Nopeat kysymykset

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Avatar
vilhosyvis
"Aero"
Viestit: 362
Liittynyt: La Maalis 17, 2018 19:17
Paikkakunta: Tapiola, Espoo
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja vilhosyvis »

eegas kirjoitti:
Su Touko 03, 2020 14:10
vilhosyvis kirjoitti:
Su Touko 03, 2020 11:21
eegas kirjoitti:
Su Touko 03, 2020 11:05
Minusta riittää kun vain vasemmalta, jos nestesäiliö ei päässyt tyhjäksi. Eipä tuo haittaa vaikka ilmaa kaikistakin, tuleehan vaihdettua jarrunesteet. Ilmausruuviin en osaa sanoa kumpi käy :(
Molemmat vasemmalta siis?
Niin kuin AZP ilmaisi, ovat ristissä, minä ilmoitin vähän vajavaisesti, eli tarkoitin taka vasemmalta, eli mihin vaihdoit satulan, kyllä tuo pitäisi kotiin asti toimia.
Jees, ilmaan sitten vain sen yhden ja kotiin päästyäni teen kunnolla.
Nykyiset:
Saab 9-3 SE 1998 3d, Imola red
Entiset:
Saab 900c 1990 4d Magenta Brown
Saab 900c 1989 4d Hopea, juhlamalli
Saab 900S 1995 5d, Hopea
Saab 900i 16v 1991 4d, Valkoinen
Saab 9-3 S Turbo 2000 5d, Musta

93aero
"Aero"
Viestit: 340
Liittynyt: Su Helmi 27, 2011 20:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja 93aero »

Mitäs eroa ng900 etuumpioilla on verrattuna og93 umpioihin?
Lasin alareunassa oleva kumitiiviste tjs. on erilainen, mutta onko noissa muuta eroa?
Ainakin umpion lasit käy ristiin.
9³ Viggen MY99
ex 9³ Aero MY02
ex 9³ ss Aero MY05

Jonenii
"Hirsch"
Viestit: 744
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2009 19:00
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Jonenii »

93aero kirjoitti:
Ke Touko 06, 2020 09:12
Mitäs eroa ng900 etuumpioilla on verrattuna og93 umpioihin?
Lasin alareunassa oleva kumitiiviste tjs. on erilainen, mutta onko noissa muuta eroa?
Ainakin umpion lasit käy ristiin.
Ainakin satkun umpiot sopivat kolkkiin. Kokemusta on.
900 -88
9-3 Cab -00 RE85
9-3 TTID SC -10

93aero
"Aero"
Viestit: 340
Liittynyt: Su Helmi 27, 2011 20:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja 93aero »

Jonenii kirjoitti:
Ke Touko 06, 2020 09:34
93aero kirjoitti:
Ke Touko 06, 2020 09:12
Mitäs eroa ng900 etuumpioilla on verrattuna og93 umpioihin?
Lasin alareunassa oleva kumitiiviste tjs. on erilainen, mutta onko noissa muuta eroa?
Ainakin umpion lasit käy ristiin.
Ainakin satkun umpiot sopivat kolkkiin. Kokemusta on.
Satkun umpioissa on ilmeisesti myös koorkeudensäätö?
9³ Viggen MY99
ex 9³ Aero MY02
ex 9³ ss Aero MY05

Jonenii
"Hirsch"
Viestit: 744
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2009 19:00
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Jonenii »

93aero kirjoitti:
Ke Touko 06, 2020 12:35
Jonenii kirjoitti:
Ke Touko 06, 2020 09:34
93aero kirjoitti:
Ke Touko 06, 2020 09:12
Mitäs eroa ng900 etuumpioilla on verrattuna og93 umpioihin?
Lasin alareunassa oleva kumitiiviste tjs. on erilainen, mutta onko noissa muuta eroa?
Ainakin umpion lasit käy ristiin.
Ainakin satkun umpiot sopivat kolkkiin. Kokemusta on.
Satkun umpioissa on ilmeisesti myös koorkeudensäätö?
On. Hyvin toimii. Ex kolkissa meillä oli satkun umpiot.
900 -88
9-3 Cab -00 RE85
9-3 TTID SC -10

Gare
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Pe Helmi 27, 2015 21:10
Paikkakunta: HKI

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Gare »

Mulla on kampiakselin asentotunnistin vähän temppuillut tässä vuoden mittaan, silloin tällöin nykii. Naikkonen sai "vihdoin" yhellä reissulla vikavalon palamaan (ei siis ole sitä ennen syttynyt). Opensidistä tsekatessa koodi viittaa juurikin tuohon. Pari päivää normaalia ajoa ja vikavalo katosi, mutta tänään leimalla tuli hylsyä sitten ja vikakoodi P0336 mukana.. Jostain syystä parin euron obd-bluetooth lukija päätti nyt sitten olla yhdistämättä ecuun niin en saa nollattua. Nollaantuuko muistista noi vikakoodit akkua irroittamalla vai pitääkö käyttää jossain piuhan päässä? Tarkoitus olisi vielä kesälomille asti ajella ja sitten tehdä samalla vähän muutakin remppaa.

