Nopeat kysymykset

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
TTH
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja TTH »

Ootko koittanu jälkikiristystä noille kannen pulteille, yleensä kansirempan jälkeen näihin kuulemma kannattaisi tehdä tuo jälkikiristys kun tuppaavat aukeamaan nuo kansipultit..
Omasta kiristin tuossa vähän aikaa sitten, loppu se pieni veden häviäminen paisarista kun melkein puolet pulteista oli löysällä..

Toinen on että kansipahvissa on jotain vikaa, tasohionta mennyt perseelleen tai lohkon pintaan on jäänyt jotain paskaa..
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Olikos se niin että T5 paffille suositellaan jälkikiristys ja T7 ei??? enään muista.
9-3.1972
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

saabi90 kirjoitti:Onko mitään muuta syytä miksi kertyisi painetta kuin pahvi risana? Ei jaksais uskoa että kansipahvi paskana kun alle 5000km ajettu rempasta..
tarkistappa se letku mikä tulee syllärin yläreunasta paisarille(ohuin letku)...omassa teki painetta ja luulin et ois ollu pahvi, mut ei...siinä paisarin päässä on sellanen messinkinen vahvistus, minkä päällä muovia, jonka päälle letku tulee...se messinki tappi oli mennyt sisältä tukkoon, joutu piikillä ja vasaralla hakkaamaan että aukes! sit sielt tule sellanen hiirenpaskan kokonen nökäre jotain epoxin ja laastin sekotusta...

eli jos se letku on tukossa ei paine pääse pois muuten ku vesiletkujen kautta tai paskomalla esim syylärin.

mulla oli siis oireena että aina vedon jälkeen rupes keittelemään ja letkut kivikovat.

neste ei myöskään lähteny kovin herkästi kiertoon...
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
saabi90
"Aero"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2011 19:21
Paikkakunta: Tampere

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja saabi90 »

Ok, kiitoksia vinkeistä, pitää mennä tutkailemaan.
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja nugge »

se93tbo kirjoitti:Olikos se niin että T5 paffille suositellaan jälkikiristys ja T7 ei??? enään muista.
Kyl ainakin omas T7 oli 2 pulttia sormin pyöritettäviä. 235tkm tjs
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
TSuni
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Ke Maalis 27, 2013 19:36

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja TSuni »

T7 kolkki imusarjan alta öljystä märkä, mistä mahdollisesti vuotaa?
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja nugge »

TSuni kirjoitti:T7 kolkki imusarjan alta öljystä märkä, mistä mahdollisesti vuotaa?
täyttöputki, huohotinpönikkä, huohotinletkut halki, kaadettu öljyä täyttöreiän ohi?
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
TTH
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja TTH »

Mistähän muuten mahtaa saada halvimmalla ehjät letkut tyhjäkäyntimoottorille? Do88.se silikoonisetti maksaa hunajaa, speedpartsilla ei oo ees listalla...
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja tomipee »

Käykö 9000 turbon pakosarja ng900 turboon? Tavoitteena saada ahtimelle t03 laippa
Ng900
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

kannessa laippa sama...taitaa muuten olla snadisti "lyhyempi". sarja siis, eli turbo lähempänä moottoria ja ylempänä...viisaammat korjatkoon, tämä kaikki siis mutua.

joskus vaan itekkin suunnittelin samaa ja muistelisin näin olevan...
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja tomipee »

Hmm, lähemmäs moottoria se ei kyllä saa tulla, pystyykö joku vahvistamaan ton?
Ei huvittais ruveta pakosarjaa väkertää ku on paljon muutakin kesken ton vehkeen kanssa
Ng900
TTH
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja TTH »

Juu tulee lähemmäks, ite mallasin tuota ylimäärästä tonnarin sarjaa omaan..
Mutta jos noita laippoja tasohio vinoksi ja vaikka ottaa kannen ja sarjan väliin korokepalan niin silläkin saa pakosarjan asentoa aika paljon säädettyä..
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Tonnarissa laippa 2. ja 3. pytyn välissä...ng900 ja og9-3 lähempänä 4. pyttyä. eli saattaa tulla compurapuolen imuröörin kanssa ongelmia. ehkä?
9-3.1972
Samuli.k
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Su Marras 11, 2012 15:16
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Samuli.k »

like_a_glove kirjoitti:
saabi90 kirjoitti:Onko mitään muuta syytä miksi kertyisi painetta kuin pahvi risana? Ei jaksais uskoa että kansipahvi paskana kun alle 5000km ajettu rempasta..
tarkistappa se letku mikä tulee syllärin yläreunasta paisarille(ohuin letku)...omassa teki painetta ja luulin et ois ollu pahvi, mut ei...siinä paisarin päässä on sellanen messinkinen vahvistus, minkä päällä muovia, jonka päälle letku tulee...se messinki tappi oli mennyt sisältä tukkoon, joutu piikillä ja vasaralla hakkaamaan että aukes! sit sielt tule sellanen hiirenpaskan kokonen nökäre jotain epoxin ja laastin sekotusta...

eli jos se letku on tukossa ei paine pääse pois muuten ku vesiletkujen kautta tai paskomalla esim syylärin.

mulla oli siis oireena että aina vedon jälkeen rupes keittelemään ja letkut kivikovat.

neste ei myöskään lähteny kovin herkästi kiertoon...
mulla samaa oiretta t5 koneessa. Pitkissä vedoissa ja jos ajaa pidempää reippaammin tyyliin 160-180km/h ni painetta tulee paisariin niin että korkin kautta tulee nesteitä pihalle ja letkut aika kovana. Ei savuta tai oireile muuten ku et aamu startit on ruvennu huonontumaan ja saa hetken sahata että lähtee käyntiin.
Hallin mailin vedolla ajoin 210km/h ja paisarista kuohui.
Ng900 2.0t Talladega -98 Nappe Stage 1 Re85 + 3" Catback
Saabismi on sairautta, Turbo saabismi mieli sairautta
Autojen pesu & Puhdistus palvelut, Pinnoitteet ym. Yv! #5911
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja tomipee »

se93tbo kirjoitti:Tonnarissa laippa 2. ja 3. pytyn välissä...ng900 ja og9-3 lähempänä 4. pyttyä. eli saattaa tulla compurapuolen imuröörin kanssa ongelmia. ehkä?
No myöskään siihen suuntaan ei ahdin saa liikkua, en usko että pystyy tekee enää mitään imuputkea holsetille siinä vaiheessa. Täytynee tehdä uusi sarja tai vaihtaa orkkikseen laippa ja hukkiksen lähtö
Ng900
Vastaa Viestiin