Nopeat kysymykset
Re: Nopeat kysymykset
Tech2-vehkeellä saa Saabin pimputuksen pois päältä. Tuolta voi lähteä etsimään itseä lähinnä sijaitsevaa harrastajaa, jolla moinen laite löytyy: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=23&t=137045
Toki voi käydä merkkiliikkeessäkin ohjelmoimassa, maksaa joitain kymppejä. Samalla voi toki ohjelmoida muutamia muitakin auton ominaisuuksia jos haluaa.
Toki voi käydä merkkiliikkeessäkin ohjelmoimassa, maksaa joitain kymppejä. Samalla voi toki ohjelmoida muutamia muitakin auton ominaisuuksia jos haluaa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Nopeat kysymykset
Nopeat kysymykset, nopeat vastaukset:) Kiitokset tästä.
Re: Nopeat kysymykset
Vika selvisi korjaamolla, jossa todettiin että vaihteiston poskilaakeri pettänyt.Kuuorava kirjoitti:Hei Saabisti toverit.
9-3:nen on kehittänyt itselleen oudon vian. Vauhdin hidastuessa ratti alkaa nykimään ja vatkaamaan. Vatkaaminen ei liity jarrutukseen, koska vatkaus alkaa vaikka antaisi autoin hidastua vaihde vapaalla. Kiihdyttäessä ja tasaisella kaasulla ajaessa ongelmaa ei ole tai näin ainakin päättelin kun töihin ja takaisin ajelin.
Nyt alkoi Sabeli näyttää moottorivaloa ja vikakoodia P1110, joka viittaa siis tuohon bypass venttiiliin. Venttiilin toimivuuden voi ilmeisesti kokeilla selvittää puhallus/imutestillä, mutta mitähän letkua tässä olisi tarkoitus alkaa imeä?
Re: Nopeat kysymykset
Tarkista että letkut on paikallaan ja testaa bypassi imaisemalla pikkunipasta. Jos vuotaa niin kalvo rikki ja uutta pässiä tilalle.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Nopeat kysymykset
Ettei olis kumminkin vetoakselin holkki eikä poskilaakeri? Haulla lisää?
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Nopeat kysymykset
Jos nyt on pentsoolipumpun hankinta edessä, onko toi pilteman pumppu varteen otettava vaihtoehto?
Marmorilta sais jonku in valmistaman tarvikkeen 170€, oletan et siin o kaikki mukana. Orkkis ruotsista 300€
Muita ehdotuksia/kokemuksia?
Marmorilta sais jonku in valmistaman tarvikkeen 170€, oletan et siin o kaikki mukana. Orkkis ruotsista 300€
Muita ehdotuksia/kokemuksia?
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
Re: Nopeat kysymykset
Mulla kosahti hissukseen pumppu (en tiedä mikä, liikkeen asentama edellisellä omistajalla) 40tkm vaihdosta, käskin tuttua tuomaan Motonetistä Saabille listatun vailla parempaa tietoa mistä kyse. Sen jälkeen 50tkm menty puolet ajasta etanolilla ongelmitta.RiikkaK kirjoitti:Jos nyt on pentsoolipumpun hankinta edessä, onko toi pilteman pumppu varteen otettava vaihtoehto?
Marmorilta sais jonku in valmistaman tarvikkeen 170€, oletan et siin o kaikki mukana. Orkkis ruotsista 300€
Muita ehdotuksia/kokemuksia?
http://www.hblom.se/henko-275lph-fuel-pump.html
Tuollaisen tilasin jo 2016 kesällä ja tuli viikossa, mutta en ole ehtinyt vielä edes sovittamaan, siksi ei myöskään käyttökokemusta.
Re: Nopeat kysymykset
Mulla kesti aikanaan Motonetistä ostettu pumppu (Professional Parts Sweden) jotain luokkaa 5kk ja 4tkm. Ei siis ollut aito Walbro, joita Motonetistä on jotkut saaneet. Takuuhan noissa on, mutta hieman voi kyrsiä jos pumppu porsii esimerkiksi matkalla lentokentälle, kuten itsellä kävi (päästiin perille ennen lopullista kosahdusta). Bilteman pumpusta en muista pahaa kuulleeni, ja moni foorumilainen niitä on asennellut, en kuitenkaan omaa kokemusta.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Nopeat kysymykset
Kuullostaa muuten hinnan perusteella myös siltä, että orkkisosa on pumppu+ämpäri eikä pelkkä pumppu. Pumppu on vaihdettavissa ämpärikehikkoon helposti.
Re: Nopeat kysymykset
Onko tosiaan niin, että lämmityslaitteen puhallin on eri NG900 vs. OG9-3? Ys3.se kertoo eri varaosanumerot, mutta onko kyseessä tosiaan eri osa? Onko jollain käytännön kokemusta yhteensopivuudesta?
Yritän metsästää 9-3:n kunnollista puhallinta, joka kestäisi yli 2 vuotta ja 20000 km.
