Eipä sitten käynnisty 9-3 -Käynnistyy taas!

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Suappi9-3
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: Ti Marras 22, 2005 22:07
Paikkakunta: Joensuu

Eipä sitten käynnisty 9-3 -Käynnistyy taas!

Viesti Kirjoittaja Suappi9-3 »

No niin. T7 jäi pihalle. Tähän asti ei mitään oireita mistään. Eilen vielä toimi hienosti, äsken ei vaan lähtenyt käyntiin. Startti pyörittää normaalisti, mutta ei hörise.

Erilaista on se, että flekti lähtee huutamaan, kun virrat laittaa päälle. Sitä ei ole ennen tehnyt. Flekti pysähtyy starttaamisen ajaksi, mutta palaa huutamaan, kun avaimen palauttaa pois starttaus-asennosta. Vaikka avaimen ottaa pois, flekti huutaa jotain 15...30 sekuntia ilman avaintakin. Sitten sammuu.

Toki bensapumppu vaihtamatta (reilu 200 tkm), eikä ääntäkään nyt kuulu. Lähden saman tien mittaamaan, tuleeko pumpulle jännitettä. Mutta olisiko jotain muuta sekaisin, koska tuo flekti huutaa?

Sulakkeet tietty katsoin ja tankissakin on ainetta :)

Pitäisikö SID-info saada päälle + ja - -napeista ilman, että moottori käy? Nyt ei onnistu.

CE-valo ei pala koko aikaa. Se syttyy, kun odottaa virta päällä ehkä 10 sek. Mutta se jää pimeäksi, kun virran käyttää pois. Eikös CE möllötä heti, kun virrat kääntää päälle, jos se kerran on syttynyt?

En ole kokeillut vielä akun johdon irrotusta.
Viimeksi muokannut Suappi9-3, Ma Helmi 25, 2013 16:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 2,0T SE -2001 Stage X - Oikein. Hyvin. Kulkeva.
Saab 9-3 2,0T Sport -2000. Steg1 + Eibach Pro-Kit + Pro Dampers
Honda CBR1000F - Se. Oikea. Menopeli.
LIMB home = nilguta kotiin...
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Eipä sitten käynnisty 9-3

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Onko ecua ohjelmoitu juuri, tuo flektihän puhaltaa silloin kun ecun ottaa irti ja jos sidillekään ei saa parametreja niin ecu tuntuis olevan joko pimeenä tai väylä jumissa jotenkin.

jos et saa vikakoodeja esille tällä hetkellä niin akku irti vaan ja kokeilemaan elpyykö master-resetillä
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Eipä sitten käynnisty 9-3

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Kuulostaa ECU olevan pimeänä tai tippunut väylästä (voi siis olla väylävika hyvinkin).

Flektit huutaa kun DICE ei saa T7:lta lämpötilatietoa väylän kautta, varotoimenpiteenä flektit käynnistyy tällöin.

SID Info pitäisi toimia myös virrat päällä jo, kunhan ECU on hereillä ja väyläkommunikaatio sen ja SID:n välillä pelaa.

Akun irroitusta voisi kokeilla ihan ensin josko olisi joku väliaikainen häiriö.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Suappi9-3
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: Ti Marras 22, 2005 22:07
Paikkakunta: Joensuu

Re: Eipä sitten käynnisty 9-3

Viesti Kirjoittaja Suappi9-3 »

Eipä ole ohjelmoitu pariin-kolmeen vuoteen. Mitään en ole räplännyt, kuin vaihtanut bypassin syksyllä :lol:

En vielä ehtinyt lähteä mittaamaan mitään. Mittaan sen pumpun jännitteen ja jos ei tule, otan akun irti.

E: taidan ottaa suoraan akun irti ja kokeilla sit uudestaan.
Saab 9-3 2,0T SE -2001 Stage X - Oikein. Hyvin. Kulkeva.
Saab 9-3 2,0T Sport -2000. Steg1 + Eibach Pro-Kit + Pro Dampers
Honda CBR1000F - Se. Oikea. Menopeli.
LIMB home = nilguta kotiin...
Suappi9-3
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: Ti Marras 22, 2005 22:07
Paikkakunta: Joensuu

Re: Eipä sitten käynnisty 9-3 -Käynnistyy taas!

Viesti Kirjoittaja Suappi9-3 »

Kiitos poijjaat vihjeestä! Tämä oli reaaliaikaista vianetsintää/neuvontaa. Jätkät vastas jo ennenkuin ehdin näppikseltä lähteä :D

Akun piuha oli vartin irti ja kaikki on taas kuten ennenkin = toimii!

Onko muuten tiedossa, miksi noin käy? Voisiko johtua vain heikosta akusta? Nykyinen akku on parisen vuotta vanha Varta blue dynamic 60 Ah. Samanlainen pelasi viimeksi 5 vuotta, kunnes siirsin sen veneeseen. Se on jaksanut startata 50-heppaista mottia pari kesää. Samanlainen Varta on pelannut hyvin myös tuossa T5:ssä kolme vuotta. Tietysti yksilöerojahan niissäkin voi olla.

Syksystä asti startti on kuulostanut hieman aikaisempaa hitaammalta. Syynähän voi olla startinkin ikä. Kunnon pakkasstarttia ei ole tullut tehtyä, kun auto on ollut aina lämmityksessä. Lataus on ok jo tyhjäkäynnillä.
Saab 9-3 2,0T SE -2001 Stage X - Oikein. Hyvin. Kulkeva.
Saab 9-3 2,0T Sport -2000. Steg1 + Eibach Pro-Kit + Pro Dampers
Honda CBR1000F - Se. Oikea. Menopeli.
LIMB home = nilguta kotiin...
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Eipä sitten käynnisty 9-3 -Käynnistyy taas!

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Voi hyvin olla että startin aikainen alijännite on sekoittanut jonkin ohjausyksiköistä joka jäi sitten epäselvään tilaan ja täysi virtakatkos palautti normaalitoiminnan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin