Nopeat kysymykset

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13189
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja AZP »

Tech2-vehkeellä saa Saabin pimputuksen pois päältä. Tuolta voi lähteä etsimään itseä lähinnä sijaitsevaa harrastajaa, jolla moinen laite löytyy: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=23&t=137045

Toki voi käydä merkkiliikkeessäkin ohjelmoimassa, maksaa joitain kymppejä. Samalla voi toki ohjelmoida muutamia muitakin auton ominaisuuksia jos haluaa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
foordiT
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ke Helmi 28, 2018 21:39

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja foordiT »

Nopeat kysymykset, nopeat vastaukset:) Kiitokset tästä.
Kuuorava
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Su Helmi 25, 2018 22:45

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Kuuorava »

Kuuorava kirjoitti:Hei Saabisti toverit.

9-3:nen on kehittänyt itselleen oudon vian. Vauhdin hidastuessa ratti alkaa nykimään ja vatkaamaan. Vatkaaminen ei liity jarrutukseen, koska vatkaus alkaa vaikka antaisi autoin hidastua vaihde vapaalla. Kiihdyttäessä ja tasaisella kaasulla ajaessa ongelmaa ei ole tai näin ainakin päättelin kun töihin ja takaisin ajelin.
Vika selvisi korjaamolla, jossa todettiin että vaihteiston poskilaakeri pettänyt.

Nyt alkoi Sabeli näyttää moottorivaloa ja vikakoodia P1110, joka viittaa siis tuohon bypass venttiiliin. Venttiilin toimivuuden voi ilmeisesti kokeilla selvittää puhallus/imutestillä, mutta mitähän letkua tässä olisi tarkoitus alkaa imeä?
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4570
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Tarkista että letkut on paikallaan ja testaa bypassi imaisemalla pikkunipasta. Jos vuotaa niin kalvo rikki ja uutta pässiä tilalle.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7334
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Ettei olis kumminkin vetoakselin holkki eikä poskilaakeri? Haulla lisää?
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
RiikkaK
"Hirsch"
Viestit: 948
Liittynyt: Su Elo 11, 2013 08:47
Paikkakunta: Joroinen

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja RiikkaK »

Jos nyt on pentsoolipumpun hankinta edessä, onko toi pilteman pumppu varteen otettava vaihtoehto?
Marmorilta sais jonku :saab: in valmistaman tarvikkeen 170€, oletan et siin o kaikki mukana. Orkkis ruotsista 300€ :lol:

Muita ehdotuksia/kokemuksia?
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
RokRoland
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: Ti Huhti 01, 2014 22:07

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja RokRoland »

RiikkaK kirjoitti:Jos nyt on pentsoolipumpun hankinta edessä, onko toi pilteman pumppu varteen otettava vaihtoehto?
Marmorilta sais jonku :saab: in valmistaman tarvikkeen 170€, oletan et siin o kaikki mukana. Orkkis ruotsista 300€ :lol:

Muita ehdotuksia/kokemuksia?
Mulla kosahti hissukseen pumppu (en tiedä mikä, liikkeen asentama edellisellä omistajalla) 40tkm vaihdosta, käskin tuttua tuomaan Motonetistä Saabille listatun vailla parempaa tietoa mistä kyse. Sen jälkeen 50tkm menty puolet ajasta etanolilla ongelmitta.

http://www.hblom.se/henko-275lph-fuel-pump.html

Tuollaisen tilasin jo 2016 kesällä ja tuli viikossa, mutta en ole ehtinyt vielä edes sovittamaan, siksi ei myöskään käyttökokemusta.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13189
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja AZP »

Mulla kesti aikanaan Motonetistä ostettu pumppu (Professional Parts Sweden) jotain luokkaa 5kk ja 4tkm. Ei siis ollut aito Walbro, joita Motonetistä on jotkut saaneet. Takuuhan noissa on, mutta hieman voi kyrsiä jos pumppu porsii esimerkiksi matkalla lentokentälle, kuten itsellä kävi (päästiin perille ennen lopullista kosahdusta). Bilteman pumpusta en muista pahaa kuulleeni, ja moni foorumilainen niitä on asennellut, en kuitenkaan omaa kokemusta.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
RokRoland
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: Ti Huhti 01, 2014 22:07

