Nopeat kysymykset

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3875
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Kupari »

ilra kirjoitti:
Ti Heinä 23, 2019 11:36
900 -97 2.0t stage1 bensa käy huonosti tai veto hiipuu kun antaa kaasua. Pystyy ajamaan ja lähtee käyntiin ei vaan toimi kunnolla.

Vaihdettu:
- tulpat
- pa-pumppu
- pa-paineensäädin
- pa-suodatin
- KAA
- kokeiltu uudella sytkäkasetilla
- alipaineletkuja silmäillyt ja näyttäisi olevan kunnossa, samoin yksi takaiskuventtiili minkä löysin toimi.

Mitähän seuraavksi kun vikakoodeja ei oikein saa luetuksi ainakaan helposti. :?:

Suuttimet?? Pystyykö testaamaan mitenkään tai voiko putsata tms.?
Bypass kalvo ehjä?
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
ilra
"Ruisku"
Viestit: 133
Liittynyt: To Elo 26, 2004 08:09

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja ilra »

Imemällä alipaineletkusta ainakin tuntuu ehjältä ja toisaalta eikös viallinen bypass anna vikakoodin ja herjan... näin ainakin muissa Saabeissa on tehnyt.

OBD lukijalla (ei tech) ei näy mitään vikakoodeja.
(ex => 99 GL (ex petro) -80, 900 GL -81, 9000i -88, 900 GL -87, 9-3 ss 2.0t A -03, 9-5 wagon 2.0t A -02), 9-3 SC 1.8t A -08, 900S 2,0t -97
Avatar
timpetti
"Hölösuu"
Viestit: 1773
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja timpetti »

Ja ilmansuodatin on kunnossa, saa happea?
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
ilra
"Ruisku"
Viestit: 133
Liittynyt: To Elo 26, 2004 08:09

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja ilra »

Piti oikein käydä varmistamassa mutta ilmansuodatin oikeasti uudenkarhea. En muista koska vaihdettu mutta puhtaalta näytti.
(ex => 99 GL (ex petro) -80, 900 GL -81, 9000i -88, 900 GL -87, 9-3 ss 2.0t A -03, 9-5 wagon 2.0t A -02), 9-3 SC 1.8t A -08, 900S 2,0t -97
Avatar
timpetti
"Hölösuu"
Viestit: 1773
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja timpetti »

Ja kenno pehmee ettei kova koppura... Vaikuttaa nääs sekin, ei pelkkä lika.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3875
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Pystyykö kattoo mitä lukuja imm näyttää? Joskus väsähtänyt imm näyttää paljon väärin vaikkei vielä imm herjaa tai koodi lambdasta kun sen säätöraja menee yli.
Tuli vaan imm mieleen kun emännän S60 meillä tuo juuri viikko sitten uusittu, oli jonkunaikaa raskaskäyntinen, kuminauhamainen ponneton veto ja soppa kelpas vaikkei vikavalot syttynyt. Kun lopullisesti hajosi tuli koodit, ei pysynyt käynnissä kuin kaasulla ja kun piuhan irrotti käynti parani ja pysyi jotenkuten tyhjäkäynnilläkin.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
ilra
"Ruisku"
Viestit: 133
Liittynyt: To Elo 26, 2004 08:09

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja ilra »

Putsarin kenno tuntui minusta käteen ihan hyvältä (joskus ollut huonoja ja likaisiakin) en usko, että siitä kiinni.

T5 kone niin ei ole IMMoa riesana :D muuten epäilys olisikin ollut kyllä siinä aika vahvasti.

MAP lienee seuraava epäilyksen alainen ja toivottavasti saan ehjän huomenna kokeiluun... :)
(ex => 99 GL (ex petro) -80, 900 GL -81, 9000i -88, 900 GL -87, 9-3 ss 2.0t A -03, 9-5 wagon 2.0t A -02), 9-3 SC 1.8t A -08, 900S 2,0t -97
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3875
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Ok, map T5 mm tontus on kyllä hajonnut. T5 ollu myös lämpötila-anturivikoja tonttu ja ng900 jolloin saa väärää tietoa koneen lämmöstä. Iat olen kerran varmuudeksi vaihtanut ja muissa putsannu, hajonnut noita ei ole yhtään.

