Nopeat kysymykset

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Avatar
Juho80
"Hirsch"
Viestit: 751
Liittynyt: La Touko 24, 2003 11:39

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Juho80 »

Rekisterinumerolla näytti minulle ainakin vain kaksi vaihtoehtoa, vasen (11276) ja oikea (11940) ja molemmille eri valmistajien tuotteita. Motonetista saa TRW:n, jonka omaan laittaisin, 6€ halvemmalla.
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13167
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja AZP »

RiikkaK kirjoitti:1999 9-3 raidetangonpää, millä osanrolla löydän oikean? Skruvatisssa myydään eri kartiomitta/pituus malleja :(
EPC sanoo vasen: 4242749, oikea: 4242756

Ei tunne mitään variaatioita.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
Kapt.Kosmos
"Turbo"
Viestit: 267
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 13:44

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Kapt.Kosmos »

Tais paukahtaa ohjaustehostimen paineletku, tiputtaa punaista nestettä edestä vasemmalta ja ohjaustehostimenöljyt on kadoksissa.
Mistäköhän noita letkuja kannattaa alkaa kattelemaan? Skandixilla, Neobrothersilla ja Skruvatilla ainakin näyttäisi olevan, jollain oli ongelmia tuon skurvatin ja joidenkin nimettömien tarvikeosien sopimisen kanssa, niin onkohan tosta tietoa mikä menisi "heittämällä" paikalleen? Muutakuin OEM.
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3487
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja SS »

Neon tarvikeletku on tullut asenneltua, hyvin se sinne istui. Kyse oli siis siitä akun ali kulkevasta pätkästä joka loppuu sinne tulipellin luokse, letku + putki. Melkoista taiteilua vaatii paikoilleen asentelu, mutta se ei ole osan vika. Samalla vaihdoin varoiksi pumpun kun oli saattanut pyöriä kuivana ja vanha tihkui akselin juuresta. Neon 24e purkuosa on jo 5v pyörinyt ongelmitta ja pysynyt ulkoa kuivana. Saman ajan on tuo letku/putki jo ollut paikoillaan, joten vaikea sanoa onko hyllyssä enää samaa tavaraa.

OEM maksoi silloin suomessa poskettoman paljon, neon tarvikeputkia sai samalla rahalla monta.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
kolokki3
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Su Loka 29, 2017 15:43
Paikkakunta: Kuopio

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja kolokki3 »

Kysympä tässä ketjussa kun en kehtaa tehdä uutta ketjua.

Elikkäs siis kyseessä OG9-3 vm -00 vaparina, ongelmana on satunnainen kolmella pytyllä käyminen tyhjäkäynnillä sekä ajossa.
Tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kansi, pyöriä, puola, bensapumppu on vaihdettu, mutta ei ole mikään auttanut. Paikallistin kakkospyttyyn käyntihäiriöt. Ongelma tuntuu tulevan esille varsinkin silloin kun benua ei ole kuin 1/4 tankillista tai vähemmän. Korjaamollakaan eivät ole löytäneet mitään normaalista poikkeavaa. Silloin kun pyörii joka pytyllä, kehrää kyllä oikein nätisti.

Tuntuu myös että silloin kun joka pytyllä pyörii, niin vedot tuntuu hieman hävinneet. ( eihän se mikään tehovehje ole muutenkaan :D )
Jos joku osaisi antaa hieman osviittaa mitä tuolle seuraavaksi pitäisi tehdä, niin olisin kovin kiitollinen.
Avatar
Audiojack
"Viggen"
Viestit: 570
Liittynyt: Ma Joulu 07, 2015 19:45
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Audiojack »

kolokki3 kirjoitti:Kysympä tässä ketjussa kun en kehtaa tehdä uutta ketjua.

Elikkäs siis kyseessä OG9-3 vm -00 vaparina, ongelmana on satunnainen kolmella pytyllä käyminen tyhjäkäynnillä sekä ajossa.
Tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kansi, pyöriä, puola, bensapumppu on vaihdettu, mutta ei ole mikään auttanut. Paikallistin kakkospyttyyn käyntihäiriöt. Ongelma tuntuu tulevan esille varsinkin silloin kun benua ei ole kuin 1/4 tankillista tai vähemmän. Korjaamollakaan eivät ole löytäneet mitään normaalista poikkeavaa. Silloin kun pyörii joka pytyllä, kehrää kyllä oikein nätisti.

Tuntuu myös että silloin kun joka pytyllä pyörii, niin vedot tuntuu hieman hävinneet. ( eihän se mikään tehovehje ole muutenkaan :D )
Jos joku osaisi antaa hieman osviittaa mitä tuolle seuraavaksi pitäisi tehdä, niin olisin kovin kiitollinen.
Kakkospytyn suutin?
Avatar
Kapt.Kosmos
"Turbo"
Viestit: 267
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 13:44

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Kapt.Kosmos »

SS kirjoitti:Neon tarvikeletku on tullut asenneltua, hyvin se sinne istui. Kyse oli siis siitä akun ali kulkevasta pätkästä joka loppuu sinne tulipellin luokse, letku + putki. Melkoista taiteilua vaatii paikoilleen asentelu, mutta se ei ole osan vika. Samalla vaihdoin varoiksi pumpun kun oli saattanut pyöriä kuivana ja vanha tihkui akselin juuresta. Neon 24e purkuosa on jo 5v pyörinyt ongelmitta ja pysynyt ulkoa kuivana. Saman ajan on tuo letku/putki jo ollut paikoillaan, joten vaikea sanoa onko hyllyssä enää samaa tavaraa.

