Nopeat kysymykset

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
zepeteus
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: Ma Syys 12, 2011 06:33

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja zepeteus »

Ei taida siellä sisätilassa (kojelaudan sisällä) olla kovin montaa vaihtoehtoa mitkä voisivat siristä, varsinkaan jatkuvasti. Sillä vaan sanon että vaikka kuulostaisi tulevan sisätilasta, äänet johtuvat auton rungossa ja kanavissa (kuten ilmastointi) joskus yllättävänkin kauas. Edellisessä värkissä kuului vuosia omituinen roplatus jostain etuoikealta jota ei koskaan kyetty paikantamaan tarkasti sisälle tai ulos. Kunnes AC-kompressorin kytkimen laakeri sitten eräs päivä laukesi ensin sirittäen ja sitten todella raastavasti jyristen.
ttk81
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: To Loka 14, 2010 19:24
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja ttk81 »

Taitaa sigun kolkissa polttoainepumppu vedellä viimeisiä, koska kaupan pihassa en saanut autoa enää käyntiin kuin polttoainetankkia koputtelemalla.

Edellinen omistaja on vaihtanut autoon pumpun joskus, mutta sen jälkeen jos tankin tankkaa täyteen on tullut polttoaineen haju sisälle. Minkälainen tiiviste se on, ihan perus o-rengas vai marmorilta hankittava? Jos o-rengas niin minkä kokoinen? Ja mistähän tampereen seudulta saisi varmasti etanolin kestävää polttoaineletkua? Vaikka toisaalta kestihän tuo vanhakin letku/pumppu-yhdistelmä sen 1v/15tkm 100% etanoliajoa...
#7051
Saab 9-3 Vector SS -07 Stage1 BioPower
ex: Saab 9-3 SE 3d 2.0t -99 T5 "Stage3" RE85 (Kuva), Saab 9000 CS 2.0tA -98 Stage3+ (Kuva)
House_Of_Pain
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: To Joulu 17, 2015 15:37

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja House_Of_Pain »

Käykö Mitsubishin TD04HL 19T bolt-on Saabin 9-3T 1998 vakio garretin GT25 tilalle? Mitä tommonen ahdin tuottaa kyseisessä koneessa 98bensalla ja herääkö tommonen ahdin mistä kohtaa, rpm? (vakiona GT25 herää 2200- ja stage1 softalla 2500-)
jyrmy
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 19:54
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja jyrmy »

House_Of_Pain kirjoitti:Käykö Mitsubishin TD04HL 19T bolt-on Saabin 9-3T 1998 vakio garretin GT25 tilalle? Mitä tommonen ahdin tuottaa kyseisessä koneessa 98bensalla ja herääkö tommonen ahdin mistä kohtaa, rpm? (vakiona GT25 herää 2200- ja stage1 softalla 2500-)
Kysymys oli nopea, vastaus hidas. "AIVAN LÄHES" bolt-on juu... Eli ei sinne päinkään loppujen lopuksi. Itse laitoin marraskuussa kiinni kinugawalta ostetun short neck 19T #6 pakopesällä. Aika paljon vaatii osia T7:sta kaveriksi, King Cobran lisäksi huohotusletku-/putki uusiksi (askarreltu), snorkkeli kobran ja ilmanputsarin väliin, putki+letku cobrasta by-passille.. Vesi- ja öljyputket eivät myöskään mene sinnepäinkään, vaan piti askarrella T7 mitsusatsista ja vanhoista raakileista sopivat. Kuin myös laitoin loppujen lopuksi T7 ilmanputsarin kiinni sekä immun ilman sisuksia niin tuli siisti ulospäin. Hoitui kyllä myös parilla silikonimutkalla ja putkella tuo snorkkeliosuus T5 ilmanputsarin ja king cobran väliin. Nää saat multa halvalla jos tarttee.

Mistä herää? Noo.. 2500 rpm on 0.4 bar, ennen kolmea tonnia menee 1 bar rikki, ennen 3200 1.4. Itse asiassa tänä lauantaina selviää mitä tuottaa. Itse ajelen myös bensalla. YV:tä vaan jos joku kiinnostaa tarkemmin.
9-3 SE -99
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
#4839
House_Of_Pain
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: To Joulu 17, 2015 15:37

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja House_Of_Pain »

Kiitos nopeasta ja hyvästä vastauksesta! Hyvältä kuulostaa. Kerran oot dynoon menossa ni viskaa ihmeessä tänne mitä sieltä jarrutettiin ja eri toten missä dynossa (+imulämmöt/hallin lämmöt), koska kaikki vaikuttaa kaikkeen...kokemusta on useemmasta penkistä.

*muokattu* löysin itsekkin tehotiedon kun silmillä katsoin

Stage 5
325-395bhp/285-350whp
3" turboback exhaust, upgraded intercooler, 3 bar MAP sensor, Custom tune, T28 OR GT28rs (Disco Potato) OR GT2871 OR TD04-18T OR TD04-19T, Walbro 255lph fuel pump, Siemens 60# or 80# injectors, Pistons (T7 cars required)
Suojis
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: Su Maalis 13, 2016 19:05

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Suojis »

.
Viimeksi muokannut Suojis, La Loka 22, 2022 16:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja nugge »

Kytkin vaihtoon. Ei ole kikkoja.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
93aero
"Aero"
Viestit: 351
Liittynyt: Su Helmi 27, 2011 20:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja 93aero »

Mitäs tarvikkeita tarvii varata kun olisi tarkoitus asentaa mossemiehen 3" dp +catback?
-5 klemmaria, ilmiesesti se biltema malli on toimivaksi todettu
-asennustahnaa
-uusia kannakkeita
ex 9³ Viggen MY99
ex 9³ Aero MY02
ex 9³ ss Aero MY05
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5324
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Mutterinsärkijä ja uudet litistetyt mutterit.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7355
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Onko joku onnistunut vaihtaa syyläriä ilman että irroittaa puskurii, ic:tä yms...
Lauhdutin näemmä ruuvattu siihen kiinni.