Kuuluuko tuo vikakoodi hylkyperusteisiin? Tuli takajarruista myös hylsyä joten jarruremppaa nyt ainakin tiedossa, mutta tuleeko uusi hylsy jos jarrut kunnossa ja vikakoodi silti muistissa? Voisi tilailla uutta lukijaa josko vanha vain sökönä, mutta leimalla pitäisi käydä uudestaan alkuviikosta..

(2001 9-3 2.0t T7 etanolisoftalla)
2001 T7 9-3 Coupe. Stage1

Bapsu
"Viggen"
Viestit: 658
Liittynyt: Su Syys 11, 2016 00:00
Paikkakunta: Hämeenlinna & Tampere

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Bapsu »

Gare kirjoitti:
To Touko 07, 2020 17:46
Mulla on kampiakselin asentotunnistin vähän temppuillut tässä vuoden mittaan, silloin tällöin nykii. Naikkonen sai "vihdoin" yhellä reissulla vikavalon palamaan (ei siis ole sitä ennen syttynyt). Opensidistä tsekatessa koodi viittaa juurikin tuohon. Pari päivää normaalia ajoa ja vikavalo katosi, mutta tänään leimalla tuli hylsyä sitten ja vikakoodi P0336 mukana.. Jostain syystä parin euron obd-bluetooth lukija päätti nyt sitten olla yhdistämättä ecuun niin en saa nollattua. Nollaantuuko muistista noi vikakoodit akkua irroittamalla vai pitääkö käyttää jossain piuhan päässä? Tarkoitus olisi vielä kesälomille asti ajella ja sitten tehdä samalla vähän muutakin remppaa.

Kuuluuko tuo vikakoodi hylkyperusteisiin? Tuli takajarruista myös hylsyä joten jarruremppaa nyt ainakin tiedossa, mutta tuleeko uusi hylsy jos jarrut kunnossa ja vikakoodi silti muistissa? Voisi tilailla uutta lukijaa josko vanha vain sökönä, mutta leimalla pitäisi käydä uudestaan alkuviikosta..

(2001 9-3 2.0t T7 etanolisoftalla)
Ei saisi kait olla lainkaan koodeja muistissa leimalla.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85

Ongelmia/osatarvetta? 0409302470

Gare
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Pe Helmi 27, 2015 21:10
Paikkakunta: HKI

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Gare »

Bapsu kirjoitti:
To Touko 07, 2020 19:45
Gare kirjoitti:
To Touko 07, 2020 17:46
Mulla on kampiakselin asentotunnistin vähän temppuillut tässä vuoden mittaan, silloin tällöin nykii. Naikkonen sai "vihdoin" yhellä reissulla vikavalon palamaan (ei siis ole sitä ennen syttynyt). Opensidistä tsekatessa koodi viittaa juurikin tuohon. Pari päivää normaalia ajoa ja vikavalo katosi, mutta tänään leimalla tuli hylsyä sitten ja vikakoodi P0336 mukana.. Jostain syystä parin euron obd-bluetooth lukija päätti nyt sitten olla yhdistämättä ecuun niin en saa nollattua. Nollaantuuko muistista noi vikakoodit akkua irroittamalla vai pitääkö käyttää jossain piuhan päässä? Tarkoitus olisi vielä kesälomille asti ajella ja sitten tehdä samalla vähän muutakin remppaa.

Kuuluuko tuo vikakoodi hylkyperusteisiin? Tuli takajarruista myös hylsyä joten jarruremppaa nyt ainakin tiedossa, mutta tuleeko uusi hylsy jos jarrut kunnossa ja vikakoodi silti muistissa? Voisi tilailla uutta lukijaa josko vanha vain sökönä, mutta leimalla pitäisi käydä uudestaan alkuviikosta..

(2001 9-3 2.0t T7 etanolisoftalla)
Ei saisi kait olla lainkaan koodeja muistissa leimalla.
Juu sen huomasinkin jo konttorilla :roll: Kysymys kuuluuko nollaantuuko muistista ilman toimivaa lukijaa. Josta tulikin mieleen, jotta näyttääköhän opensidin fcod nollaa vain jos muistissa ei ole koodeja, vai näyttääkö koodia vain jos valokin palaa taulussa. Kerpele kun on pikseleitä sen verran kadoksissa ettei tuostakaan oikein ota selvää enään.
2001 T7 9-3 Coupe. Stage1

Bapsu
"Viggen"
Viestit: 658
Liittynyt: Su Syys 11, 2016 00:00
Paikkakunta: Hämeenlinna & Tampere

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Bapsu »

