Nopeat kysymykset

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Avatar
Juho80
"Hirsch"
Viestit: 751
Liittynyt: La Touko 24, 2003 11:39

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Juho80 »

Se on just se t7-magneettiventiili, jota jo ehdotettiinkin. T5-venttiilit on huomattavan kalliita ja epävarmoja ja pikku modauksella tuon saa sovitettua. haittapuolena on tuo räpinä, joka on ihan normaalia.
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
damaskos
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: Su Maalis 01, 2020 21:45

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja damaskos »

Juho80 kirjoitti:
Pe Heinä 10, 2020 20:59
Se on just se t7-magneettiventiili, jota jo ehdotettiinkin. T5-venttiilit on huomattavan kalliita ja epävarmoja ja pikku modauksella tuon saa sovitettua. haittapuolena on tuo räpinä, joka on ihan normaalia.
Eli tässä ei oo äänen puolesta vikaa ja kuuluu satunnaisesti napsua myös tyhjäkäynnillä? Pystyykö tuon testaamaan jotenkin?

Oli kyllä totta puhuen työnnetty niin jemmaan tuo venttiili, ettei sitä osannut edes epäillä ton äänen lähteeksi :o

Yhdessä tosta venttiilistä lähtevässä letkussa on myös t-haaraliitin, josta lähtevä kolmas haara on tulpattu (pakosarjan suojapellin taakse...). Onko tuo jäännös jostain ahtokokeiluista?
nyt: 9-5 Linear Wagon A 2.3t -03
exät: 900 S 2.3i -94, 9-3 SE 2.0t LPT -00
RiikkaK
"Hirsch"
Viestit: 948
Liittynyt: Su Elo 11, 2013 08:47
Paikkakunta: Joroinen

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja RiikkaK »

Öljynvaihdon aika T5 koneeseen, viimeksi laitettu 5-30 mutta oisiko parempi joku muu viskositeetti vanhalle koneelle?
Kesäkäytössä lähinnä.
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
Avatar
vilhosyvis
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: La Maalis 17, 2018 19:17
Paikkakunta: Tapiola, Espoo
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja vilhosyvis »

Mistä jäähdyttimen tyhjennystulppa? Kuulemma joku volvon tulppa käy, onko kyseessä V70? Mistäköhän tällainen löytyisi vai onko näitä edes erillisenä mukana, että aina vissiin tulee syylärin mukana vain noi tulpat?
Nykyiset:
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
jannesamuli
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: To Heinä 24, 2014 11:20

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja jannesamuli »

Terve - 97-vuosimallin 900 cabrion peräluukku ei aukea avaimella - ei alkuperäisellä eikä kopioavaimella - avain kyllä kääntyy lukossa, mutta lukko ei aukea. Onko jotain kotikonsteja mitä kokeilla vai vaatiiko ammattilaisen apua?

Crc:tä kokeilin jo ja keskuslukituksen käyttämistä eri asennoissa mutta lukko pysyy lukossa. Saako ng900-avomalleissa takaluukun jollain konstilla auki ilman avainta?
jannesamuli
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: To Heinä 24, 2014 11:20

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja jannesamuli »

...nyt kun tajusi miten avoauton takapenkin saa alas, niin selvisi peräkontin jumin syykin: kassin remmi on jäänyt jumiin lukonkielen ja lukkorungon väliin - sitten pitäisi keksiä miten tuo solmu avataan kun repimällä ei liikahda mihinkään, saa vinkata jos tulee ehdotuksia mieleen.
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2845
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Cona »

jannesamuli kirjoitti:
To Heinä 16, 2020 19:02
...nyt kun tajusi miten avoauton takapenkin saa alas, niin selvisi peräkontin jumin syykin: kassin remmi on jäänyt jumiin lukonkielen ja lukkorungon väliin - sitten pitäisi keksiä miten tuo solmu avataan kun repimällä ei liikahda mihinkään, saa vinkata jos tulee ehdotuksia mieleen.
Kyllä helpointa olisi repiä se hihna sieltä välistä tavalla tai toisella.

En tiedä, pääsiskö rekkarinkilven yläpuolella olevasta reiästä käsiksi lukon tankoon ja nykäisemään voimalla salpaa? Luukun reunan alta ei varmaankaan pääse käsiksi.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2845
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Cona »

Mitä eroa on NG900, OG9-3 ja OG9-5 öljynjäähdyttimillä?

