pikkuville kirjoitti:NG900 SE 2.0 Turbo T5 vm. - 95, onkos tuohon lämpimänä huonosti käynnistyvyys/ei käynnisty ollenkaan ongelmaan muita mahdollisia aiheuttajia kuin kampuran asentotunnistin?
Sen vaihto ei ainakaan auttanut mitään, voiko esim. veden lämpöanturi tai huono lambda-anturi tehdä tuota vikaa?
Lähtee siis kylmänä täysin hyvin käyntiin, mutta lämpöisenä rupeaa käyntiinlähtö vaikeutumaan ja yleensä ei lähde ollenkaan.
Mistäs pikkuville ostit asentoanturin? Noiden hinta vaihtelee ihan hemmetisti.
Onko muuta ongelmaa, kuin huono käyntiinlähtö? Pyörittää hyvin ja tulpat on kunnossa jne perusasiat?
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Moi! En ole pikkuville, mutta antaisin vinkin asentoanturiostoksia varten. Elikä olen tässä parin kuukauden sisällä joutunut uusimaan kyseisen anturin kahteen Saabiin, joten on tullut tehtyä hintavertailua jonkin verran. Halvin paikka minkä olen netistä löytänyt on ollut virolainen Aeromotors-nettikauppa. Niillä on suomenkielisen sivut ja sieltä saa alkuperäisiä Boschin antureita kohtuulliseen hintaan. Myös toimitus on ollut nopeaa (Suomen postista huolimatta). Myös muita osia näkyy olevan saatavissa melko edullisesti. Suosittelen.
Kiitos vinkistä. Tuolla sivulla Boschin anturi mun 1/95 rekattuun NG900:seen on kallis (80€), kun vertaa muihin, joissa hinta max. 30€. Kun tietäisi, onko tuolle hintaerolle oikeasti jotain katetta.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
No joo, onhan se Boschin anturi kallis jos vertaa noihin halpisantureihin, sitä ei kolmellakympillä tosiaan saa mistään, mutta jos se kestää 23 vuotta ja melkein 300 000 km niin kuin tuossa mun toisessa vm. 1995 olevassa autossa, niin enpä tiedä onko se sitten enää niin kallis.
Anturi on fixukselta aito Boschilainen samalla koodilla kuin vanhakin.
Moottori pyörittää hyvin mutta välillä ei edes lupaa ja välillä sitten lähtee käymään vähän vaivalloisesti. Tulpat vaihdettiin ja ehkä vähän paremmin toimi. Suitella katsottiin niin antoi sen ihmeen Cyl_fel koodin.
Taitaa antaa liikaa polttoainetta lämpimänä käynnistäessä, mutta softan teko on muutenkin kesken, että täytyy ehkä katsoa sen jälkeen kun saa sen kuntoon, että tekeekö vielä samaa.
pikkuville kirjoitti:Juu täytyy palailla vielä jos ongelma jatkuu sitten kun on softa kunnossa.
Huomattiin tuossa viikonloppuna softauksen yhteydessä, että lämpimänä lähtee käymään kun irroittaa bensapumpun sulakkeen ja kun auto hörähtää käymään, niin laittaa sulakkeen takaisin. Sulake paikallaan kone vaan pyörii muttei edes lupaa, muutakuin satunnaisesti saattaa lähteä vaivalloisesti käymään.
Tuossa ei ole polttoainelinjoissa minkäänlaista takaiskua, ellei tuossa Walbron 450lph pumpussa ole jotain sisäänrakennettua. Mahtaa jonkunverran vaikuttaa, mutta ihmeellistä sitten olisi että kun sulakkeen irroittaa niin lähtee kuitenkin käymään.
Ok no täytyy sitä tuossa vielä tutkia, sitä liitintä olen kyllä kokeillut jo irroittaa ja laittaa takaisin, voihan se itse anturikin kai olla viallinen.
Onko noilla vedenlämpöantureilla jotakin suurtakin eroa, että voiko tuollaisen sinisellä kannalla olevan anturin laittaa jos autossa on ollut valkoisella kannalla oleva? Kierre on ainakin sama, että siitä ei ole kiinni.
Millä ootte T5 lohkossa noi takimmaiset tasapainoakselin laakerit poistaneet? Ei viittis lyödä eteenpäin, kun jäävät sitten lohkoon helisemään. Siellä on näköjään vähän ahtaampaa, kun T7 lohkossa.
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
pikkuville kirjoitti:Onko noilla vedenlämpöantureilla jotakin suurtakin eroa, että voiko tuollaisen sinisellä kannalla olevan anturin laittaa jos autossa on ollut valkoisella kannalla oleva? Kierre on ainakin sama, että siitä ei ole kiinni.
Joku tarkoitus noilla väreillä on ja mittaus siksi voi olla erilainen. En itse laittaisi muuta kuin sen mikä ollut. Tuolla ruiskunlämpötilan anturilla oikealla mittauksella kuitenkin on merkitystä.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01