Nopeat kysymykset

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4567
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Onko MaLossilla automaatti- vai manuaaliaski ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja nugge »

vesa67 kirjoitti:Onko MaLossilla automaatti- vai manuaaliaski ?
automaatti
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Sori joo, luin huolimattomasti. Ei kampuran asentoanturi vaikuta tuossa tapauksessa.
MaLossi
"Tuplakaasari"
Viestit: 51
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2011 13:02
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja MaLossi »

Joo, jos tuo nyt toistuu (toivottavasti ei), niin varmaan voisi startin laittaa vaihtoon tässä kun kuitenkin on muutakin remonttia tulossa lähiaikoina :roll:
Saab 9-3 Aero -01
Ford Escort Cabriolet -92
Ex:
Ford Escort CLX -91
Volvo 440 GL -91
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Ennen startin vaihtoa kannattaa kuitenkin tarkistaa vaihdekepin asentotunnistimen toiminta ja johdotus liitoksineen, niissä voi tapahtua lämpöelämisen myötä katkoksia etenkin hapetuttuaan.

nugge kirjoitti:
vesa67 kirjoitti:Onko MaLossilla automaatti- vai manuaaliaski ?
automaatti
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja nugge »

Itellä kun ei ole noista automaateista kokemusta niin en oikee voi niitten "tyyppi"vioista sanoa :P
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4567
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Automaatteissa on sellainen lisäharmi joka tuntuu kanssa toistuvan että vaihteiston asentoanturi ei anna aina oikeaa tietoa (laatikon päällä, likaantuu tjsp) ja käynnistyksensallimisprotokolla ei anna pyörittää starttia koska luulee vaihteiston asennon olevan jotain muuta kuin P tai N.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Psycho_JaRzA
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Ma Tammi 30, 2012 20:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Psycho_JaRzA »

Mistäs voisi johtua, että auto ei kierrä täydellä kaasulla yli 4000rpm vaihde päällä(veto loppuu kesken ja hetki pitää odottaa, että jaksaa vetää seuraavalla vaihteella) ja bensan haju tulee sisään? Rupesi tekemään tätä ½viikkoa sen jälkeen, kun asennettiin T7-mankkuvena ja ohjelmoitiin. Tarkastettu lokarista suodattimen letkut, jotka olivat ehjät. Autona NG900 turbo-96 stage 2
Nyt olis 900 vaihdettu uudet tulpat ja toinen toimiva sytkäkasetti. Vieläkin pätkäsee siinä 4000rpm paikkeilla. Tarkastin ne letkut, mitkä tulee sieltä lokarilta ja ehjiltä näytti. Huomenna vaihtuu tuo bensasuodatin. Onko mitään, mitä pitäisi samalla vaihtaa/tarkastaa, kun tekee tuon suodattimen vaihdon?
Saab 9-3 SE 2.0t b204r -99
Ex-9000 2.3t aut. USA-malli kaikilla herkuilla
Saab NG900 2.0T Stage2
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Hook »

Kampiakselin asentoanturi? Itsellä teki aikoinaan vastaavaa 6krpm paikkeilla...
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

sama veikkaus kun hookilla...frendin NG:n ajoin savonlinnasta Stadiin sillai et pätkäs aina 2000rpm...välillä toimi ihan ok ja välillä pätkäs...useimmiten ohittaessa jotain rekka letkaa :lol:

mul saattas olla tallilla toimiva anturi, jos et saa aikaseks ostettua uutta ennen viikonloppua niin voin tallilta napata mukaan sen jos haluat kokeilla loppuisko pätkiminen sillä.

voi olla että tulee käytyä ennen viikonloppuakin.

paa privaa jos napostelee...
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Poy »

karg kirjoitti:Irrota magneettiventtiilin sähköliitin. Sitten sen pitäs toimia peruspaineilla.
Noin minä olen tehnytkin, mutta nyt ajattelin myydä auton matalapaineisena ja erikseen myydä magneettiventtiilin.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
MaLossi
"Tuplakaasari"
Viestit: 51
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2011 13:02
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja MaLossi »

vesa67 kirjoitti:Automaatteissa on sellainen lisäharmi joka tuntuu kanssa toistuvan että vaihteiston asentoanturi ei anna aina oikeaa tietoa (laatikon päällä, likaantuu tjsp) ja käynnistyksensallimisprotokolla ei anna pyörittää starttia koska luulee vaihteiston asennon olevan jotain muuta kuin P tai N.
Joo tosta tulikin mieleeni, että tuli tosissaan räplättyä edestakas sitä vaihteenvalitsinta auton ollessa pois päältä ennen kuin tämä vika ilmeni 8O
Oiskohan siitä sitten ottanut nokkiinsa.
Saab 9-3 Aero -01
Ford Escort Cabriolet -92
Ex:
Ford Escort CLX -91
Volvo 440 GL -91
lekenda
"Aero"
Viestit: 339
Liittynyt: Ti Loka 20, 2009 22:11

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja lekenda »

Kuva

Saako kuvassa näkyvää keltaista osaa vaihdettua ehjänä / jos jollakin olisi ?
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
kalle
"Aero"
Viestit: 467
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2010 19:33
Paikkakunta: Sotkamo

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja kalle »

Saa vaihettua. Tuon punasen töhnän alla on torx tai 8-kulma kanta. Sen sinetin varovasti poraa tai kaapii siitä pois.
9-3 ss -03
Sotkamo
lekenda
"Aero"
Viestit: 339
Liittynyt: Ti Loka 20, 2009 22:11

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja lekenda »

kalle kirjoitti:Saa vaihettua. Tuon punasen töhnän alla on torx tai 8-kulma kanta. Sen sinetin varovasti poraa tai kaapii siitä pois.
Mietinkin että sen alla on pakko olla jotain.

Mahtaakohan saada marmorilta.. :D Ei kellään olis? täytynee laittaa O: ilmoitus
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
Vastaa Viestiin