Omassa NG900 näyttäisi olevan jokin muu kuin alkuperäinen paikallaan ja nyt vuotaa letkuliitoksen juuresta.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
jannesamuli
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: To Heinä 24, 2014 11:20

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja jannesamuli »

[/quote]
Kyllä helpointa olisi repiä se hihna sieltä välistä tavalla tai toisella.

En tiedä, pääsiskö rekkarinkilven yläpuolella olevasta reiästä käsiksi lukon tankoon ja nykäisemään voimalla salpaa? Luukun reunan alta ei varmaankaan pääse käsiksi.
[/quote]

Oikeassa olit, tarpeeksi kauan kun kiskoi eri suuntiin nii ensin ilm. napsahti lukko auki ja sitten sai hihnan revittyä irti - nyt lukko toimii normaalisti - kiitos avusta.
Jortsu
"Viggen"
Viestit: 575
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 10:41

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Jortsu »

Cona kirjoitti:
Pe Heinä 17, 2020 17:49
Mitä eroa on NG900, OG9-3 ja OG9-5 öljynjäähdyttimillä?

Omassa NG900 näyttäisi olevan jokin muu kuin alkuperäinen paikallaan ja nyt vuotaa letkuliitoksen juuresta.
NG900 öljynjäähdyttimessä ja öljynsuodatinjalassa on kierteelliset liittimet. OG9-3:ssa (ja nähtävästi myös OG9-5:ssa) puolestaan liittimet näyttävät tuolta: Kuva

Itse en saanut kuvan mukaista liitosta pitämään enää letkun vaihdon jälkeen ja päädyin vaihtamaan NG900 jäähdyttimen suodatinjalkoineen, käy suoraan OG9-3:n.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Bapsu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Syys 11, 2016 00:00
Paikkakunta: Hämeenlinna & Tampere

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Bapsu »

Joo femmassa on tuo painettava malli, o renkaat alkaa vuotaa jos vanhoja käyttää uudelleen. Uudet saa ainakin marmorilta.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85

Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Jortsu
"Viggen"
Viestit: 575
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 10:41

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Jortsu »

Aina ei auta uudetkaan o-renkaat. Omassa kolkissa tiputteli öljynjäähdyttimen päästä, vaikka miten putsasi liitospinnat ja kasasi uusilla o-renkailla. Muistaakseni jäähdytin oli syöpynyt liitoskohdasta.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
sami9-3
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ke Touko 13, 2020 07:49

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja sami9-3 »

VOIMASAVU? Stage 3

Kyseessä vuoden 2001 B205E kolkki. Vaihdettujen osien lista;
Mitsun turbo
Välijäähdytin
3"dp (mosse)+3"jt putkisto
720cc suuttimet
Softattu stage 3 260hp bensa/280hp viina
(Imm vaihdettu uuteen original)


Kysymys kuuluu: onko normaalia, että kunnolla monoa antaessa tulee välillä hieman mustaa savua putkesta? Siis savua tulee niin ettei sitä meinaa edes päivällä taustapeilistä nähdä. :?:

Jos ei ole normaalia mistä voisi johtua?

-Sami
JussiH 900
"Tuplakaasari"
Viestit: 81
Liittynyt: Pe Elo 03, 2012 18:11
Paikkakunta: Salo

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja JussiH 900 »

Auto ng900 -95. Onko lämmityslaitteen puhaltimella rele jossain? Ei pyöri moottori, ja ennen uuden hankintaa meinasin kokeilla kaikki muut temput. En ole ottanut moottoria esiin vielä, mutta ei pitäisi olla vaikea vaihtaa. Kurkkaan sinne samalla kun raitisilmasuodattimen vaihtaa.
Saab 900i -88
Saab 900S -90
Saab 900S -95
Jortsu
"Viggen"
Viestit: 575
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 10:41

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Jortsu »

Onko automaatti-ilmastoinnilla? Jos on, niin yksi mahdollinen ja todennäköinen vikapaikka on puhaltimen ohjainyksikkö:
http://photo.platonoff.com/Auto/2006011 ... odule/?all

Ohjainyksiköstä menee transistori ("fetti"), jonka voi vaihtaa, jos osaa yhtään kolvata: viewtopic.php?f=13&t=116557&hilit=fetti
Kasattaessa piitahnat lämpöä johtaville pinnoille.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Vastaa Viestiin