OG 9-3 vaiko ng900 harraste/viri/kesä autoks? 300-500hv

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
nipponkippo
Matalapaineturbo
Viestit: 175
Liittynyt: Su Joulu 04, 2011 20:00
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: OG 9-3 vaiko ng900 harraste/viri/kesä autoks? 300-500hv

Viesti Kirjoittaja nipponkippo »

Asiaa:) masaman myi halvalla walbroja. Megaruutta kaupas olis ihan ok hintainen keräälä-säiliö liittimillä ja letkuilla. Walbron 400lph vois olla kova sana jos ei tupla pumppuja laita. Itse oon tykänny tosta specin kykästä sen mitä oon päässy ajeleen.
Jäsen 5478
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
TTH
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: OG 9-3 vaiko ng900 harraste/viri/kesä autoks? 300-500hv

Viesti Kirjoittaja TTH »

Ehkei tuo B206i niin kamalasti painoa pudota mutta tp-akselien poterojen ollessa poissa, on syylärin ja lohkon välissä enemmän tilaa virivirille :lol:

UKSaabin kautta saisi aika halvalla uusia pakosatseja omilla spekseillä, oliskohan kimppakivan paikka?

Viggen-asetelma ja tuo SRE-levy vois olla kova juttu, täytyy noita Opel-kauppoja selata jos jostakin löytyisi halvalla.. Ainakin Rissellä oli joku SRE-näkkäri 330e, kuvan perusteella pitäisi olla sama kuin tuo mitä Racestuff myy...
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: OG 9-3 vaiko ng900 harraste/viri/kesä autoks? 300-500hv

Viesti Kirjoittaja tomipee »

Mitäs "isoja" ahtimia saa meneen vakiopakosarjalla, jos vaihtaisi pakosarjaan t03 laipan? Flekti luonnollisesti slimminä. Vaiko on vain tehtävä/teetettävä uusi sarja? Sanotaanko että yli 400 pitäisi kuitenkin saada
Ng900
TTH
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: OG 9-3 vaiko ng900 harraste/viri/kesä autoks? 300-500hv

Viesti Kirjoittaja TTH »

Ainakin taitaa laipan tarvita kannen ja pakosarjan väliin, diskopottu ilman tuota tekee jo tosi tiukkaa vaikka silppoo ilmastoinnin kompuran jalkaa..

Tässä vois olla aika asiallinen satsi, ei oo ainakaa hinnalla pilattu..
http://www.s-10r.co.uk/saabmanifolds.html
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: OG 9-3 vaiko ng900 harraste/viri/kesä autoks? 300-500hv

Viesti Kirjoittaja tomipee »

Sais olla t03 laipalla, pikku holsettia oon ajatellu, hy/hx 35, ulkosel portil
Ng900
TTH
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: OG 9-3 vaiko ng900 harraste/viri/kesä autoks? 300-500hv

Viesti Kirjoittaja TTH »

UKSaabs auki ja "Timhicks1983" käyttäjään yhteys, noiden käppyröiden tekijä, luultavasti tekee tuohon mielellään eri laipan ja hintakaan tuskin kamalasti värähtää suuntaan tai toiseen..
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: OG 9-3 vaiko ng900 harraste/viri/kesä autoks? 300-500hv

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

tomipee kirjoitti:Polttoaine osien valintaan vaikuttaa oleellisesti aiotko ajaa bensalla vai e85.
Uutena kun ostat osia niin 5k € menee aika nopsaan.

Ahdin 1k €
Pakosarja jaa loppu putkisto 1k €
Kunnon kytkin melkein 1k €
Alusta? 1k €
Bosch ev14 + 044 700 €
Välijäähdytin ja putket 200->
Lukko ja laatikon laakerointi on varmaan 1500-2500, vahvistetut osat +500?
Sit se moottori ;)

Oikealla ahdin valinnalla säästää pakosarjan hinnan.
Kytkimessä myös mahdollista säästää niinkuin alustassakin, kaikki on kiinni siitä mitä haluaa

niin no, tosta mun allekirjotuksen linkistä löytyy yhen tyyppinen resepti...pienellä kikkailulla koko setti maksanut piirun yli 3k€...siis sisältäen auton!

pumppu ja suuttimet loppu aika rankasti kesken mutta viinalla jakso kummiskin yli ton 400hv: pierasta.

kone kasattu orkkis romuilla.. alle 500€ kaikki laakerit, tiivisteet jne....vakio nokat ja vakiota kaikki muukin.

eli jos jotain muuttaisin tohon budjetti settiin ni pumppu ja noi suuttimet...toisaalta toi henko maksaa alle 100€(mulle makso 70€)...eli hintaansa nähden erittäin hyvä hankinta.

pointtina oli että ei se virittäminen aina oo niin kallista...
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
TTH
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: OG 9-3 vaiko ng900 harraste/viri/kesä autoks? 300-500hv

Viesti Kirjoittaja TTH »

^Onkos tuosta minkäänsortin dynokäppyrää olemassa, kiinnostais katella vähän vääntökäyriä ton HX35 kanssa..

