ACC toiminta
ACC toiminta
Vuosimallin 2000 93 oikkuilee. Noin tunnin ajon jälkeen puhallin alkaa ottaa kierroksia, ilma suuntautuu naamalle ja lämpö alkaa nousta. Lämpötilan pudotus napista saa vaaan lisää hönkää puhaltimeen. Siis ihan kuin laite yrittäisi jäähdyttää, mutta ilma on lämmintä. Sama ilmiö oli jo kesällä, mutta jatkuu talvellakin. Luulisi viileää saavan ulkoa, vaikka jäähdytys ei pelaisikaan. Onneksi tottelee nopeudensäätökomentoja. Sillä saa hönkää vähän hillittyä.
Missä vika?
Sisälämpöanturi?
Sekoitusläppäkoneisto?
Sekoitusläppämoottori?
Viime kesänä kävin asiaa korjauttamassa ihan merkkihuollossa. Vaihtoivat ilmansuuntausmoottorin 200€!!
Missä vika?
Sisälämpöanturi?
Sekoitusläppäkoneisto?
Sekoitusläppämoottori?
Viime kesänä kävin asiaa korjauttamassa ihan merkkihuollossa. Vaihtoivat ilmansuuntausmoottorin 200€!!
Saabisti vuodesta-76
Re: ACC toiminta
Automaatti ilmastointi? Jos näin niin oletko kokeillut kalibrointia (paina auto ja off yhtäaikaa), antaako vikakoodia?
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: ACC toiminta
Juu. Kalibroitu on. Vikakoodeja yritettiin lukea sillä seurauksella että tuo 200 euron askelmoottori meni vaihtoon. En usko enää siinä olleen mitään vikaa. Se lukeminenkin oon nykyään aika kallista puuhaa. Ajattelin teltä "selvänäkijöiltä" kysyä, josko olisi kantapään kautta opittua tietoa.
Saabisti vuodesta-76
Re: ACC toiminta
Tarkoitin siis että kun kalibroit niin onko ruudussa nolla vai jotain muuta? Sehän kertoo sen ACC:n vikakoodin.
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: ACC toiminta
Itsellä viallinen (ei vikakoodia) ulkolämpöanturi teki samanlailla. Uusi marmorilta muutaman euron.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: ACC toiminta
Nolla on! En tiennyt että se tarkoittaa vikakoodia. Kiitos tiedosta.
Jossain keskusteluisssa on näkynyt puhuttavan SID.stä luettavista vikakoodeista. Saako sieltäkin jotain näkyviin?
Ulkolämpömittari näyttää ihan oikeita lukemia. Kaipa se on kunnossa.
Jossain keskusteluisssa on näkynyt puhuttavan SID.stä luettavista vikakoodeista. Saako sieltäkin jotain näkyviin?
Ulkolämpömittari näyttää ihan oikeita lukemia. Kaipa se on kunnossa.
Saabisti vuodesta-76
Re: ACC toiminta
OpenSID näyttää pelkästään Trionicin vikakoodeja. Sen aktivointi vaatii moottorin ohjauksen ohjelmamuutoksen.
Re: ACC toiminta
Lämmin oli auto minullakin, aloin sitten lukemaan foorumilta aiheesta ja kalibrointi näytti koodia 02 elikkä sisäilman lämpötila-anturista valitteli. Sillä mielin lähdin autolle että otan irti puhdistettavaksi vaan olikin helppo vika; johto paikalleen niin toimii taas. Uuden näköinen oli se anturi että liekö edellisellä korjaajalla jääny vähän vaiheeseen korjaus... 

Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: ACC toiminta
Kiitti tiedosta.
Täytyy kattoo uudestaan kalibrointia kun vika on taas päällä. Ehkäpä silloin tulee toinen koodi.
Mitäs "Karg" tarkoitat Trionic koodeilla ja miten niitä SID'in kautta luetaan. Entä se ohjelman muutos. Tech2'ko se tehdään?
Täytyy kattoo uudestaan kalibrointia kun vika on taas päällä. Ehkäpä silloin tulee toinen koodi.
