Ei välttämättä sammu. Joko TECH2 tai mikä tahansa tavallinen OBD2-pulikka, ei tarttee mitään spesiaalia tuohon.Pitäisikö CE-valon sammua jos siinä oli vika vai vaatiiko resetin? Entä oliko muuta tapaa lukea vikakoodit kuin OBD2 lukijalla ja täytyykö sillekkin olla joku Saab speciaali softa?
Nopeat kysymykset
Re: Nopeat kysymykset
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Nopeat kysymykset
anttimonty kirjoitti:Juu sitä tikun muoviosaa tarkoitin. Ajattelin availla ilmamassa-anturin ja puhdistaa. Pitäisikö CE-valon sammua jos siinä oli vika vai vaatiiko resetin? Entä oliko muuta tapaa lukea vikakoodit kuin OBD2 lukijalla ja täytyykö sillekkin olla joku Saab speciaali softa?
EDIT: Ilmamassa-anturin seutumia tarkastellessa huomasin seuraavan letkun haljenneen ja irronnen kokonaan. Korjasin letkun pikaisesti kutistesukalla ja laitoin taikaisin paikalleen. Tämä ei kuitenkaan CE valoa sammuttanut.
https://skydrive.live.com/redir?resid=E ... uGsIlYBS64
Ruuvasin ilmamassa-anturin irti ja se vaikutti hivenen öljyiseltä. Mistä moineen mahtaa johtua? Puhdistin anturin alkoholilla ja paineilmalla. Tämäkään ei kuitannut CE valoa pois. Ilmeisesti se siis tarvitsee resetin?
Jos bypassin alipaineletku ollut irti niin se aiheuttaa vikakoodin.
Jos immu on öljyinen niin melkeempä ainut tapa millä sitä on sinne tullu on vapaavirtaussuodatin. Jos sellainen sulla kiinni nii heitä se vataanjokeen ja laita alkuperäinen kiinni.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Nopeat kysymykset
Itse itselleni vastaten, kahdella. Reilusti CRC:tä väliin ja vähän pyörittelyä, sitten suostui irtoamaan. 300tkm karstat melko hyvin pitävät otteessaan.ValPe kirjoitti:Monellako pultilla EGR on imukopan kannessa kiinni uudemman mallin dieselissä? Kaksi löydetty ja avattu, mutta kovin tiukassa tuntuu olevan.
Saab 9³ SC 1.9TiDS A -08 | Saab 9⁵ 4D 2.0t -99
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
-
- "Kaasari"
- Viestit: 46
- Liittynyt: La Maalis 16, 2013 10:28
Re: Nopeat kysymykset
Kiitos paljon vastauksesta. Tuota vähän uumoilinkin. Nuo letkut vaikutti sen verran haperolta tavaralta, että ne täytynee vaihtaa piakkoin. Täytyy vielä tarkistaa tuo ilmanputsari.nugge kirjoitti: Jos bypassin alipaineletku ollut irti niin se aiheuttaa vikakoodin.
Jos immu on öljyinen niin melkeempä ainut tapa millä sitä on sinne tullu on vapaavirtaussuodatin. Jos sellainen sulla kiinni nii heitä se vataanjokeen ja laita alkuperäinen kiinni.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Nopeat kysymykset
"Tarkistaa"anttimonty kirjoitti:Kiitos paljon vastauksesta. Tuota vähän uumoilinkin. Nuo letkut vaikutti sen verran haperolta tavaralta, että ne täytynee vaihtaa piakkoin. Täytyy vielä tarkistaa tuo ilmanputsari.nugge kirjoitti: Jos bypassin alipaineletku ollut irti niin se aiheuttaa vikakoodin.
Jos immu on öljyinen niin melkeempä ainut tapa millä sitä on sinne tullu on vapaavirtaussuodatin. Jos sellainen sulla kiinni nii heitä se vataanjokeen ja laita alkuperäinen kiinni.
Onko musta boksi ilmansuodattimena vai joku punainen/sininen/musta/ruma kartio?
Harva niillä paneelivapareilla "virittää"
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Nopeat kysymykset
Anttimontylle tehtäväksi: Bypassilta lähtevä letku on entinen ja värjää jo varmaan sormet mustaksi kun sitä puristaa. Vaihda kaikki letkut, jotka lähtevät tai tulevat tuolle kuvassa ympyröidylle venttilille. Suosittelen vaihdettavaksi yksi kerrallaan, jotta muistaa mihin mikäkin menee Ei ole iso urakka eikä montaa euroa maksa letku, mutta voi säästyä kummasti hermoja myöhemmin.
