrottaa ehjänä? OG93 rupes kiukuttelemaan (tyhjäkäynnillä röpöttää ja selkeä suhina konehuoneessa ja yli 2300 kierroksilla toimii välttävästi) ja sidistä sain fcod 4465, mikä vaikutti googlailulla olevan volvon lambda-valoa vastaava yleisvikakoodi. Aattelin alkaa sillä, että napataan immun piuha irti ja katotaan vaikutus. Nyt se piuha vaan pitäs saada irti 🙂
Sit toinen, että onko esim tota sytkäkassua mahdollista testata yleismittarilla? Tai onko ylipäätään esim vastusarvoja antureille ym listattu jossain?
Suhinasta päätellen autossa on alipainevuoto.
Vastaa Viestiin