Mitäs "Karg" tarkoitat Trionic koodeilla ja miten niitä SID'in kautta luetaan. Entä se ohjelman muutos. Tech2'ko se tehdään?
Saabisti vuodesta-76
Re: ACC toiminta
Trionic on saabin oma moottorinohjaus turbo moottorisille autoille, og9-3:ssa löytyvät trionic versiot ovat T5 ja T7. Open SID on softapätkä, jolla saadaan noita moottoriohjauksen tietoja (trionicin) näkymään SIDiltä. Sidiltä open Sidillä näkee vikakoodeja mutta nämä ovat vain moottoriin liittyviä trionicin vikakoodeja sitten. Tämä vaatiin läppäriä ja trionicin muokkaukseen tarvittavia softia ja oikeat johdot jolla päästään trionicikkiin käsiksi.
Open sid aktivoidaan läppärillä ja softalla näkymään sidiltä.
Turbottomiin saabeihin (motronic ohjaus og9-3 saabeissa) ei esim. saa näkyviin open sidiä.
sid saattaa näyttää muitakin tietoja, kuten palaneista lampuista, huollosta jne. näistä löytyy tieto myös auton ohjekirjasta.
Tech 2 on huollon testeri, jolla voidaan lukea kaikki autoon liittyvät vikakoodit, myös moottorin antamat, turbollisten ja turbottomien. Sillä voidaan ohjelmoida auton eri toimintoja mutta ei puuttua vikakoodien nollausta lukuunottamatta (saattaa olla muutakin) moottorinohjaukseen/aktivoida open sidiä.
og9-3:n automaatti-ilmastointi sisältää myös itsediagnostiikkaa ja kun sen kalibroi kertoo se vikakoodeja ilmastointiin liittyen. Tämä tieto löytyy muistaakseni auton ohjekirjasta, miten kalibrointi tehdään sekä mitä mikäkin numero kertoo.
Noita Tech2 testereitä löytyy jo kohtuu hyvin sieltä täältä ympäri suomea joten paikkakunnan ilmoittamalla kerrotaan sulle kenenpuoleen kannattaa kääntyä. Tulee vikojen luku huomattavasti halvemmaksi...
Open sid aktivoidaan läppärillä ja softalla näkymään sidiltä.
Turbottomiin saabeihin (motronic ohjaus og9-3 saabeissa) ei esim. saa näkyviin open sidiä.
sid saattaa näyttää muitakin tietoja, kuten palaneista lampuista, huollosta jne. näistä löytyy tieto myös auton ohjekirjasta.
Tech 2 on huollon testeri, jolla voidaan lukea kaikki autoon liittyvät vikakoodit, myös moottorin antamat, turbollisten ja turbottomien. Sillä voidaan ohjelmoida auton eri toimintoja mutta ei puuttua vikakoodien nollausta lukuunottamatta (saattaa olla muutakin) moottorinohjaukseen/aktivoida open sidiä.
og9-3:n automaatti-ilmastointi sisältää myös itsediagnostiikkaa ja kun sen kalibroi kertoo se vikakoodeja ilmastointiin liittyen. Tämä tieto löytyy muistaakseni auton ohjekirjasta, miten kalibrointi tehdään sekä mitä mikäkin numero kertoo.
Noita Tech2 testereitä löytyy jo kohtuu hyvin sieltä täältä ympäri suomea joten paikkakunnan ilmoittamalla kerrotaan sulle kenenpuoleen kannattaa kääntyä. Tulee vikojen luku huomattavasti halvemmaksi...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: ACC toiminta
Todella kiinnostaisi tietää kenellä Satakunnan alueella on Tech2.
Saabisti vuodesta-76
Re: ACC toiminta
Asensin purkuautost lämmönsäätömoottorin ni hakeeko toi kalibrointi sille oikeat rajat vai pitääkö tehdä jotain muutakin?
Tuon kalibroinnin ku tekee ni ekaks vilahtaa 0 ja näyttöön jää 2
säätää kyl jotain ku pienen lenkin kävin ajaas.
Tuon kalibroinnin ku tekee ni ekaks vilahtaa 0 ja näyttöön jää 2
säätää kyl jotain ku pienen lenkin kävin ajaas.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992