Edit. Jossei niin oisko myydä crossflow ic:n putkia niin menis samal. Vakiotki käy.

edit2: Ei onnistu puskuri paikoillaan, kuskin puolelta pitää saada ic pois tieltä ja lauhdutinta pitää nostaa ylöspäin että irtoo hahloistaan.

No puskuria ei montaa minuuttia irrota et turhaa tuota miettii... :roll:
Alustavasti löyty jo putketkin.
Viimeksi muokannut tetammi, Su Touko 15, 2016 16:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
artolii
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: To Huhti 21, 2016 19:54
Paikkakunta: Muurame
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja artolii »

Käytin NG900 (1997) juuri ilmastointihuollossa, ja kylmä-ainetta oli ollut vain puolet jäljellä.
Huollon jälkeen ilmastointi kyllä puhaltaa erittäin kylmää, mutta pitää nyt jatkuvasti hieman ikävän kuuloista matalaa surinaa päällä ollessa. Ehkä hankaava ääni tai jotain.

+ Auton tyhjäkäynnissä ei muuten mitään vikaa, mutta ilmastoinnin ollessa päällä tyhjäkäynti välillä aaltoilee niin että koko auto saattaa hetken tärähtää matalista kierroksista. Tämä ei kai ole normaalia' joten olisiko akussa tai latauksessa vikaa?
2005 Saab 9-5 Wagon 2.3T & 1997 NG900 2.3

-Arto
tiirikkav2
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ti Touko 26, 2015 06:05
Paikkakunta: Askola

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja tiirikkav2 »

Eiköhän se ole se vakio kompuran laakeri :lol: ja kyllä omassa täysin ehjässä akussakin värähtää auton tyhjäkäynti jo pelkästä flektistä :saab:
jyrmy
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 19:54
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja jyrmy »

jyrmy kirjoitti:
House_Of_Pain kirjoitti:Käykö Mitsubishin TD04HL 19T bolt-on Saabin 9-3T 1998 vakio garretin GT25 tilalle? Mitä tommonen ahdin tuottaa kyseisessä koneessa 98bensalla ja herääkö tommonen ahdin mistä kohtaa, rpm? (vakiona GT25 herää 2200- ja stage1 softalla 2500-)
Kysymys oli nopea, vastaus hidas. "AIVAN LÄHES" bolt-on juu... Eli ei sinne päinkään loppujen lopuksi. Itse laitoin marraskuussa kiinni kinugawalta ostetun short neck 19T #6 pakopesällä. Aika paljon vaatii osia T7:sta kaveriksi, King Cobran lisäksi huohotusletku-/putki uusiksi (askarreltu), snorkkeli kobran ja ilmanputsarin väliin, putki+letku cobrasta by-passille.. Vesi- ja öljyputket eivät myöskään mene sinnepäinkään, vaan piti askarrella T7 mitsusatsista ja vanhoista raakileista sopivat. Kuin myös laitoin loppujen lopuksi T7 ilmanputsarin kiinni sekä immun ilman sisuksia niin tuli siisti ulospäin. Hoitui kyllä myös parilla silikonimutkalla ja putkella tuo snorkkeliosuus T5 ilmanputsarin ja king cobran väliin. Nää saat multa halvalla jos tarttee.

Mistä herää? Noo.. 2500 rpm on 0.4 bar, ennen kolmea tonnia menee 1 bar rikki, ennen 3200 1.4. Itse asiassa tänä lauantaina selviää mitä tuottaa. Itse ajelen myös bensalla. YV:tä vaan jos joku kiinnostaa tarkemmin.
Dodiin. Lukemat 313hp @ 5900 rpm ja n. 435 Nm @ 4400 rpm. Käyrät ihan nätit ja varsin kytkin- jne. ystävälliset.. Eli suomeksi, alavääntö puuttuu ;) Nelosen vedossa myös herää kyllä huomattavasti huonommin kuin kolmosella, tässä meni 1 bar rikki vasta 3270 rpm. Käyrä tuolla
https://goo.gl/photos/5MD9B5MgYQiGHuNW9

Tämä tosiaan bensalla, viinalla voisi sitä puuttuvaa vääntöä vielä saada lisää, ylös taas lisää tehoa pakosarjaa snurraamalla ("isot pojat kerto"). Myös 2.3 pata tekisi ihmeitä... Ja toisaalta taas, itsellä tässä on jekkuna Viggen-kytkimen riittäminen, ei ole haluja lähteä sintterilevyjen kanssa leikkimään.

Vrt. toinen samassa penkissä ollut 2.3 T7, jossa 19T #7: väännöt huomattavasti alempaa ja 586 Nm, tehoja taas "vain" reilut 330 hp.

Hallissa 15-20 astetta, IAT 27 C vedon alkaessa. Moonlight Motorsport Maskussa.
Viimeksi muokannut jyrmy, Su Touko 15, 2016 19:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3 SE -99
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
#4839
saabi90
"Aero"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2011 19:21
Paikkakunta: Tampere

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja saabi90 »

Paljon oli painetta? En pääse kattomaan käyriä.
jyrmy
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 19:54
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja jyrmy »

saabi90 kirjoitti:Paljon oli painetta? En pääse kattomaan käyriä.
Hyvä kun sanoit, linkki korjattu. Paineet 1.480-1.5 bar tuossa vetoalueella, 1.2 bar @ 6000 rpm.
9-3 SE -99
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
#4839
Vastaa Viestiin