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
-
- "Kaasari"
- Viestit: 46
- Liittynyt: La Maalis 16, 2013 10:28
Re: Nopeat kysymykset
Montakos metriä sitä letkua tarvitsee urakkaan varata ja mitä letkua olette käyttänee?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Nopeat kysymykset
4mm letkua ja sitä menee se 1.5m, ottaa 2m niin riittää vaikka ranettaiski jonku pätkän.anttimonty kirjoitti:Montakos metriä sitä letkua tarvitsee urakkaan varata ja mitä letkua olette käyttänee?
Silikooniletkua käytetty, eri sorttista on tarjolla vähä siel sun tääl.
Kannattaa myös vaihtaa PA-paineensäätimen letku samalla.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
-
- "Kaasari"
- Viestit: 46
- Liittynyt: La Maalis 16, 2013 10:28
Re: Nopeat kysymykset
Nyt on letkut vaihdettu ja vikakoodi tarkistettu. Se oli todellakin tuosta hukkaportista ja vaati resetoinnin jotta lähti pois.
Täytyy nyt nolata itseni täällä julkisesti, kun tuli niin tyhmä töppäys tuon öljymäärän kanssa tehtyä. Tosiaankin ihmettelin automaatilaatikon tikkua, kun vanhasta tottumuksesta luulin, että moottoriöljyn tikku on siinä. Sitä todellakin on reippaasti ylimääräistä, mutta Saab huollossa sanoivat, että ei pitäisi haittaa olla. Neuvoivat kuitenkin vähän tyhjenttän sitä ihan varmuuden vuoksi, kun sellainen hetki tulee.
Kiitokset kaikille vielä avusta.
Täytyy nyt nolata itseni täällä julkisesti, kun tuli niin tyhmä töppäys tuon öljymäärän kanssa tehtyä. Tosiaankin ihmettelin automaatilaatikon tikkua, kun vanhasta tottumuksesta luulin, että moottoriöljyn tikku on siinä. Sitä todellakin on reippaasti ylimääräistä, mutta Saab huollossa sanoivat, että ei pitäisi haittaa olla. Neuvoivat kuitenkin vähän tyhjenttän sitä ihan varmuuden vuoksi, kun sellainen hetki tulee.
Kiitokset kaikille vielä avusta.
Re: Nopeat kysymykset
Tarkista automaattiöljyn määrä öljyn ollessa lämmintä ja moottorin käydessä (ohjekirjan ohjeiden mukaan) ennen kuin rupeat sitä imemään pois.
Re: Nopeat kysymykset
Onko kellään kokemuksia 5D-sporthelmojen asentamisesta kolmioviseen 9-3:seen? Ei ilmeisesti ole ihan bolt-on asennus ja vaatii jonkin verran askartelua paskartelua?
9-3 1.9TiDS SC -07
9-3 2.0T SE -99 RE85
9-3 2.0T SE -99 RE85
Re: Nopeat kysymykset
PCS myy og 9-3:n orkkishuohotinta ja tarvikemallia, onko näillä oleellista eroa? Hintaeroa on pari kymppiä.
Ja vielä kysymys 9-3:n alustaan liittyen: Kannattaako autoa edes yrittää viedä nelipyöräsuuntaukseen vanhoilla, mutta ehjillä orkkispuslilla? Auto tuntuu puoltavan oikealle, suuntavakaus on huono (ominaisuus?) ja on epäilys, että renkaat kuluvat epätasaisesti.
Ja vielä kysymys 9-3:n alustaan liittyen: Kannattaako autoa edes yrittää viedä nelipyöräsuuntaukseen vanhoilla, mutta ehjillä orkkispuslilla? Auto tuntuu puoltavan oikealle, suuntavakaus on huono (ominaisuus?) ja on epäilys, että renkaat kuluvat epätasaisesti.
Re: Nopeat kysymykset
Mä olen suuntauttanut vakiopuslilla kun vaihdoin uudet talvikumit. Ei se puolto ja ratin vinous mihinkään lähtenyt.
Re: Nopeat kysymykset
Itse vaihdoin raidetangon päät ja tarkistin ettei missään ole väljää ja vein nelipyöräsaauntaukseen, oikealle puoltaminen hävisi kokonaan. Muutenkin kulkee suorempaan ja nätimmin. Toki vetelee entiseen malliin, jos tie on kalteva tai urainen.
Saab 9-3 -00
#5685
#5685
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Nopeat kysymykset
Sitte eivät tienneet suuntajaat mitä tekivät.CyberDog kirjoitti:Mä olen suuntauttanut vakiopuslilla kun vaihdoin uudet talvikumit. Ei se puolto ja ratin vinous mihinkään lähtenyt.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