Yritän metsästää 9-3:n kunnollista puhallinta, joka kestäisi yli 2 vuotta ja 20000 km.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1079
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Re: Nopeat kysymykset
Laita yv:ltä, jos vielä tarvetta puhaltimelle, multa löytyis.Jortsu kirjoitti:Onko tosiaan niin, että lämmityslaitteen puhallin on eri NG900 vs. OG9-3? Ys3.se kertoo eri varaosanumerot, mutta onko kyseessä tosiaan eri osa? Onko jollain käytännön kokemusta yhteensopivuudesta?
Yritän metsästää 9-3:n kunnollista puhallinta, joka kestäisi yli 2 vuotta ja 20000 km.
IP
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V50 -04 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Re: Nopeat kysymykset
Mitään en vielä saabeista tiedä. Sen takia kaipaan teidän apuja ja erittäin laajaa tietotaitoa.
Mulla on ittellä og9-3 2.0t t5 mistä meni vissiin laatikko nyt. Sopiiko og9-3 aeron laatikko suoraan ilman kikkailuja tonne tilalle? Viggenin kytkin menossa kans paikoilleen samalla reissulla. Mutta tuo laatikon sopivuus? Painelaakeri?
Mulla on ittellä og9-3 2.0t t5 mistä meni vissiin laatikko nyt. Sopiiko og9-3 aeron laatikko suoraan ilman kikkailuja tonne tilalle? Viggenin kytkin menossa kans paikoilleen samalla reissulla. Mutta tuo laatikon sopivuus? Painelaakeri?
Saab 9-3 -00 T5 todella minimaaliset viritykset
Re: Nopeat kysymykset
Olin kytkemässä hands-free settiä NG93, kaikki pelannut hyvin kunnes tein viimeisen testin ennen kuin laitoin panelit takaisin -> kaikki maailman vikailmoitukset vilkkui ja pyyhkijät kävi kerran.
Itselläni kolme teoriaa: 1) AC konsolin piuhat osui johonki kun laitoin sen takas keskikonsoliin 2) akku tyhjeni ja sen takia herjaa 3) oikosulku jostain piuhasta mutta mitä sulaketta edes lähtisi katsomaan...
Onko sattunut muille?
Itselläni kolme teoriaa: 1) AC konsolin piuhat osui johonki kun laitoin sen takas keskikonsoliin 2) akku tyhjeni ja sen takia herjaa 3) oikosulku jostain piuhasta mutta mitä sulaketta edes lähtisi katsomaan...
Onko sattunut muille?
Ex 9-5 SC Aero -05 stage 1
Ex 9-3 SC TTID "Aero" -10 maptun stage 1 (210hv/450nm)
Ex 9-5 SC Aero -02 Nappe stage 1 (270hv/430nm)
Tech2 löytyy (Vaasa)
Ex 9-3 SC TTID "Aero" -10 maptun stage 1 (210hv/450nm)
Ex 9-5 SC Aero -02 Nappe stage 1 (270hv/430nm)
Tech2 löytyy (Vaasa)
- Kapt.Kosmos
- "Turbo"
- Viestit: 267
- Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 13:44
Re: Nopeat kysymykset
Terve
Jäi viimevuonna käteen toi käsijarrun kiristys tappi(?) 2001 9-3sesta kun kiristelin sitä katsastukseen, askartelin sen toimivaksi, mutta se on nyt niin kirellä kuin menee, eikä se pidä enää ollenkaan.
Eli toi tikku millä ei ole numeroakaan, 26 mutteri on sen päässä kiinni. Ilmeisesti sitten yhtä pakettia käsijarrun kanssa, eikä sitten vaihdettavissa?
Uudet vaijerit eivät tule riittämään kun noi virttyneetkin nippanappa riittävät pituudenpuolesta tohon käsijarrulle, kun tossa tikussa on niin huonosti kierrettä nyt.
Jäi viimevuonna käteen toi käsijarrun kiristys tappi(?) 2001 9-3sesta kun kiristelin sitä katsastukseen, askartelin sen toimivaksi, mutta se on nyt niin kirellä kuin menee, eikä se pidä enää ollenkaan.
Eli toi tikku millä ei ole numeroakaan, 26 mutteri on sen päässä kiinni. Ilmeisesti sitten yhtä pakettia käsijarrun kanssa, eikä sitten vaihdettavissa?
Uudet vaijerit eivät tule riittämään kun noi virttyneetkin nippanappa riittävät pituudenpuolesta tohon käsijarrulle, kun tossa tikussa on niin huonosti kierrettä nyt.
Re: Nopeat kysymykset
9-3og B205, moottorin johtosarjassa olevista maapiuhoista kysymys: Kuuluuko termostaatin kotelon pultin alla olla maadoitusjohto? Vai olikos sillä kohdin johtosarjaa ainoastaan imusarjaan tuleva (1kpl?)maajohto?
#6723
9-3 Aero
9-5 Sentronic
9-5 Aero
9-3 Aero
9-5 Sentronic
9-5 Aero