Nopeat kysymykset
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7562
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Nopeat kysymykset
Itse ainakin ottaisin venttiilikopan auki ja samalla uusisin kopan tiivisteet.
Huonolla tuurilla kuminpalaset kulkeutuvat öljykanaviin.
Jos sitä ei saa ronkittua siitä reiän kautta takaisin.
Huonolla tuurilla kuminpalaset kulkeutuvat öljykanaviin.
Jos sitä ei saa ronkittua siitä reiän kautta takaisin.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Nopeat kysymykset
Eroaako -00 vaparikolkin ja sekä -02 matalapaineturbokolkin polttoainesuuttimet paljoa? Tuossa vaparikolkissa luultavasti suutin vikaa ja mietin että voinko testata sitä turbon suuttimilla, häviääkö käyntihäröt.
Re: Nopeat kysymykset
Miten olette ratkaiseet ongelman: Orginaali mankan tilalle 1din mankka?
Valmista kehystä ei oikeen näytä ng900 saavan.
Valmista kehystä ei oikeen näytä ng900 saavan.
Saab 900 2.0t 1997
Re: Nopeat kysymykset
Onko tuossa sama koko kuin OG 9-3 mankassa? Omaan 9-3 löysin noin 3/4 DIN-kokoisen lootan käytettynä foorumilta, joten väitäisin että joku on näitä sitten valmistanut.
No näyttää joku aiemminkin samaa tehnyt eli viewtopic.php?t=107717
Re: Nopeat kysymykset
Nyt saa arvailla
-98 vaparikolkki näillä kovilla pakkasilla Rupes vaihteet rutisemaan ja aina ei mennyt vaihde päälle. Nyt itse ajellut 5,5v (80t) sillä eikä kytkimeen koskettukaan Voisko olla vaan nesteet sen verta vanhat? Hankittaessa ei mitään huoltotietoja..
Muuten on toiminut hyvin.
-98 vaparikolkki näillä kovilla pakkasilla Rupes vaihteet rutisemaan ja aina ei mennyt vaihde päälle. Nyt itse ajellut 5,5v (80t) sillä eikä kytkimeen koskettukaan Voisko olla vaan nesteet sen verta vanhat? Hankittaessa ei mitään huoltotietoja..
Muuten on toiminut hyvin.
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
Re: Nopeat kysymykset
Kannattaa vaihtaa ne vaihteistoöljyt. Omassa vapaissa vaihdoin vaihteistoöljyt tuon takia. Öljyt oli ruskehtava öljy moskaa ja alkoi vaihteisto takerrella pakkasilla. Uudet öljyt on punaviininin väristä ja vaihteisto toimii pakkasillakin hyvin.
Re: Nopeat kysymykset
Vaihteisto öljyt vaihdoin ostettaessa. Kyllä pakko myöntää, kytkin loppu
Jos tilaan ton Lukin paketin 198€ niin tarviiko muita hiluja vielä?
https://aeromotors.fi/kataloog/saab/9-3 ... 379;s10151
Jos tilaan ton Lukin paketin 198€ niin tarviiko muita hiluja vielä?
https://aeromotors.fi/kataloog/saab/9-3 ... 379;s10151
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
Re: Nopeat kysymykset
Jos tuossa luk ei tule painelaakeri mukana ( jäi tuo mulle Aeromotorsin sivulta vähän hämäräksi) niin se ja vetarien stefat. Missä kunnossa työsylkkä on näkee purkaessa ja jos ok ainakin sylkän letku kannattaa vaihtaa.
Volvoon uusin marraskuussa levyn, asetelman, painelaakerin, työsylkän (kun on muovinen sätös) + letkun, vetarien stefat ja ennaltaehkäisevästi (ajettu 267tkm) myös samalla purulla meni kampuran takastefakin. Laatikko huuhdeltu ( pyöräytetty siis vaihteet läpi) myös litralla lootaöljyä ennen täyttöä.
Painelaakeri oli mulla pää pahasti urille kulunut sekä painunut asetelman läpi, levy oli myös täysin loppuun kulunut.. Luisti ajaessakin jo esim tasamaalla nelosella 60km/h noin 200-250rpm verran nykyseen ja vaihteita sai houkutella sisään.
Volvoon uusin marraskuussa levyn, asetelman, painelaakerin, työsylkän (kun on muovinen sätös) + letkun, vetarien stefat ja ennaltaehkäisevästi (ajettu 267tkm) myös samalla purulla meni kampuran takastefakin. Laatikko huuhdeltu ( pyöräytetty siis vaihteet läpi) myös litralla lootaöljyä ennen täyttöä.