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja RokRoland »

Kuullostaa muuten hinnan perusteella myös siltä, että orkkisosa on pumppu+ämpäri eikä pelkkä pumppu. Pumppu on vaihdettavissa ämpärikehikkoon helposti.
Jortsu
"Viggen"
Viestit: 575
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 10:41

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Jortsu »

Onko tosiaan niin, että lämmityslaitteen puhallin on eri NG900 vs. OG9-3? Ys3.se kertoo eri varaosanumerot, mutta onko kyseessä tosiaan eri osa? Onko jollain käytännön kokemusta yhteensopivuudesta?
Yritän metsästää 9-3:n kunnollista puhallinta, joka kestäisi yli 2 vuotta ja 20000 km.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1079
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

Jortsu kirjoitti:Onko tosiaan niin, että lämmityslaitteen puhallin on eri NG900 vs. OG9-3? Ys3.se kertoo eri varaosanumerot, mutta onko kyseessä tosiaan eri osa? Onko jollain käytännön kokemusta yhteensopivuudesta?
Yritän metsästää 9-3:n kunnollista puhallinta, joka kestäisi yli 2 vuotta ja 20000 km.
Laita yv:ltä, jos vielä tarvetta puhaltimelle, multa löytyis.

IP
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V50 -04 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Ante
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Ti Elo 15, 2017 22:52
Paikkakunta: Rauma

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Ante »

Mitään en vielä saabeista tiedä. Sen takia kaipaan teidän apuja ja erittäin laajaa tietotaitoa.
Mulla on ittellä og9-3 2.0t t5 mistä meni vissiin laatikko nyt. Sopiiko og9-3 aeron laatikko suoraan ilman kikkailuja tonne tilalle? Viggenin kytkin menossa kans paikoilleen samalla reissulla. Mutta tuo laatikon sopivuus? Painelaakeri?
Saab 9-3 -00 T5 todella minimaaliset viritykset
M.F.
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Ti Kesä 21, 2016 08:53
Paikkakunta: Vaasa

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja M.F. »

Olin kytkemässä hands-free settiä NG93, kaikki pelannut hyvin kunnes tein viimeisen testin ennen kuin laitoin panelit takaisin -> kaikki maailman vikailmoitukset vilkkui ja pyyhkijät kävi kerran.

Itselläni kolme teoriaa: 1) AC konsolin piuhat osui johonki kun laitoin sen takas keskikonsoliin 2) akku tyhjeni ja sen takia herjaa 3) oikosulku jostain piuhasta mutta mitä sulaketta edes lähtisi katsomaan...

Onko sattunut muille? :(
Ex 9-5 SC Aero -05 stage 1
Ex 9-3 SC TTID "Aero" -10 maptun stage 1 (210hv/450nm)
Ex 9-5 SC Aero -02 Nappe stage 1 (270hv/430nm)
Tech2 löytyy (Vaasa)
Avatar
Kapt.Kosmos
"Turbo"
Viestit: 267
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 13:44

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Kapt.Kosmos »

Terve

Jäi viimevuonna käteen toi käsijarrun kiristys tappi(?) 2001 9-3sesta kun kiristelin sitä katsastukseen, askartelin sen toimivaksi, mutta se on nyt niin kirellä kuin menee, eikä se pidä enää ollenkaan.
Kuva
Eli toi tikku millä ei ole numeroakaan, 26 mutteri on sen päässä kiinni. Ilmeisesti sitten yhtä pakettia käsijarrun kanssa, eikä sitten vaihdettavissa?
Uudet vaijerit eivät tule riittämään kun noi virttyneetkin nippanappa riittävät pituudenpuolesta tohon käsijarrulle, kun tossa tikussa on niin huonosti kierrettä nyt.
MiccoK
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: Ke Touko 06, 2015 17:42
Paikkakunta: Sievi

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja MiccoK »

9-3og B205, moottorin johtosarjassa olevista maapiuhoista kysymys: Kuuluuko termostaatin kotelon pultin alla olla maadoitusjohto? Vai olikos sillä kohdin johtosarjaa ainoastaan imusarjaan tuleva (1kpl?)maajohto?
#6723
9-3 Aero
9-5 Sentronic
9-5 Aero
Vastaa Viestiin