Tosin itellä on tämmöinen köyhänmiehen rakentelu menossa, pitäis just tilata koneeseen uudet sälät ja heittää noi 2.3 romut paikalleen. Turbo nyt varmaan loppuu kesken mutta täytyy katella jos tuota vanhaa sais päivitettyä halvalla GTX-sarjalaiseks nii ei tarviis EFR:ää tilata maailman ääristä.. :twisted:
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: OG 9-3 vaiko ng900 harraste/viri/kesä autoks? 300-500hv

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

on siitä käppyrät AMW:ltä, mut ei niitä tänne kaikenkansan nähtäville jaksa laittaa...

paras teho rajottajalla, vääntö kans....eli siis nousevat käyrät.

penkissä jouduttiin rajottaajaa ottaa reilusti takaspäin alkuperäseistä suunnitelmista johtuen liian kesystä PA-puolesta...

pikku muutoksilla aika isojakin tehonlisäyksiä tiedossa... 8)
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: OG 9-3 vaiko ng900 harraste/viri/kesä autoks? 300-500hv

Viesti Kirjoittaja tomipee »

No voi v**tu, itel henko tankissa ja uudet 875 tossa hyllyssä. Eli ne menis vaihtoon hx35 kanssa? Ymmärtääkseni kiiden pitäis riittää mut paljo sulla oli aukiolot suuttimissa? Vai jäikö ihan niistä kiinni ettei voinu nostaa ahtoja? Entäpä millä paineella tuo 435 tuli? Jos ne ei riitä niin kai se on pakko laittaa dw300 ja 1200 ev:t.
Mites pakosarja, onko sulla millanen?
Ng900
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: OG 9-3 vaiko ng900 harraste/viri/kesä autoks? 300-500hv

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

no ei valttämättä...

riippuu ihan HX35:sta ja mitä haet...niitä kun on varmaan 20 eri variaatiota...pakopesiäkin on 8:sta ainakin 14:sta asti...kopuran siipimäärä sekä koko vaihtelee jne...kaikissa eri toiminta ja tuotto sekä heräävyys...

oma mieltymys on, ettei oo mitää 2500rpm heräävyyttä, jolloin paskoo laatikko ja kytkin + että paikat hohkaa mansikkana ennenku saat ees kolmos vaihdetta loppuun.

plus että noilla ala väännöillä ei saa aikaseks muuta kun sutimista, jolloin eteneminen loppuu...toi mun satku ei juuri ees ruopase enää kolmosella, kytkimellä potkimalla saa kyllä sutimaan vielä 4:sella +200kmh jos huvittaa...

eli kaikki riippuu kaikesta...ja tapoja on monia tehdä.

mut mun tapauksessa suuttimet oli tapissa, oisko ne aukiolot ollu jotain 130 pinnaa, saishan niitä venytettyä b-painetta nostamalla, mut henkon tapauksessa tuotto huononi nostamalla painetta vakiosta.

Bensalla varmasti riittävät pidemmälle...

mulla painetta oli 1,7 bar mutta kun AFR oli jo 14 plus, niin ihan turhaa painetta...1,5:llä sama teho paremmalla AFR:llä = pysyy pakolämmöt paremmin kurissa. viinalla mentäessä olisi toi bensa AFR parempi olla siellä 12 hujakoilla...

mut toi nyt on niin pikku paine, että eihän toi holsu ees toimi vielä noissa paineissa, esim 1,0 bar paineella tulee kaikki stage pelit ihan lentäen ohi...mitä enempi painetta sen parempi :wink:

pakosarja on jonkun muun itse kötöstelemä...ruma, niin kun on auto ja omistajakin, mut toimii...

ps. et sä noilla 1200cc suuttimilla juuri pidemmälle mee...sama koskee tota dw300:sta.

mut kaikki kun on suhteessa kaikkeen, niin valitsemalla oikean kokoonpanon sieltä voi tulla ihan mukavakin yllätys tehojen osalta.

8)
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Vastaa Viestiin