Painelaakeri oli mulla pää pahasti urille kulunut sekä painunut asetelman läpi, levy oli myös täysin loppuun kulunut.. Luisti ajaessakin jo esim tasamaalla nelosella 60km/h noin 200-250rpm verran nykyseen ja vaihteita sai houkutella sisään.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Nopeat kysymykset
Niin eli tohon 198 sisältyy klevy,painelevy ja joku irroitusmekanismi, täysi mysteeri osa mulle..
Huh, tuleepa hintava remppa jo osien puolesta,jos kaikki pitää uusia..
https://aeromotors.fi/kataloog/saab/9-3 ... 379;s10337
Huh, tuleepa hintava remppa jo osien puolesta,jos kaikki pitää uusia..
https://aeromotors.fi/kataloog/saab/9-3 ... 379;s10337
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
Re: Nopeat kysymykset
Toi alemman linkin irroitusmekanismi on siis tuo kuparin mainitsema työsylinteri, kannattaa kyllä vaihtaa.
Samoin se kampuran stefa. Stefat ei muistaakseni maksanut paljoo ees marmorillakaan.
Oha se iso raha mut jos kolkki muuten on iskussa niin tuskin tuolla rahalla sen parempaa saa tilalle
Samoin se kampuran stefa. Stefat ei muistaakseni maksanut paljoo ees marmorillakaan.
Oha se iso raha mut jos kolkki muuten on iskussa niin tuskin tuolla rahalla sen parempaa saa tilalle
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Nopeat kysymykset
Niin eli ton paketin lisäksi EI tarvii erikseen ite työsylinteriä? Huh, niissä kun hinnat pyörii satasissa
Vetarin stefat siis, samalla uusii suojakumit..kytkin neste+vaihteistoöljy, siinä ostoslista?
EDIT. Pitäskö samalla uusia kannatinkumi, ne näköjään maksoi parikymppiä?
Vetarin stefat siis, samalla uusii suojakumit..kytkin neste+vaihteistoöljy, siinä ostoslista?
EDIT. Pitäskö samalla uusia kannatinkumi, ne näköjään maksoi parikymppiä?
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
Re: Nopeat kysymykset
Jos laatikonkumi on todettu huonoksi niin kannattaa mutta meneekö vapareissa noita huonoksi?
Juu eli stefoja, jarrunestettä ja laatikonöljyä sekä jos suojakumeja haluat uusia niin niillä pärjää kytkinpaketin lisäksi.
Halpa sarjahan tuo on ainakin s40 verrattuna ja kattavampi, S/V40 on erikseen ostettava toinen sarja eli painelaakeri ja työsylkkä kun noissa kaikkiin kaksoismassapyörän kytkinpaketteihin kuuluu vain pelkät levy ja asetelma.
Juu eli stefoja, jarrunestettä ja laatikonöljyä sekä jos suojakumeja haluat uusia niin niillä pärjää kytkinpaketin lisäksi.
Halpa sarjahan tuo on ainakin s40 verrattuna ja kattavampi, S/V40 on erikseen ostettava toinen sarja eli painelaakeri ja työsylkkä kun noissa kaikkiin kaksoismassapyörän kytkinpaketteihin kuuluu vain pelkät levy ja asetelma.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Nopeat kysymykset
Perkele ku ruvetaan laittaa,laitetaan kunnolla,oli huono kumi tai ei..
Kiitos avusta teille
Kiitos avusta teille
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
-
- "Aero"
- Viestit: 383
- Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
- Paikkakunta: Epsoo
Re: Nopeat kysymykset
Miten saan kompuran putkiiitoksen eli PAD pitämään? Onko liikakiristys pilannut sen? 20Nm.
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002 avo
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
Re: Nopeat kysymykset
my00 2.0t ilmeisesti b.pumppu alkaa vetelee viimisiään kun täyskaasulla ilmenee satunnaisesti fuelcuttia ja kulutus mittarin mukaan 120km/h on 6.5l/100km tuntumassa.
Mikä pumppu sinne käy tilalle helposti ja halpakin sais olla. Sais tietysti kestää pidempään kun päivän.
Mikä pumppu sinne käy tilalle helposti ja halpakin sais olla. Sais tietysti kestää pidempään kun päivän.
Saab 9-3 -99 2.0T
Ex:4xog900 2xog9000 ja 99
Ex:4xog900 2xog9000 ja 99