Suutin ainoa mitä koskaan missään omistamassa ruiskuvehkeissä on porsinut oli ng900, lambda herjasi heti kun jäi jumiin auki asentoon ja kävi vain kolmella.
Suutinten o- renkaita menny halki muutama, ylemmät näkee kun suutinta käännellessä kusee bensaa välistä, alemmat ei muuten huomannu et vetää ilmaa välistä kuin brakecleaneril suihkutelles jolloin alkoi käynti heitellä.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
ilra
"Ruisku"
Viestit: 133
Liittynyt: To Elo 26, 2004 08:09

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja ilra »

Nyt se prkle (Saab) jätti tien päälle ja bensapumppu mykkänä eli vaikka oli uusi niin vissiin porsi.

En löytänyt nopealla haulla sähkökaaviota siis mitä sinne pa-pumpun liittimelle pitäisi tulla ja mille niistä. Musta on arvatenkin maa mutta kun mittasin niin kahteen johtoon ei tule mitään ja yhteen noin 5V kun virrat on päällä.
(ex => 99 GL (ex petro) -80, 900 GL -81, 9000i -88, 900 GL -87, 9-3 ss 2.0t A -03, 9-5 wagon 2.0t A -02), 9-3 SC 1.8t A -08, 900S 2,0t -97
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11475
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja jus »

Mittasitko startatessa?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
ilra
"Ruisku"
Viestit: 133
Liittynyt: To Elo 26, 2004 08:09

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja ilra »

Virrat päällä ja startatessa sama tulos eli mustan ja valkoharmaan välillä noin 5V muihin ei mitään ja itseasiassa virrat päällä sulakkeelle 32 ei tule sähköä ollenkaan eli voisiko nyt sitten olla rele rikki ja jos niin missähän se sijaitsee? Ohjekirja sanoo, että ohjauspyörän lähellä kojetaulun alla mutten kyllä nähnyt releen tapaisia... :)

Löytyihänse releboksi mutta hieman oli hankalassa paikassa. Ei ihan siinä missä wis kertoi...
(ex => 99 GL (ex petro) -80, 900 GL -81, 9000i -88, 900 GL -87, 9-3 ss 2.0t A -03, 9-5 wagon 2.0t A -02), 9-3 SC 1.8t A -08, 900S 2,0t -97
maurimyyra
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: La Marras 10, 2018 16:50

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja maurimyyra »

Paljonko kotiaskartelijoilta on mennyt aikaa virtalukon pohjan vaihtamiseen?
BillyJoe
"Tuplakaasari"
Viestit: 89
Liittynyt: Ke Helmi 20, 2019 21:38
Paikkakunta: Turku

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja BillyJoe »

Oikea eturengas kuluu muita nopeammin ulkosyrjältä. Mistä voisi alkaa vikaa etsimään?
Kaarina
Saab 9-5 2,0t MY2003. 3”DP, Bosch EV14-790cc, TD04-15T, Softa by Nappe
Muut projektit:
Suzuki SJ413 https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=85433
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2132
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja anv »

BillyJoe kirjoitti:
Ke Elo 14, 2019 20:00
Oikea eturengas kuluu muita nopeammin ulkosyrjältä. Mistä voisi alkaa vikaa etsimään?
Ajonopeus liikenneympyrässä tai camberit pielessä.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Avatar
timpetti
"Hölösuu"
Viestit: 1773
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja timpetti »

BillyJoe kirjoitti:
Ke Elo 14, 2019 20:00
Oikea eturengas kuluu muita nopeammin ulkosyrjältä. Mistä voisi alkaa vikaa etsimään?
Ohjauskulmat tarkastukseen, nykyaikanen rengas (=rengas jossa ei ole "vöitä") ei kulu paineiden vuoksi vain toiselta reunalta.
Ajotottumusket voi myös vaikuttaa..
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Vastaa Viestiin