Gare kirjoitti:
To Touko 07, 2020 19:53
Bapsu kirjoitti:
To Touko 07, 2020 19:45
Gare kirjoitti:
To Touko 07, 2020 17:46
Mulla on kampiakselin asentotunnistin vähän temppuillut tässä vuoden mittaan, silloin tällöin nykii. Naikkonen sai "vihdoin" yhellä reissulla vikavalon palamaan (ei siis ole sitä ennen syttynyt). Opensidistä tsekatessa koodi viittaa juurikin tuohon. Pari päivää normaalia ajoa ja vikavalo katosi, mutta tänään leimalla tuli hylsyä sitten ja vikakoodi P0336 mukana.. Jostain syystä parin euron obd-bluetooth lukija päätti nyt sitten olla yhdistämättä ecuun niin en saa nollattua. Nollaantuuko muistista noi vikakoodit akkua irroittamalla vai pitääkö käyttää jossain piuhan päässä? Tarkoitus olisi vielä kesälomille asti ajella ja sitten tehdä samalla vähän muutakin remppaa.

Kuuluuko tuo vikakoodi hylkyperusteisiin? Tuli takajarruista myös hylsyä joten jarruremppaa nyt ainakin tiedossa, mutta tuleeko uusi hylsy jos jarrut kunnossa ja vikakoodi silti muistissa? Voisi tilailla uutta lukijaa josko vanha vain sökönä, mutta leimalla pitäisi käydä uudestaan alkuviikosta..

(2001 9-3 2.0t T7 etanolisoftalla)
Ei saisi kait olla lainkaan koodeja muistissa leimalla.
Juu sen huomasinkin jo konttorilla :roll: Kysymys kuuluuko nollaantuuko muistista ilman toimivaa lukijaa. Josta tulikin mieleen, jotta näyttääköhän opensidin fcod nollaa vain jos muistissa ei ole koodeja, vai näyttääkö koodia vain jos valokin palaa taulussa. Kerpele kun on pikseleitä sen verran kadoksissa ettei tuostakaan oikein ota selvää enään.
Ainakin femmassa nollautuu akun irrotuksella, eli näin täytyy olla myös t7 kolkissa.

Fcod ja nErr kertovat tosiaan jos muistissa on yksikin koodi, eikä ce valo välttämättä pala tämän takia. Eli ennen leimaa vilasee opensidistä ettei ole fcodin kohdalla mitään, sillon ei lukijallakaan näy...
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85

Ongelmia/osatarvetta? 0409302470

RiikkaK
"Hirsch"
Viestit: 934
Liittynyt: Su Elo 11, 2013 08:47
Paikkakunta: Joroinen

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja RiikkaK »

9-3 vapari, sytytti ce-valon ja koodia antoi ka-anturille. Mitäpä suosittelette vaihtoon, onko merkeillä väliä?
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T

AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9923
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja AZP »

Omassa listassani Saabin KAAA on niitä osia jotka haetaan marmorilta. On orggiksenakin niin vikaherkkä, eikä tiedossa ole että mikään tarvike olisi selvästi parempi.

Jonenii
"Hirsch"
Viestit: 744
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2009 19:00
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Jonenii »

^Joskus hain tarvikkeen ja asennus oli yhtä tuskaa kun oli vaan liian iso :D .
Jouduin hiomaan pienemmäksi että sain edes väkivalloin paikoilleen. On kyllä toiminut siitä asti mutta toivottavasti kestää pitkään. Tiedä millä sen sieltä pois saa.
900 -88
9-3 Cab -00 RE85
9-3 TTID SC -10

RiikkaK
"Hirsch"
Viestit: 934
Liittynyt: Su Elo 11, 2013 08:47
Paikkakunta: Joroinen

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja RiikkaK »

https://aeromotors.fi/kataloog/article/ ... -269-bosch
Eli siis tämä?

https://aeromotors.fi/kataloog/article/ ... 4063-valeo
Laatumerkkihän tämäkin on, siis miksi tää ei muka toimis/sopis jne.?
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T

shamrock
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: La Elo 10, 2019 04:05
Paikkakunta: Härmä

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja shamrock »

Joissakin merkeissä, esim Sitikan kohdalla Valeo on tietyissä osissa se OEM ja laatumerkki. Mutta läheskään kaikkea eivät tee itse. Boschin kohdalla en tiedä toista merkkiä joka rinnalla olisi yhtä laadukas, sitten taas esim Ooppelin puolella Siemensin ja VDO:n paketissa tulee yleensä tasan samaa tavaraa. Eli käytännössä Siemensin.

VKe
"Hölösuu"
Viestit: 4002
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja VKe »

Sid herjaa takavalojen polttimosta. Silti kaikki takavalot palaa ihan ok.

Mistäs kaukaa lähden vikaa etsimään :oops: ?
Sininen 9-3 '99 ja Harmaa 9-3 '02
Saabismi ei ole sairaus, Saabismi on elämäntapa

Vastaa Viestiin