OEM maksoi silloin suomessa poskettoman paljon, neon tarvikeputkia sai samalla rahalla monta.
Neonin putkea olin muutenkin katsellut, en muista miksi kyllä. En tiedä pitäsikö toi pumppu vaihtaa samalla, ei ole päässyt tyhjäksi kokonaan ainakaan säilöstä päätellen, mutta 24£ ei olisi kyllä paha. Yläputki on sellainen mikä pitäisi kai vaihtaa, kun auto ohjaus narisee käännelleessä. Eipä toi rupina mitään haitta, eikä tiedä onko tossa tarvikeosassa sitten sama juttu.
Kiitoksia
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3487
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja SS »

Kapt.Kosmos kirjoitti:Neonin putkea olin muutenkin katsellut, en muista miksi kyllä. En tiedä pitäsikö toi pumppu vaihtaa samalla, ei ole päässyt tyhjäksi kokonaan ainakaan säilöstä päätellen, mutta 24£ ei olisi kyllä paha. Yläputki on sellainen mikä pitäisi kai vaihtaa, kun auto ohjaus narisee käännelleessä. Eipä toi rupina mitään haitta, eikä tiedä onko tossa tarvikeosassa sitten sama juttu.
Kiitoksia
Turha kai sitä vaihtaa on jos siinä ei vikaa ole, tuossa oli säiliö ihan tyhjä ja ilmeisesti ajettu monta kilometriä ilman öljyjä.

Narina voi johtua siitä, että yläletkun sisältä puuttuu spiraali jonka tarkoitus ilmeisesti on ääniä vähentää. Alkuperäisessä ja tilaamassani Neon osassa moinen oli.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
vaklari
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Su Elo 03, 2014 12:18
Paikkakunta: kuusamo

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja vaklari »

Käykö ecu toisesta 9-3sta suoraan toiseen? Vai onko jotain ajoestoa tiellä?
Saab 9-3 Aero 2002

Pääasia että bensa kelpaa
Avatar
Kapt.Kosmos
"Turbo"
Viestit: 267
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 13:44

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Kapt.Kosmos »

Sain tuon alemman ohjaustehostimen putken/letkun vaihdettua ja laitoin samalla sisälle Red Linen ohjaustehostimen nesteet, loppu se rupina sillä ainakin toistakseksi. Mainostivat että vähentää ääniä, eikä vaahtoudu, täällä oli siitä että se spiraali olisi sen vaahtoutumisen takia.
En uskaltanut tilata neonista sitä toista letkua, kun ei siinä mainittu mitään siitä spiraalista, eikä rahaakaan ole ihan liikaa tällä hetkellä.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13167
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja AZP »

vaklari kirjoitti:Käykö ecu toisesta 9-3sta suoraan toiseen? Vai onko jotain ajoestoa tiellä?
Jos ei kokeilemalla vielä tullut vastaus selville, niin tiedoksi, että ei sovi ilman datakopelointia ainakaan T7-autossa. Eli joko Techillä naittaa autoon toisen ECU:n, tai vaihtaa uuteen ECUun auton ajoneston koodin. Sitten alkaa pelittää.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3487
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja SS »

Kapt.Kosmos kirjoitti:Sain tuon alemman ohjaustehostimen putken/letkun vaihdettua ja laitoin samalla sisälle Red Linen ohjaustehostimen nesteet, loppu se rupina sillä ainakin toistakseksi. Mainostivat että vähentää ääniä, eikä vaahtoudu, täällä oli siitä että se spiraali olisi sen vaahtoutumisen takia.
En uskaltanut tilata neonista sitä toista letkua, kun ei siinä mainittu mitään siitä spiraalista, eikä rahaakaan ole ihan liikaa tällä hetkellä.
Ainakin tuossa tilaamassani Neon letkussa spiraali oli. Kyllä se varmaan useimmissa on, paitsi itse hydrauliikkaliikkeessä teetetyssä.

Turha sitä nyt kuitenkin vaihtaa on jos se on ehjä ja äänet hävisi, ymmärsin väärin että se ylempi letku olisi ollut rikki.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Avatar
Kapt.Kosmos
"Turbo"
Viestit: 267
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 13:44

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Kapt.Kosmos »

SS kirjoitti:Ainakin tuossa tilaamassani Neon letkussa spiraali oli. Kyllä se varmaan useimmissa on, paitsi itse hydrauliikkaliikkeessä teetetyssä.

Turha sitä nyt kuitenkin vaihtaa on jos se on ehjä ja äänet hävisi, ymmärsin väärin että se ylempi letku olisi ollut rikki.
Se oli se alempi mikä vuoti. Muistelin lukeneeni että jostain tarvikeosista puutuu tuo spiraali, en viitsinyt riskeerata ja ottaa toista osaa jossa olisi sama vika.
Kiitoksia avusta.

Otin samalla sähköpeilien säätö nupin. Ilmeisesti britti vehkeissä se on jotenkin eritavalla, kun nyt peilit säätyvät päinvastoin(oikeasta vasen jne). Voisi kääntää nupin ylösalaisin, mutta sitten peilit kääntyisivät vääriin suuntiin. On tää elämä vaikeeta.
MikkoN
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: Su Tammi 04, 2009 11:59
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja MikkoN »

Mistähän löytyy ovikaiuttimille tulevien johtojen toiset päät? Jostain keskikonsolin sisältä/kojelaudan alta, mutta mistä tarkemmin?
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13167
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja AZP »

Mulla löytyi muistaakseni ihan kun otti mankkarin ja ACC:n pois, niin siitä takaa vapaana killumassa. En ainakaan muista että olisin purkanut kojelautaa sen enempää.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Vastaa Viestiin